تیتر20 - برای برند ها و تولید کنندگان، هر مناسبتی یک رویداد همسو با کمپین فروش محسوب می شود، فرقی نمی کند این رویداد مثبت است یا منفی در هر صورت برند ها تلاش می کنند، با بهره برداری از رویداد های اجتماعی خود را همسوی تحولات کرده و در راستای فروش محصولات خود قدم بردارند.
گاهی اوقات کمپین های فروش که همسو با تحولات و رخدادهای اجتماعی می شود، رنگ و بوی خیریه و یا خدمات عام المنفعه می گیرد که در این صورت یک تحول چند وجهی با رویکرد های انسانی است.
شرکت دیجی کالا که در سال های اخیر، یکی از برند های موفق در زمینه هدایت و اجرای برنامه های فروش خود بوده، اخیرا با توجه به آلودگی ماندگار هوای تهران که اکنون در جریان است برنامه تحویل ماسک های فیلتر دار رایگان را در دستور کار خود قرار داده است.
دیجی کالا که یک شرکت فروش آنلاین محصولات دیجیتال و خانگی است به همراه هر بسته سفارش که برای مشتریان خود ارسال می کند، یک ماسک فیلتردار رایگان هم به عنوان هدیه ارسال می کند تا مشتریانش بتوانند در این روزهای آلوده تهران و برخی از شهرهای بزرگ از آن استفاده نمایند.
در اصول برندینگ و کانتنت مارکتینگ به برنامه هایی از این دست «موج سواری» خبری یا «نیوز جکینگ» (Newsjacking)گفته می شود که شامل حرکت آگاهانه روی امواج خبر با هدف هدایت فرایند ایجاد شده به سمت و سوی خاص و تحت کنترل در آوردن پیامد ها و آثار یک جریان و یا بهره برداری تجاری از آن است که یکی از تکنیک های منحصر به فردی است که برندهای معتبر دنیا همواره از آن استفاده می کنند.