جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک ایران زمین تصمیم دارد سرمایه خود را به 10 برابر سرمایه فعلی افزایش دهد که این اقدام می تواند باعث اصلاح ساختار سرمایه این بانک شود.
کد خبر: ۳۸۱۱۸
خیز بلند "وزمین" برای افزایش سرمایه ای بزرگ
تیتر20 – بانک ایران زمین پس از گذشت حدودا 9 سال از زمان تاسیس، برای دومین بار تصمیم به افزایش سرمایه گرفته اما این بار یک افزایش سرمایه بزرگ و متهورانه در پیش روی سهامداران این بانک قرار دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بانک ایران زمین بر اساس گزارش هیئت مدیره این بانک، زیان انباشته شرکت به میزان 41.235 میلیارد ریال و بالغ بر 10 برابر سرمایه ثبت شده در تاریخ 31/6/98 بر اساس صورت های مالی حسابرسی نشده، گردیده است و بنابراین بانک ایران زمین با توجه به نسبت کفایت سرمایه به صورت الزامی باید این افزایش سرمایه را انجام دهد.
البته گفتنی است بانک ایران زمین، افزایش سرمایه خود را طی دو سال پس از تصویب افزایش سرمایه توسط مجمع عمومی صاحبان سهام و در سه مرحله از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران افزایش خواهد داد.

یک جهش بزرگ با  افزایش سرمایه 10 برابری 
بانک ایران زمین در نظر دارد سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی خود را با جهشی بلند به ۴۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد. این افزایش سرمایه بر اساس گزارش هئیت مدیره بانک، قرار است تماما از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران انجام شود و هدف از آن، اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت عنوان شده است.

البته باید توجه داشت که این افزایش سرمایه ۹۵۰ درصدی، طی سه مرحله به اجرا در خواهد آمد. به طوری که در مرحله نخست طی سال جاری با 250درصد افزایش در سرمایه، مبلغ فعلی سرمایه به 14.000 میلیارد ریال افزایش یابد، در مرحله دوم در سال آینده به 21.000 میلیارد ریال و نهایتا در سال 1400 با تکمیل این فرآیند اصلاح سرمایه بانک ایران زمین به مبلغ 42.000 میلیارد ریال افزایش یابد.

بانک ایران زمین و نگاه ویژه به چشم انداز سال 1400 
در حالی بانک ایران زمین خبر از تکمیل فرآیند افزایش سرمایه این بانک در سال 1400داده است، که با توجه به برنامه ها و تحرکات تازه این بانک در حوزه دستاوردهای بانکداری نوین و وعده تحقق بانکداری دیجیتال توسط این بانک در سال 1400، به نظر می رسد مدیران این بانک، علاوه بر نگاه فناورانه به دستاوردها و برنامه ها در بخش اعتباری و سودآوری بانک ایران زمین برای سهامداران "وزمین" نیز نگاه ویژه ای دارند.

در سالهای اخیر موضوع انتقال موسسه مالی مولی الموحدین یکی از چالش هایی بوده که به دلیل بالا بودن حجم بدهی ها و مشکلاتی که در خصوص واگذاری اموال و دارایی های این موسسه وجود داشته، تاکنون صرفا بار مالی و تعهدات مختلفی بر بانک ایران زمین تحمیل کرده که سبب ایجاد زیان انباشته و ناترازی هایی در صورتهای مالی این بانک شده که به نظر می رسد با گشایش در امر واگذاری دارایی های این موسسه و تائیدیه بانک مرکزی جهت انتقال اموال مولی الموحدین به بانک ایران زمین، سهامداران این بانک می توانند منتظر خبرهای شیرینی باشند. 

بنابراین تائیدیه بانک مرکزی بانک ایران زمین می تواند اقدام به واگذاری اموال و دارایی های موسسه مولی الموحدین نماید که می توان انتظار داشت این اقدام تاثیرات مثبت خود را در صورتهای مالی تا پایان سال و در بازه ورود به سال 1400 ، بانک ایران زمین دستاوردهای قابل قبولی برای مشتریان شبکه بانکی و نیز سهامداران خود به همراه داشته باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز