جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
تیتر20 بررسی می کند؛
فطانت فرد که امروز بر مسند مدیرعاملی بانک آینده تکیه زده، بانکی را از مدیران پیشین تحویل گرفته که در عین جوانی، در طول سالهای کوتاه حیات، فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است.
کد خبر: ۳۹۷۷۶
تغییر در مدیران بانکی به "آینده" رسید / "فطانت فرد" در بانک آینده چه اولویت هایی دارد؟
تیتر20 / سارا دلیریان - در نخستین هفته دی ماه با برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک آینده، اعضای جدید هیات مدیره این بانک تعیین شدند و با انتخاب هیات مدیره جدید، ضمن خداحافظی جلال رسول اف از سمت مدیرعاملی، محمد فطانت فرد به عنوان مدیر عامل جدید این بانک خصوصی انتخاب شد.

این جا به جایی قدرت در بانک آینده از این منظر حائز اهمیت است که اگرچه گفته شد که کناره گیری مدیرعامل پیشین با تمایل شخصی وی بوده اما برخی منابع خبری از تاکید و خواست بانک مرکزی در این جا به جایی روایت می کنند. 

از سوی دیگر باید توجه داشت که سال پر تغییری برای میهمانان صندلی های مدیریت در بانک ها بوده است و از ابتدای سال تاکنون، 13 مدیرعامل یا ترکیب اصلی در هیات مدیره بانکها تغییر کرده اند و در آخرین تحول، تندباد تغییرات به بانک آینده رسیده و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در این بانک تغییر کرده اند، از همین رو باید انتظار داشت این تغییرات در صنعت بانکداری منشا اثر و تحولات موثری باشد.

اما در بانک آینده که به عنوان تازه ترین مورد، با تغییر در سطح عالی ترین مقام بانک مواجه بوده، باید دید این تحول چه تاثیراتی بر استراتژی ها و برنامه های بانک بر جای خواهد داشت، و  فطانت فرد با سابقه ای طولانی، در حوزه اقتصادی، در بانک آینده چه اولویت هایی را در پیش خواهد گرفت.

مدیر عامل جدید که ریاست سابق سازمان بورس و اوراق بهادار, عضویت در هیات مدیره بانکهای ملی و پارسیان و مدیر عاملی صندوق لوتوس پارسیان را در کارنامه کاری خود دارد، با اشراف کامل بر مسائل روز حوزه بانکداری و بازار سرمایه در راس هرم بانک آینده، خوش بینی های جدی در زمینه آینده سهام وآیند در بازار سهام رقم زده است و فعالین بورس با بازگشایی نماد "وآیند" در بازار فرابورس، با پالس های مثبت در این نماد، منتظر تغییرات مثبت برای این سهم هستند.

"فطانت فرد" بر مسند بانکی جوان با حواشی فراوان

فطانت فرد که امروز بر مسند مدیرعاملی بانک آینده تکیه زده، بانکی را از مدیران پیشین تحویل گرفته که در عین جوانی، در طول سالهای کوتاه حیات، فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است. 

بانک آینده که در سال ۱۳۹۱ در پی ادغام بانک تات، مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و مؤسسه مالی و اعتباری آتی تأسیس شد، در این سال ها عموما با ارائه سودهای جذاب به سپرده گذاران، جزو مقاصد اصلی سپرده و نقدینگی در اقتصاد کشور بوده است. به طوری که این بانک بر اساس آخرین برآوردها موفق  به  جذب بیش از ۱۲۲ هزار میلیارد تومان سپرده شده است که معادل ۱۰ درصد کل سپرده‌های جذب شده توسط کل بانک‌های حاضر در کشور بوده است. 

البته این موضوع همواره انتقاداتی را به عملکرد این بانک و مدیریت منابع در آن متوجه نموده است که با توجه به نظر بانک مرکزی در خصوص کنترل سود سپرده ها از یک سو و اعلام برخی منابع خبری در خصوص نظر بانک مرکزی در خصوص تغییر ترکیب مدیریتی در بانک آینده، باید منتظر بود و دید مدیر عامل جدید چه تصمیمی در خصوص سیاست اعطای سود سپرده در این بانک اتخاذ خواهد کرد.

همچنین بانک آینده که در یکی دوسال اخیر نیز همواره با شایعه ورشکستگی روبه رو بوده است، اتفاقا جزو بانک هایی است که در حوزه بانکداری و خدمات خرد بانکی پیش رو بوده و اخیرا نیز تحرکات خوبی در زمینه مسائل روز صنعت بانکداری، از جمله ارائه خدمات بانکداری باز و همکاری مستمر با فین تک ها داشته و از این رهگذر توانسته دستاوردهای مالی و اعتباری قابل توجهی در این بخش کسب نماید، سیاستی که باید دید تیم جدید مدیریتی در این بانک تا چه اندازه قایل به ادامه و حمایت از آن خواهد بود.

از سویی، از دیگر مسائل پیش رو برای مدیرعامل جدید، موضوع پروژه ایران مال است که در این یکی دوسال اخیر، حواشی فراوانی برای این بانک ایجاد کرده است. باید دید با حضور فطانت در بانک آینده سرانجام این سرمایه گذاری به کجا خواهد انجامید و بانک آینده چه برنامه ای در خصوص این پروژه بزرگ در پیش خواهد گرفت.

در نهایت باید دید فطانت که به دلیل سابقه و جنس فعالیت های اجرایی خود در گذشته، ابدا با این شرایط غریبه نیست بنا دارد ثبات را در بانک آینده اجرایی کند یا برنامه هایی برای جهش و حرکت به سمت افق های بالاتر برای این بانک خصوصی در نظر دارد، باید فرصتی داد و دید آقای مدیرعامل با این گوی و میدان چه خواهد کرد!


ارسال نظرات
موضوعات روز