جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
چهار خودرو از لوکس‌ترین محصولات بازار ایران رودرروی چهار خودرو با ارزان‌ترین سطح قیمت قرار گرفته‌اند. مقایسه مشخصات و مزایای این محصولات با هم حاوی نکات جالبی است.
کد خبر: ۴۰۵۹۳
تیتر20- فاصله لوکس‌ترین و گران‌ترین خودرو‌های موجود در بازار ایران با ارزان‌ترین محصولات قابل استفاده، چیزی نزدیک به بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ برابر است. در واقع اگر کسی با خرید یک دستگاه پیکان مدل ۱۳۶۴ با قیمت ۱۰ میلیون تومان در رده ارزان‌ترین محصولات بازار دست به انتخاب بزند، برای دستیابی به لوکس‌ترین خودرو‌های موجود در ایران باید خود را ۴۴۹ پله بالا بکشد. وضعیتی که برای مشتریان در بازاری مثل آمریکا که در طیف ۱۰ تا ۴۰۰ هزار دلار خودرو‌های مختلفی به مشتریان می‌دهد، تنها ۴۰ پله است. بنابراین دماسنج بازار خودرو ایران از یک تا ۴۰۰ در نوسان است. ما بالا و پایین این بازار را اینجا نشان‌تان داده‌ایم.

لکسوس LX۵۷۰ - مدل ۲۰۱۳

قیمت: ۴.۵ میلیارد تومان

قبلاً بار‌ها درباره این خودرو گفته‌ایم. لکسوس در این سری که به‌طور عمیقی با تویوتا لندکروزر مشابهت فنی دارد، به خریدارانش سرویس می‌دهد. فضای بزرگ اتاق برای ۵ تا ۸ سرنشین، موتور قوی و البته پرمصرف، ۱۲ ایربگ محافظ، عملکرد نرم در شتابگیریف کیفیت ساخت خوب و دوام بالا. در کنار این‌ها بزرگ‌ترین ساخته لکسوس برای سفر‌های ماجراجویانه شما در بیابان، مناطق گلی یا هر نقطه نامتعارف دیگر بیشترین قدرت مانور را دارد. برخلاف دیگر خودرو‌های لوکس و کمیاب بازار که با افزایش عمر با بحران هزینه نگهداری روبه‌رو می‌شوند، لکسوس LX۵۷۰ از این نظر مشکلی ندارد.


پورشه پانامرا ۴S - مدل ۲۰۱۴

قیمت: ۴.۲ میلیارد تومان

در بازار ایران نسخه فیس‌لیفت پانامرا خودرویی بسیار کمیاب است و تعدادش از نظر واردات شاید به ۱۰ دستگاه نرسد. این سالن آلمانی از هر نظر فوق‌العاده است. به‌غیر از امکانات کابین که شامل سیستم صوتی برمستر، گیربکس هفت‌دنده، سقف جیر، رادار بین خطوط، مانیتورپشت‌سری، کورنوگراف، پنج عدد گرم‌کن و دو عدد سردکن می‌شود، عالی‌ترین سطح هندلینگ در بین همه لیموزین‌های شهری متعلق به پانامرا است. در واقع در مقایسه با سری ۷ از ب. ام؛ و یا مرسدس بنز اس کلاس، این سدان چهار چرخ محرک، عالی‌ترین سطح ممکن از هیجان رانندگی را برای خریدارانش به ارمغان می‌آورد.

مرسدس بنز SL۵۰۰ - مدل ۲۰۱۳

قیمت: ۴ میلیارد تومان

حرفه‌ای‌ها به بنز SL لقب کوسه داده‌اند. کوسه‌ای که در این نسل که تصویرش را می‌بینید، به چراغ‌های موسوم به چشم عقاب مزین شده است! خودرویی برای تنها دو سرنشین که صدای موتورش مشوهرتر از هندلینگ یا طراحی کابینش است. می‌گویند وقتی SL۵۰۰ در حالت سقف‌باز به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، سرنشینان هرگز احساس نمی‌کنند طوفانی در خودرو به راه افتاده و همه چیز مثل یک پیاده‌روی خوشایند رد مسیری جنگلی است. بنز با چند سیستم جالب توانسته نه‌تن‌ها مشکلات معمول خودرو‌های روباز را حل کند که رفاه سرنشینان را در حالت روباز افزایش داده است.

رنجروور ایووک - مدل ۲۰۱۷

قیمت: ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان

یک لکسوس NX۲۰۰ توربو از نوع کمیاب و البته بیابانگرد است که در ایران برایش سرودست می‌شکنند! ایووک که در دو نوع روباز و پنج در به بازار ایران عرضه شده، در تعداد اندکی با تیونینگ هامان به کشور راه یافته، اما در این نسخه صرفاً با همان موتور و مشخصات عادی این قیمت گزاف را دارد. ایووک با اینکه همه ویژگی‌های خوب محصولات رنجروور را در اندازه و ابعاد خود دارد ولی اتاقش مثل ایکس ۳ محصول ب. ام؛ و یا حتی دی‌اس ۷ بزرگ نیست و حتی به پای NX هم نمی‌رسد. وضعیتی که شاید برای لوکس‌سواران چندان در اولویت نباشد. کافی است خاص باشید.

جیپ آهو/ واگونیر - مدل ۱۳۶۳

قیمت: ۱۰ میلیون تومان

یکی از خودرو‌های آمریکایی موفق در ایران که با نسخه مونتاژی طی حدود یک دهه حکمران بازار اس‌یووی‌های ایران بود و نوع وانت آن را همه به‌نام سیمرغ می‌شناسند. آهو که نام ایرانی جیپ گرند واگونیر است، در مدل‌های میانی که سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۶۳ در کشور مونتاژ می‌شد، به اتصالات محکمی در بخش فنربندی، فرمان و تعلیق مجهز شده که در کنار سیستم چهارچرخ محرک دو حالته، توان خوبی برای عبور و مروردر شرایط برفی و لیز دارد. سیستم تعلیق قدرتمند در کنار مشخصات فنی عالی موتور دو ویژگی بارز واگونیر یا آهوی ۳۵ ساله هستند.

پیکان دولوکس - مدل ۱۳۶۴

قیمت: ۱۱ میلیون تومان

اولین بار سال ۱۳۴۶ متولد شد ولی از سال ۱۳۵۹ این مدل از پیکان با تغییری که کرایسلر در فرم ظاهری هانتر به‌وجود آورد، به بازار عرضه شد. این تغییرات شامل تعویض کامل چراغ‌های جلو و عقب به فرم بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل، پانل نشانگر‌های مقابل راننده و تغییر رینگ فلزی خودرو بود. چیزی که دولوکس نیوفیس در سال‌های ابتدایی تولید به پیکان چراغ بنزی معروف شد. پیکان در این نسخه ساده، ارزان و پر سروصداست و مصرف بنزین زیادی دارد. تعمیر و نگهداری این خودرو هم مثل نگهداری بنز SL۵۰۰ سخت و طاقت‌فرساست.

رنو ۵ - مدل ۱۳۶۲

قیمت: ۸ میلیون تومان

یکی از به‌یادماندنی‌ترین محصولات تاریخ رنو که در کنار ژیان سال‌هاست به محبوب‌ترین و خاطره‌انگیزترین خودرو‌های سوپرمینی‌های بازار ایران تبدیل شده‌اند. رنو ۵ که سال‌های زیادی از اوایل دهه ۵۰ خورشیدی تا اواخر دهه ۶۰ به خودرو محبوب بسیاری از افراد جامعه تبدیل شد، هنوز هم در خیابان‌های کشور تردد دارد. راز محبوبیت این خودرو در بین مردان و زنان جوان ایرانی به فرم به‌یادماندنی بدنه، طرح خاص داشبورد، مصرف پایین سوخت و البته رنگ‌های متنوع و جذابی از قبیل سبز، نارنجی، زرد، سفید، مشکی و قرمز مربوط می‌شود.

بیوک B۳ - مدل ۱۳۶۴

قیمت: ۱۲ میلیون تومان

تنها بیوک مونتاژی تاریخ صنعت خودرو ایران که نام اصلی‌اش اسکای لارک است و همان شاسی و مجموعه فنی شورولت ایران را در کنار کیفیت ساخت بهتر با خود دارد. چکاوک آمریکایی‌ها که از سال ۱۳۵۴ در کشور مونتاژ شد، ذاتاً خودرویی اسپورت و نیمه‌لوکس در کلاس سدان‌های خانوادگی متوسط به‌شمار می‌آید. این نسخه خاص از بیوک که به گیربکس اتوماتیک هم مجهز است، با رینگ و لاستیک ۱۴ اینچی به خریداران تحویل می‌شد و با توجه به مونتاژ تنها ۱۷۰۰ دستگاه از آن، خودرویی بسیار کمیاب در بازار محصولات کلاسیک است./روزنامه هفت صبح

ارسال نظرات
موضوعات روز