تیتر20- مالها، یا مجتمعهای بزرگ خرید و سرگرمی، با مراکز خرید سابق و پاساژها حداقل یک تفاوت اساسی دارند؛ این مراکز صرفاً مرکزخرید نیستند، بلکه با تجمیع کامل عناصری که یک شهروند برای خرید و پر کردن اوقات فراغت نیاز دارد، به او امکان میدهند که با خودروی شخصی بهراحتی وارد مجتمع شده، پارک کند، به خرید انواع نیازها بپردازد، از همه امور رفاهی بهرهمند شود، خود و افراد خانواده را سرگرم کند و بدون اینکه برای رفع نیازهای دیگرش نیاز به خروج از مجتمع و سرگردانی در یک شهر شلوغ و پرترافیک داشته باشد، یا از گرمی و سردی هوا رنج ببرد، ساعتهای طولانی را در این مجتمعها پرسه بزند، خرید کند و به تفرج بپردازد. سرگرمیها بخش ضروری و مسلّم مالهای جدیدند. این سرگرمیها طیف وسیعی را شامل میشوند: از سینما و تئاتر گرفته تا کتابفروشی، شهر بازی، تمپارک و سرگرمیهای دیجیتال و تعاملی. در این میان، تمپارکها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفتهاند. شهربازیهای داخلی (indoor amusement parks) تقریباً در همه مراکز خرید وجود دارند و غالب آنها هم به یک شکلند. آنچه به تمایز مراکز تفریحی در مالها کمک میکند، تمپارکها هستند. تمپارکها که به «پارکهای موضوعی» ترجمه شدهاند، قابلیتی بیپایان در طراحی هدفمند پارکهای تفریحی به وجود آوردهاند. تفاوت تمپارکها با شهر بازیها در داشتن یک داستان و عنصر یکپارچهکننده در دل آنهاست. این تمپارکها بر دوگونهاند:
ارسال نظرات
موضوعات روز