پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
یکی از نکات برجسته در مسیر رشد افق کوروش، دستیابی به آمار فوقالعاده ۴۰۰۰ شعبه، پیش از موعد تعیینشده است. در حالی که طبق اهداف سال ۱۴۰۳، قرار بود تعداد شعب در «پایان امسال» به ۴۰۰۰ فروشگاه برسد، این دستاورد ارزشمند، اکنون در آبانماه، حاصل شده؛ رشدی که تا پایان سال تداوم خواهد داشت.
در ششماهه نخست سال ۱۴۰۳، فروشگاه زنجیرهای افق کوروش با صدرنشینی از نظر توسعه شعب و رکوردزنی از منظر فروش، بر فراز قله صنعت خردهفروشی کشور ایستاده است.
یکی دو برند از فروشگاههای تخفیف محور در 6 ماهه ابتدای سال توانستند در توسعه شعب عملکرد خوبی داشته باشند اما در بخش هایپرمارکتها فعالیت برندهای بزرگ این بخش بسیار محتاطانه ارزیابی می شود به طوری که دو برند هایپراستار و هایپرمی در این مدت در توسعه شعب نتوانستند توفیقی داشته باشند.
انتخابات هیات مدیره اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای به رغم گذشت زمان قانونی آن هنوز برگزار نشده و پی گیریهای خبرنگار تیتر ۲۰ به عنوان رسانه بنگاههای اقتصادی نیز درباره اطلاع رسانی پیرامون دوره جدید انتخابات بی نتیجه مانده است.
گویا در برخی از فروشگاه های زنجیره ای محصولات نظارت نشده ای عرضه می شود که به روش هایی مانند حمل ته لنجی، کولبری و... سر از شلف فروشگاه ها درآورده اند و این موضوع صدای اعتراض سازمان غذا و دارو را نیز بلند کرده است.
چندی پیش در یک نشست تخصصی تعدادی از فعالان حوزه فروشگاههای زنجیرهای و محصولات پرگردش به میزبانی شرکت یونیلیور ایران حضور داشتند و به انتقال تجربه و دانش پرداختند.
فروشگاههای زنجیرهای در ایران به یکی از اصلیترین کانالهای توزیع کالا تبدیل شدهاند. هرچند بسیاری از این فروشگاهها بر فروش به مصرفکنندگان نهایی تمرکز دارند، اما افزایش سهم بازار در حوزه فروش سازمانی با وجود چالشهای موجود، مسیر جدیدی برای افزایش درآمد و تقویت جایگاه فعالان صنعت خردهفروشی در بازار فراهم میکند.
فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش، به عنوان بزرگترین بازیگر بازار خردهفروشی ایران، با گسترش شبکه شعب به بیش از ۳۶۰۰ شعبه در ۳۱ استان و ۶۷۵ شهر، تاثیرات وسیعی بر اکوسیستم زنجیره تامین، جامعه و رفتار مصرفکنندگان داشته است. این موضوع، نه تنها برای این فروشگاه، بلکه برای نظام خردهفروشی کشور با وجود تنگناهای اقتصادی، یک اتفاق مثبت است.