پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در خصوص شب عید، گفت: هرچند تولیدات داخلی به اندازه کافی وجود دارد، اما مشکل اصلی همچون سال‌های گذشته وفور پوشاک بی‌کیفیت، قاچاق و استوک (دست دوم) است که همچنان از چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به راحتی وارد بازار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۸۴۲
تیتر20- «مجید نامی» افزود: این کالاها بیشتر اقشار متوسط و با سطح درآمد پایین کشورمان را هدف قرار می‌دهند که عمده مصرف‌کنندگان صنعت پوشاک از همین اقشارند.

وی در عین حال، با تقدیر از تلاش‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بستن فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک قاچاق، به اجرایی شدن ثبت شناسه کالا برای پوشاک از مهر ماه امسال اشاره و ابراز امیدواری کرد چنین طرح‌هایی در راستای رونق تولید تداوم یابد.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران خاطر نشان‌ کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و جدیت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع آوری پوشاک قاچاق، شاهد کاهش اجناس قاچاق در بازار هستیم و فضا برای تولیدکنندگان داخلی باز شده است.

به گفته این مقام صنفی، دلایل یاد شده و کمرنگ شدن حضور برندهای خارجی در بازار ایران سبب شده تا رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولیدات داخلی و گسترش فضای کسب و کار را در یک سال گذشته در کشور شاهد باشیم.

وی تاکید کرد:‌ فضای یاد شده به شرط تامین مواد اولیه مورد نیاز، تامین نقدینگی و به روز رسانی دانش فنی و نوسازی کارخانجات پوشاک، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان است.

نامی یادآور شد: امروز فرصت خوبی برای ارتقای دانش فنی متخصصان پوشاک در زمینه‌های طراحی، تولید و برندینگ وجود دارد و تحریم ها هرچند محدودیت‌هایی برای ارتباط با خارجی‌ها ایجاد کرده، اما به دلیل خُرد و کوچک بودن واحدهای پوشاکی، همچنان ارتباط و مراوده با دیگر کشورها برقرار است.

وی به تهدیدات آمریکایی‌ها برای محدود کردن صنایع کشور در ارتباط با خارجی‌ها اشاره کرد و گفت: پس از محدود شدن ارتباطات مالی با اروپایی‌ها که کمرنگ شدن ارتباطات با شرکت‌های آنها را در پی داشت، اکنون برخی شرکت‌های ترکیه‌ای، هندی و برخی بانک‌های این کشورها برای پایان همکاری با صنایع پوشاک کشورمان تاریخ تعیین کرده‌اند که هزینه‌های بیشتر، افزایش قیمت مواد اولیه و ماشین‌آلات و کند شدن روند تامین آنها را به دنبال خواهد داشت.

ویروس کرونا و محدود شدن ارتباط با چینی‌ها

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، از شیوع ویروس کرونا در چین به عنوان عاملی دیگر در محدود شدن تامین مواد اولیه از این کشور یاد و خاطرنشان‌کرد:‌ چینی‌ها همواره به عنوان یکی از منابع اصلی تامین مواد اولیه صنعت پوشاک کشورمان مطرح بوده و هستند.

وی، همچنین مجموع نقدینگی مورد نیاز کل صنعت نساجی و پوشاک را سه میلیارد دلار در سال عنوان کرد که صرف تامین مواد اولیه و ماشین آلات می‌شود و تامین نشدن آن چالشی در تولید است.

نامی در خصوص تامین مواد اولیه داخلی نیز گفت: در ماه‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی برای تولید نخ در کشور ایجاد شده که از کیفیت قابل قبولی برخوردار است، اما از تنوع لازم برخوردار نیست./ایرنا
ارسال نظرات
موضوعات روز