جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
در نشست تخصصی بانکداری دیجیتال که با حضور عصارزاده عضو هیئت‌مدیره و جمعی از مدیران بانک توسعه تعاون برگزار گردید، ابعاد و الزامات تحقق اقتصاد هوشمند دیجیتال مبتنی بر حرکت به سمت بانکداری هوشمند دیجیتال تشریح و موردبررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۱۴۰۴
تیتر20 - در نشست تخصصی بانکداری دیجیتال که با حضور عصارزاده عضو هیئت‌مدیره و جمعی از مدیران بانک توسعه تعاون برگزار گردید، ابعاد و الزامات تحقق اقتصاد هوشمند دیجیتال مبتنی بر حرکت به سمت بانکداری هوشمند دیجیتال تشریح و موردبررسی قرار گرفت.

امیر هوشنگ عصار زاده عضو هیئت‌مدیره با تأکید بر اینکه نظام بانکی برای به دست آوردن فرصت‌های جدید می‌بایست از سمت بانکداری سنتی و الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال حرکت نماید اظهار داشت: با تحولات دیجیتال امروزه خیلی از رخدادها تبدیل به محتوای دیجیتالی می‌شود. کلان داده‌ها، هوش مصنوعی، بلاکچین، اینترنت اشیا، سایبر فیزیکال سیستم‌ها و تحولات بیوتکنولوژی و همچنین رمز ارزها، از دستاوردهای مهم تحولات دیجیتالی است که این موضوع صنعت بانکداری را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد؛ بنابراین این تغییرات که برخی کارشناسان آن را به انقلاب صنعتی چهارم یاد می‌کنند، بانکداری دیجیتال نیز می‌بایست به‌صورت هوشمندانه و با استراتژی در این مسیر توسعه پیدا کند.

وی بابیان اینکه داده‌ها و تحلیل داده یکی از ابزارهای مهم در بانکداری دیجیتال است افزود: در بانکداری الکترونیک تمرکز بر مکانیزه کردن بانکداری سنتی با استفاده از ابزارهای الکترونیک است، درحالی‌که بانکداری دیجیتال بر شناسایی نیازهای ویژه مشتریان به‌صورت هوشمندانه تمرکز می‌نماید و سپس متناسب با آن نیاز، خدمات و محصولات ویژه، جدید و شخصی‌سازی‌شده، به آن مشتریان ارائه می‌گردد.

عصارزاده ویژگی‌های اصلی بانکداری هوشمند دیجیتال را در بهینه‌سازی تجهیز منابع، نظارت و کنترل هوشمند، استفاده و بهره‌گیری از ابزارها و تکنولوژی‌های جدید، افزایش ضریب امنیت و صحت ارائه خدمات در کنار تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری‌های داده محور برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی و نهادینه‌سازی بانکداری دیجیتال از طریق فرهنگ‌سازی سازمانی و استفاده از توان حداکثری کارشناسان بانک، می‌توانیم در مسیر خلق ارزش‌های جدید و شکل‌گیری گونه‌های جدید از کسب‌وکارهای تعاونی هوشمندانه گام برداریم.

در ادامه این نشست در زمینه استراتژی هدفمند فرآیند پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال، سعید معادی مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت، حرکت هوشمندانه به سمت بانکداری دیجیتال را منوط بر اجرای سیاست‌گذاری‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی و باورپذیری درحرکت هوشمندانه در سطوح مختلف سازمانی برشمرد و افزود: تحول زمینه‌ساز فرصت و تهدید است و در دوران گذار از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال که شالوده اقتصاد هوشمند است باید بسیار هوشمندانه حرکت کنیم.

همچنین درباره ماهیت عملکرد و تمرکز بر بانکداری دیجیتال مبتنی بر هوشمند سازی و بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص در تحولات متأثر از بانکداری دیجیتال، رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی، اظهار داشت: در بانکداری الکترونیک توان فنی نیروی انسانی مطرح بود درحالی‌که در بانکداری دیجیتال بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و چندوجهی مطرح است و چالش امروز بانک‌ها در دوران گذر از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال نداشتن تخصص کافی است که با آموزش تخصصی کارکنان و جذب نیروی انسانی متخصص و چندوجهی، می‌توان شاهد تحول در صنعت بانکداری شد.

در بررسی حوزه زیرساخت و استفاده از کلان داده‌ها و یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، علی یکتا مدیر امور فناوری ارتباطات و اطلاعات متذکر شد: بانکداری دیجیتال تنها از طریق وضع قوانین و مقررات قابل‌اجرا نمی‌باشد و منوط به رفع موانع موجود در ارتباط با ذینفعان و سازمان‌های مرتبط از طریق تعامل‌پذیری در دولت و حرکت یکپارچه به سمت اقتصاد دیجیتال محقق می‌شود.

 وی همچنین بانکداری دیجیتال را یک طیف با رویکرد داده محور معرفی و اینگونه تعریف کرد: بانکداری دیجیتال در مفهوم کلی به معنای ارائه محصولات و خدمات مناسب، شخصی‌سازی و سفارشی‌شده در زمان مناسب و به‌طور آنی از طریق ابزار یا کانال‌های متناسب و یکپارچه‌شده ارائه خدمات به مشتریان مبتنی بر تحلیل‌های لحظه‌ای داده‌های مشتریان است.

گفتنی است درباره لزوم باز سازمان‌دهی بانک‌ها و حرکت هوشمندانه سازمان به سمت دیجیتالی شدن، کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش ضمن تأکید بر بسترسازی و توسعه بینش و دانش مدیران و کارکنان در جهت تسهیل پذیرش و رغبت به فرهنگ بانکداری دیجیتال به آموزش صددرصدی در سطح آشنایی و توسعه دانش 3580 نفر از مدیران و کارکنان در حوزه بانکداری دیجیتال و برگزاری حداقل 4 ساعت آموزش برای هر کارمند در مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون اشاره نمود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در محتوای دوره آموزشی بانکداری دیجیتال، ارزیابی و توسعه شایستگی‌ها در زمینه مسائل حقوقی، اقتصادی، مدیریتی و فنی، از دانش و مهارت‌های اولیه محسوب می‌شود.

گفتنی است در پایان این جلسه درباره تغییر ماهیت محصولات و خدمات در بانکداری دیجیتال و مقایسه آن با بانکداری الکترونیک و همچنین فرایند برنامه‌ریزی و اجرای این مهم، میر شفیعی رئیس اداره برنامه‌ریزی و ارزیابی و عملکرد اظهار داشت: هرم توسعه بانکداری دیجیتال شامل استراتژی، مدل کسب‌وکار، ساختار و فرایند و درنهایت طراحی محصول بوده که به‌عنوان نقشه راه تدوین گردیده و برای تکمیل و توسعه هر چه سریعتر این پروژه، برخی فرایندها به‌صورت همزمان برنامه‌ریزی‌شده و در بانک توسعه تعاون در حال اجراست./روابط عمومی بانک توسعه تعاون
ارسال نظرات
موضوعات روز