پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
عقد قرارداد با یکی از اسپانسرهای باشگاه محل اختلاف مدیرعامل پیشین و اعضای فعلی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است.
کد خبر: ۴۱۸۶۴
تیتر20- ماهها بود که بین محمدحسن انصاریفرد و اعضای هئیت مدیره باشگاه پرسپولیس اختلافات ریز و درشت فراوانی وجود داشت، اختلافاتی که در نهایت به اخراج مدیر پیشین روابط عمومی باشگاه و البته استعفای مدیرعامل این باشگاه منجر شد. در همین خصوص اطلاعات مهمی از طرف یک منبع آگاه در اختیار ما قرار گرفت که شاید بتواند برخی ابهامات را در جریان اختلافات شدید هیئت مدیره و انصاریفرد را برطرف کند.
این گزارش طبق اطلاعات به دست رسیده نوشته شده و این حق برای هیئت مدیره و انصاریفرد محفوظ است که بتوانند دفاعیات و صحبتهای خود را در این خصوص اعلام کنند.
انصاریفرد اداره شرکت تجاری را بلد نیست!
بعد از انتخاب محمدحسن انصاریفرد به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اختلافاتی بین او و برخی اعضای هیئت مدیره ایجاد شد. البته این اختلافات اصلا شخصی نبود و کاملا در حیطه کاری بود. برخی اعضای هیئت مدیره اعتقاد داشتند که انصاریفرد توانایی اداره شرکت تجاری را ندارد و برخی اقدامات او میتواند دردسرساز باشد. به خاطر همین در هیئت مدیره مصوب شده بود که هر گونه قرارداد یا تصمیم مهم باید با مجوز هیئت مدیره باشد تا مشکلی پیش نیاید.
قدوسی مهمترین عامل اختلاف؟
همان روزی که انصاریفرد به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب شد میشد حدس زد که حسین قدوسی به عنوان یار قدیمی و امین انصاریفرد به باشگاه پرسپولیس میآید. از همان ابتدا هم برخی اعضای هیئت مدیره روی انتخاب و حضور قدوسی انتقاد داشتند، اما طبق انتظار قدوسی به عنوان مدیر روابط عمومی و مشاور ارشد انصاریفرد انتخاب شد. قدوسی غیر از مسائل مربوط به روابط عمومی به خاطر اعتماد شدید انصاریفرد در تمام تصمیمگیریهای مهم باشگاه هم نقش داشت که این مسئله به مذاق برخی اعضای هیئت مدیره خوش نیامد. حتی، چون شرایط جذب وجود نداشت با قدوسی قراردادی هم امضا نشد تا او حدود شش ماه بدون دریافت پولی کار کند. البته در این بین اختلافهای شدید قدوسی و مجری اسپانسری هم مزید بر علت شد تا آتش اختلافات بیشتر شود.
قدوسی که در تمام اتفاقات مهم باشگاه تاثیرگذار بود، به برخی بندهای قرارداد با مجری اسپانسری انتقاد داشت و حتی معتقد بود که باید در جریان ریز این توافق باشد و به خاطر همین چنین مسئلهای را قبول نداشت. البته مسئله امضای قرارداد با مجری اسپانسری نبود بلکه اختلافها با بخش رسانهای مجری اسپانسری بود. مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس اعتقاد داشت که کارهای رسانهای باشگاه باید با او هماهنگ شود و بخش رسانهای مجری اسپانسری هم معتقد بود قدوسی با آنها همکاری نمیکند.
قرارداد با بانک گردشگری مهمترین دلیل اختلاف
چند وقت پیش بود که باشگاه پرسپولیس و انصاریفرد اعلام کردند که برای تبلیغات روی پیراهن با یک بانک (بانک گردشگری) توافق شده و از آن روز نام این بانک روی پیراهن پرسپولیس نقش بست. انصاریفرد به هیئت مدیره اعلام میکند که با این بانک قرارداد بسته و بعد از گذشت ۵ بازی از حضور نام این بانک روی پیراهن پرسپولیس قرارداد همکاری را به هیئت مدیره میآورد. اعضای هیئت مدیره معتقد بودند که قرارداد منعقد شده بدتر از قرارداد ترکمنچای بوده و به خاطر همین حاضر به امضای قرارداد نمیشوند، مسئلهای که باعث ایجاد اختلافهای شدید میشود.
فروش پیراهن پرسپولیس فقط سالی ۱۰ میلیارد!
مهمترین دلیل مخالفت هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با امضای قرارداد رسمی با بانک گردشگری مبلغ مورد توافق انصاریفرد و این بانک بود. طبق توافق طرفین قرارداد همکاری به مدت دو سال و نیم و مبلغ قرارداد سالی ۱۰ میلیارد بوده است! یعنی روی پیراه پرسپولیس که مهمترین قسمت برای جذب اسپانسر هست فقط سالی ۱۰ میلیارد فروخته شده بود آنهم در شرایطی که قیمت واقعی این قرارداد سالی حداقل ۲۵ میلیارد بود.
طبق توافقات صورت گرفته بین انصاریفرد و بانک مورد نظر، تا سال ۱۴۰۱ این بانک سالی ۱۰ میلیارد برای تبلیغ اصلی روی پیراهن پرداخت میکرد که اصلا مورد قبول هیئت مدیره نبود. اعضای هیئت مدیره حتی مشکلی بابت این مبلغ برای نیم فصل دوم نداشتند و معتقد بودند که ۱۰ میلیارد برای سال اول بد نیست، اما به هیچ عنوان زیر بار اینکه برای دو سال و نیم این قرارداد با این مبلغ امضا شود مخالف بودند. اعضای هیئت مدیره معتقد هستند قیمت واقعی تبلیغ روی پیراهن پرسپولیس به هیچ عنوان سالی ۱۰ میلیارد نیست.
تبلیغ بانک گردشگری بدون قرارداد رسمی!
نکته جالب در این خصوص این است که شنیده شده بعد از توافق انصاریفرد با بانک مورد نظر مبلغی هم از این بانک دریافت شده است که قرار بوده خرج باشگاه شود، اما این در شرایطی بوده که تا همین امروز هیچ قرارداد رسمی بین طرفین وجود ندارد و همه چیز به صورت شفاهی است. حتی قرار بوده باشگاه پرسپولیس حسابی در این بانک باز کند تا مبلغ مورد توافق طرفین در حساب باشگاه در همین بانک ریخته شود، مسئلهای که تا امروز رخ نداده است.
چیزی که مشخص است استعقای انصاریفرد از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس دلایلی فراتر از اخراج مدیر روابط عمومی مورد اعتماد او بوده است./میزان