پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
مشاور مالیاتی اتاق اصناف با اشاره به درگیری ۹۰ درصد اصناف در شرایط کنونی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵۰ هزار واحد تولیدی از این بابت آسیب دیده اند.
کد خبر: ۴۱۹۴۸
تیتر20- برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو با موضوع تعویق در پرداخت و تقسیط مالیات برای اصناف با حضور محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف  و در ارتباط تلفنی با دکتر سیاوش غیبی پور کارشناس حوزه مالیات پخش شد.

جعفریان با بیان اینکه اصناف به دنبال شیوع ویروس کرونا وضعیت بسیار بدی پیدا کردند گفت: رستوران ها، شیرینی فروش ها و آجیل فروش ها، پوشاک و همه اصناف درگیر این قضیه شدند و اگر دولت کمک نکند وضعیت اصناف و اقتصاد تا دو سه ماه آینده بغرنج و به شدت سخت تر خواهد شد.

وی در رابطه با نقش اصناف در اقتصاد کشور افزود: نمی توان گفت همه اصناف صدردصد سلامت کار می کنند چراکه ممکن است تعدادی هم تخلف کنند اما تعداد متخلفان در اصناف بسیار اندک است و اکثر آن ها همیشه در خدمت مردمند.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف درخصوص تاثیر پذیری اصناف از شرایط کنونی بیان داشت: هر صنفی همانطور که مجموعه ای از خدمات را ارائه می دهد در مقابل دهها خدمات هم دریافت می کند بنابراین اصناف از تولید تا توزیع مجموعه هایی به هم پیوسته اند که به دنبال شیوع کرونا همه آن ها در سراسر کشور درگیر شدند.

جعفریان با اشاره به درگیری ۹۰ درصد اصناف در شرایط کنونی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵۰ هزار واحد تولیدی از این بابت آسیب دیده اند اما مشکل آسیب دیدگی اصناف فقط در پایان سال نیست مگر در اول سال که سیل آمد هم وضعیت خوب بود؟!

مشاور مالیاتی اتاق اصناف تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی و دولت باید بسته مناسبی را برای اصناف در نظر گیرد و فرآیند رسیدگی به پرونده های مالیاتی نیز باید به روز رسانی شود.

همچنین در ادامه این برنامه رادیویی، غیبی پور اظهار داشت: از آنجایی که یک ماه آخر سال یعنی اسفند، ماه طلایی برای جمع آوری محصول و درآمدزایی اصناف بوده لذا می توانند در اظهارنامه سال ۱۳۹۸ این موارد را متذکر شوند.

این کارشناس امور مالیاتی افزود: بخشی از اختیارات مانند تقسیط و تمدید پرداخت مالیات مربوط به خود سازمان امور مالیاتی است که در دل قانون مالیات های مستقیم دیده شده و بخش دیگر هم مربوط به هیئت دولت است. اگر روال آسیب پذیری ناشی از شیوع کرونا ادامه پیدا کند ما نیازمند تصویب قانون در مجلس هستیم تا یک وقفه و تنفس به واحدهای آسیب دیده داده شود.

غیبی پور متذکر شد: مالیات بر درآمد یعنی واحد صنفی باید سهمی از محل درآمد را به حکومت به عنوان مالیات بپردازد اما وقتی اکثر واحدها نیمه تعطیلند و درآمدی حاصل نمی شود یعنی مالیاتی هم نباید داده شود و این هم برای مامور مالیات قابل قبول است.

وی با اشاره به تفاوت آسیب دیدگی اقتصادی اصناف از شیوع کرونا گفت: به عنوان مثال اوج کار صنف آجیل فروشان در شب یلدا و پایان سال است لذا میزان آسیب پذیری این صنف از دیگر اصناف به مراتب بیشتر است اما همه اصناف به هم وابسته اند و همگی از این شرایط آسیب می بینند ضمن اینکه بسیاری از کارگران نیز در واحدهای تولیدی بیکار شدند که این افراد هم باید شناسایی و از آن‌ها حمایت شود.

کارشناس حوزه مالیات یادآور شد: با توجه به کاهش فروش نفت و شرایط تحریم، در حال حاضر پولی در سبد درآمد دولتی نیست که بین مردم توزیع شود و همین پولی هم که قرار شده دولت کمک کند باید به سختی با وام گرفتن از بانک جهانی و سایر روندها فراهم شود./فارس
ارسال نظرات
موضوعات روز