پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
ویروس کرونا این روزها در کنار فشاری که به بیماران وارد می کند، نفس کارخانه‌های صنعتی را هم به شماره انداخته است، پرداخت حق بیمه بیکاری به کارگران می تواند کمکی به بخش تولید باشد تا با شروع دوباره فعالیت خود، این کارگران بیکار را به خطوط تولید بازگردانند.
کد خبر: ۴۲۲۶۱
تیتر20- در شرایطی که فعالیت خطوط تولید بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است، بسیاری از کارگران کارخانه‌ها از کار خود بیکار شده و مشخص نیست چه زمانی بتوانند دوباره به کار بازگردند.

در این وضعیت برخی مدیران صنعتی معتقدند،کارگران بیکار شده باید از تسهیلات بیمه بیکاری برخوردار شوند، اما دستورالعمل اخیر سازمان تأمین اجتماعی به واحدهای تولیدی حاکی از آن است که پرداخت بیمه بیکاری همچنان با شرایط قبل و در صورت بیکار شدن کارگران صورت خواهد گرفت. در این دستورالعمل ذکر شده که شعب تامین اجتماعی موظفند در چارچوب قوانین مربوطه و در اسرع وقت، نسبت به برقراری مقرری بیمه بیکاری برای افراد مشمول برای مدت زمان مقرر در این دستورالعمل اقدام و نتیجه را به ادارات فوق الذکر و متقاضی اعلام کنند.

در دستورالعمل بیمه بیکاری به علت شیوع کرونا که توسط معاون روابط کار وزارت کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تدوین و امضا شده، آمده است:

احد کرمانی، عضو انجمن نساجی در این مورد به خبرنگار فارس گفت: در وضعیت فعلی که ظرفیت تولید کارخانه‌ها به دلیل شیوع کرونا پائین آمده و صنعتگران مجبور به تعطیلی برخی خطوط تولید خود هستند، سازمان تأمین اجتماعی در نامه‌ای به تولیدکنندگان اعلام کرده که با وجود کاهش تولید شما، دلیلی برای پرداخت بیمه بیکاری به کارکنان در شرایط تعطیلی کارخانه وجود ندارد، بلکه این حق بیمه در شرایطی پرداخت خواهد شد که کارخانه با کارگران قطع همکاری کرده باشد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تولیدکنندگان تمایلی به اخراج کارکنان خود ندارند و منتظرند تا با رفع بحران کرونا، کارگران به کارخانه ها بازگردند و تولید را از سر گیرند.

مجید افتخاری نیا، عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک نیز با بیان اینکه در سال جهش تولید باید برنامه‌ریزی دقیقی از سوی دولت برای حفظ تولید و اشتغال کشور صورت گیرد، به فارس گفت: دولت باید در بخش های مختلف از جمله مالیات‌ها، حق بیمه تأمین اجتماعی و بازپرداخت تسهیلات مهلت مناسبی را برای صنعتگران در نظر گیرد، به طوری که بتوانند به تولید بازگردند.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک و اصناف در شرایط بدی درگیر موضوع کرونا شده‌اند، گفت: در این وضعیت دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند، به طوری که حداقل در بحث مالیات‌ها و یا تأمین اجتماعی تمهیدات قابل توجهی برای بخش تولید اندیشیده شود.

حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز معتقد است: در این ایام که تمام افکار عمومی بر بیماری کرونا متمرکز شده، متاسفانه چرخ اقتصاد به طرز محسوسی در حال کند شدن است، در حالی که برخی تولیدات و یا نحوه تامین آنها از این بیماری تاثیر نمی‌گیرد و در سایر حوزه‌ها نیز با بالابردن سطح بهداشت می‌توان نگرانی مردم را مرتفع کرد، زیرا کند شدن چرخه اقتصادی، طیف وسیعی از مردم را در فشار قرار داده و تبعات آن که می‌تواند به رکود منجر شود، امنیت داخلی و خارجی را به خطر خواهد انداخت.

وی افزود: در حال حاضر اقتصاد، پاشنه آشیل ایران است و آنچه دشمنان روی آن فشار می‌آورند نیز همین موضوع است، نباید بگذاریم کرونا به یک بیماری در اقتصاد کشور منجر شود، زیرا درمان آن بسیار هزینه برتر از درمان بیماری فعلی است.

در هر حال حمایت از صنایع و اصناف در سالی که به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا می‌کند و در این میان، شیوع ویروس کرونا نیز اهمیت موضوع را چند برابر کرده است.

به همین جهت ضروری است تا دولت برنامه عملیاتی برای حمایت از فعالان اقتصادی تدوین کند و در کنار وعده هایی که برای حمات از بخش تولید مطرح می شود، برنامه های عملیاتی نیز در اسرع وقت اجرایی شوند./ فارس

ارسال نظرات
موضوعات روز