پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
کمپانی‌های زیادی نیستند که سالگرد یک‌صد سالگی خود را جشن بگیرند، اما مرسدس بنز جزو این دسته نیست. اگرچه ۱۳۵ سال از زمان تغییر حمل‌ونقل با بنز پتنت موتور واگن می‌گذرد، اما این خودروساز در هفته جاری سالگرد متفاوتی را جشن می‌گیرد و آن‌هم ۱۲۰ سالگی نام برند مرسدس و دختری است که روی آن تأثیر گذاشته است.
کد خبر: ۴۲۳۲۲
تیتر20- کمپانی‌های زیادی نیستند که سالگرد یک‌صد سالگی خود را جشن بگیرند، اما مرسدس بنز جزو این دسته نیست. اگرچه ۱۳۵ سال از زمان تغییر حمل‌ونقل با بنز پتنت موتور واگن می‌گذرد، اما این خودروساز در هفته جاری سالگرد متفاوتی را جشن می‌گیرد و آن‌هم ۱۲۰ سالگی نام برند مرسدس و دختری است که روی آن تأثیر گذاشته است. تاریخ رسمی این نام نمادین دوم آوریل بوده است. بد نیست بدانید مرسدس نام دختر ۱۱ ساله امیل جلینک تاجر اتریشی بوده است.

جلینک خودرو‌های دایملر را برای مسابقات خودرویی آماده می‌کرد و مرسدس ۳۵ PS یکی از آن‌ها بود؛ اما در دوم آوریل ۱۹۰۰ بود که نام مرسدس برای اولین بار روی خودرو‌های دایملر موتورن گزل شافت نقش بست. ثبت تجاری رسمی این نام در ۲۳ ژوئن ۱۹۰۲ صورت پذیرفت، اما ۲۴ سال بعد و پس از ادغام دایملر با بنز بود که نام مرسدس بنز امروزی به وجود آمد.

این داستانی است که پیش از این چندین بار گفته شده، اما هر بار که آن را می‌شنویم تحت تأثیر قرار می‌گیریم مخصوصاً اینکه مرسدس بنز همچنان جزو پیشروی‌های صنعت خودرو می‌باشد؛ اما حقیقتی که کمتر به آن پرداخته شده این است که مرسدس بنز هنوز هم تنها برند خودرویی با نامی دخترانه است. بتینا فتزر مدیر بازاریابی مرسدس بنز می‌گوید: «بانوانی همانند مرسدس جلینک یا برتا بنز داستان موفقیت مرسدس بنز را از همان آغاز شکل دادند.»

امروز توانمندسازی بانوان در سراسر برند ما دیده می‌شود. فتزر می‌گوید: «با ابتکار عملی که چند سال پیش صورت گرفت ما این سنت را برای مشتریان خانم بی‌شمار خود در سراسر دنیا حفظ می‌کنیم.» محصولات امروزی مرسدس بنز در سراسر جهان طرفداران آقا و خانم بی‌شماری دارند.

گوردون واگنر مدیر طراحی گروه دایملر نیز با اشاره به تاریخچه برند گفته است: «طلب اشرافیت و نوآوری فوق‌العاده بخشی از DNA برند ماست. این فاکتور‌ها شکل دهنده موفقیت پایدار برند ماست.» واگنر از GLA و EQC به عنوان نمونه‌ی محصولات مدرن مرسدس که ترکیبی از جدیدترین تکنولوژی‌ها و جذابیت بالاست نام می‌برد.

با وجود هویت برندی که در سراسر دنیا شناخته شده ما مطمئن هستیم امیل جلینک اصلاً تصور نمی‌کرد که نام دخترش روی خودرو‌هایی همچون AMG GT R و S کلاس بدرخشد. ۱۲۰ سال آینده برای مرسدس بنز به اندازه ۱۲۰ سال گذشته جذاب و همراه با نوآوری خواهد بود./ پدال

ارسال نظرات
موضوعات روز