سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
تیتر20 بررسی کرد؛
این شرکت در سال گذشته برای تامین مواد اولیه بسیار خوب عمل کرد که به تبع آن در تولید مشکلی نداشت و در کنار آن برای کسب بازار هدف نیز اقدامات استراتژیکی کرد و با توجه به برنامه ریزی حضور فولاد خراسان در نمایشگاه های بازرگانی و تخصصی کشورهای همسایه، حفظ و ارتقای کیفیت محصولات، استفاده از ظرفیت های ترابری دریایی، ریلی و جاده ای بازارهای خارجی را از آن خود کرد.
کد خبر: ۴۲۶۱۸
آمارها درباره عملکرد فولاد خراسان در سال 98 چه می گویند؟/ تامین به موقع مواد اولیه به داد فولاد خراسان رسید
تیتر20 - سال گذشته فولاد خراسان در تمامی واحدهای فولادسازی، گندله سازی، آهن‌اسفنجی و تولید بریکت عملکردی قابل قبولی را در کارنامه خود ثبت کرد.

این شرکت در تولید تمامی محصولات خود رکوردهایی بی سابقه ثبت کرد هرچند که سال گذشته تحریم های آمریکا عرصه را بر تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده بود و بخشی از سال نیز با مشکلات ناشی از محدودیت مصرف گاز همراه شد اما با شروع فعالیت مدیریت جدید این شرکت فصلی جدید برای فولاد خراسان رقم خورد که توأم با رکوردهای پیاپی در تولید بوده است.
 
فولاد خراسان در سال گذشته با رشد قابل ملاحظه به میزان ۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۷۷۴ تن تولید گندله داشت که ماه پایانی سال گذشته را برای این محصول با رشد ۱۵ درصدی و تولید ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ تنی به پایان رساند. فولاد خراسان در این سال ۵۶۷۸۲۶ تن افزایش تولید طی یکسال داشت.

این شرکت همچنین در سال گذشته ۷۸۱۷تن افزایش نسبت به سال ۹۷ به میزان ۱ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۸۸۴ تن تولید آهن اسفنجی و بریکت داشت که ماه پایانی سال گذشته را برای این محصول با رشد ۱۰ درصدی و تولید ۱۲۹ هزار و ۸۰۰ تنی به پایان رساند. 

فولاد خراسان در سال گذشته با ۳۴۳۰۰ افزایش تولید از ۱ میلیون و ۴۰ هزار و ۵۹۰ تن در سال ۹۷ به تولید ۱ میلیون و ۷۴ هزار و ۸۹۰ تن تولید شمش در سال ۹۸ دست یافت که ماه پایانی سال گذشته را برای این محصول با رشد ۲۰ درصدی و تولید ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ تنی به پایان رساند. واحد فولادسازی ۲ این شرکت نیز با رکورد تولید در سال ۹۸ به میزان ۱۲ هزار و ۷۷ تن افزایش تولید داشت.

در شرایطی که شرکت های مختلف فولادی با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه بودند فولاد خراسان به واسطه تامین به موقع مواد اولیه، موفقیت‌های زیادی را از آن خود کرد، این شرکت با ثبت رکورد تامین ۱ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۲۰ تن کنسانتره سنگ آهن و ارتقای۲۱۵۱۰۰ تنی میزان تامین نسبت به رکورد قبلی که با ۸۲۴ هزار و ۸۵۴ تن متعلق به سال ۹۷ بود، این افزایش در تولید را کسب کرد.

تولید فولاد خراسان با استقبال خوبی در بازارهای صادراتی هدف مواجه بود به طوری که با ثبت رکورد فروش ۲۳۵ هزار و ۶۳ تنی که ۱۲ هزار و ۷۹۹ تن میلگرد و۲۲۲ هزار و ۲۶۴ تن شمش افزایش ۹۲ هزار و ۵۴۵ تنی در یکسال داشته است. در نهایت فولاد خراسان در سال گذشته موفق به فروش ۴ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان محصولات خود شد که نسبت به سال ۹۷ رشدی ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

این شرکت در سال گذشته برای تامین مواد اولیه بسیار خوب عمل کرد که به تبع آن در تولید مشکلی نداشت و در کنار آن برای کسب بازار هدف نیز اقدامات استراتژیکی کرد و با توجه به برنامه ریزی حضور فولاد خراسان در نمایشگاه های بازرگانی و تخصصی کشورهای همسایه، حفظ و ارتقای کیفیت محصولات، استفاده از ظرفیت های ترابری دریایی، ریلی و جاده ای بازارهای خارجی را از آن خود کرد.

بعلاوه اینکه نام شرکت مجتمع فولاد خراسان با کسب رتبه 36 در آخرین ارزیابی سازمان بورس، به عنوان یکی از50 شرکت برتر بازار سرمایه ایران در سه ماه آخر سال 1398 نیز ثبت شد.
ارسال نظرات
موضوعات روز