در این میان شرکت توانیر امکان قرائت کنتور و ارسال اطلاعات مصرف برق توسط مشترک را از طریق درگاههای دیجیتال فراهم کرد اما استفاده از این امکان کاملا اختیاری است و در صورتی که مشترکان تمایل به استفاده از این روش نداشته باشند، ماموران صنعت برق برای قرائت کنتور مراجعه خواهند کرد.
مصطفی رجبیمشهدی - سخنگوی صنعت برق - در این باره اعلام کرد: مشترکانی
که هنگام مراجعه مامور در محل حضور ندارند و یا به هر دلیلی تمایل ندارند
ماموران قرائت به محل مراجعه کنند، میتوانند پس از دریافت پیامک شرکت
توزیع و در بازه زمانی مشخص شده در پیامک ارسالی، اطلاعات مصرف را از طریق
سایت اینترنتی www.saapa.ir و یا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق که از سایت
شرکتهای توزیع قابل دریافت است، اعلام کنند.
به گفته وی، در همین
راستا شرکتهای توزیع پس از بررسی و صحتسنجی اطلاعات مصرف، قبض برق را
صادر کرده و بدیهی است درصورت عدم ارسال اطلاعات و یا ارسال اطلاعات
نادرست، ماموران طبق روال قبل جهت قرائت مراجعه خواهند کرد.
رجبیمشهدی
یادآور شد: با توجه به امکانات ویژهای که در اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق
در این زمینه پیشبینی شده، از جمله امکان ارسال اطلاعات مصرف صرفا با عکس
گرفتن از کنتور با گوشی همراه و ارسال آن در محیط نرمافزار و راهنمایی
نحوه قرائت با توجه به نوع کنتور، توصیه میشود اپلیکیشن پیشبینی شده را
در گوشی همراه نصب و از آن برای این منظور استفاده شود.
سخنگوی صنعت
برق با بیان اینکه این نرمافزار علاوه بر فراهم کردن امکان ارسال اطلاعات
مصرف برق، امکان مشاهده و پرداخت قبض صادر شده را فراهم میکند، خاطرنشان
کرد: در آیندهای نزدیک تمامی خدمات (غیرحضوری) فروش و پس از فروش شرکت برق
از طریق این نرمافزار ارائه خواهد شد./ ایسنا