جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
تیتر20 گزارش می دهد؛
کافه بازار که در هر فصل گزارش مفصلی از نحوه تعامل کاربران و اپلیکیشن‌های موجود در این استور ایرانی منتشر می‌کند ، در بخش برترین برنامه‌های ایرانی در سال ۹۸ برنامه صاپ را با بیشترین رشد نصب معرفی کرد.
کد خبر: ۴۳۰۸۴
اپلیکیشن صاپ بیشترین نرخ رشد نصب در کافه بازار را ثبت کرد
تیتر20 - تازه‌ترین گزارش صنعت اپلیکیشن‌های موبایل ایران در سال ۹۸ که توسط «کافه بازار» منتشر شده رشد چشمگیر برنامه صاپ(‌‌پرداخت بانک صادرات ایران‌) در نصب توسط کاربران را نشان‌ می دهد.

کافه بازار که در هر فصل گزارش مفصلی از نحوه تعامل کاربران و اپلیکیشن‌های موجود در این استور ایرانی منتشر می‌کند ، در بخش برترین برنامه‌های ایرانی در سال ۹۸ برنامه صاپ را با بیشترین رشد نصب معرفی کرد.

بر اساس گزارش کافه بازار در این بخش  بیشترین رشد را در کنار اپلیکیشن صاپ (‌‌پرداخت بانک صادرات ایران‌)‌، رمزساز سپه، ایزی پی، آنفالویاب و استیکر واتس‌اپ داشته‌اند. 

اپلیکیشن صاپ اولين اپليکيشن ارائه‌دهنده خدمات کارت به کارت از مبدأ بانک صادرات ايران به ساير بانک‌ها است و تنها سامانه‌اي است که صدور آنلاين بيمه‌نامه به‌صورت مستقيم را ارائه می‌کند.

عمليات فعال‌سازي سامانه به راحتي و بدون نياز به مراجعه به شعبه انجام مي‌شود و با دریافت رمز دوم کارت بانکي  از طریق همین نرم افزار، مي‌توان فعاليت‌هاي مالي را از طريق سامانه‌اي امن با کاربري آسان انجام داد.

انتقال وجه کارت به کارت از مبدأ بانک‌هاي عضو شتاب، خريد شارژ آنلاین/ بسته اينترنتي، فروش شارژ به صورت درون‌بانکی، پرداخت به حساب سازمان‌های خیریه و نیکوکاری، پرداخت قبوض، پرداخت قبض موبايل به صورت مستقيم، پرداخت قبوض سازماني، گردش حساب، امکان ثبت و نگهداری تراکنش‌هاي پرکاربرد در لیست محبوب من، رويت گزارش تراکنش‌ها و مديريت پروفايل مشتري از طريق منوي تنظيمات، مهمترین خدمات ارائه شده از طريق اپلیکیشن صاپ است که ویژگی‌های منحصر بفردی را گردهم آورده و خدمات خرید و فروش آنلاین سهام و توسعه خدمات بیمه ای نیز به این قابلیت‌ها افزوده خواهد شد. ضمنا خدمات مناسبتی مانند دریافت فطریه در ماه مبارک رمضان نیز از دیگر خدمات ویژه این درگاه می باشد.

در بسیاری از اپلیکیشن های پرداخت موجود در بازار، موضوع امنیت، از درجه نخست اهمیت برخوردار نبوده، چرا که وابستگی آنها به بانک کمتر است. 

مسائلی از این دست مانند عدم احراز هویت کاربران، موجب سوء استفاده های بیشتر از طریق اپلیکیشن ها می شود و بنابراین الزامات امنیتی جدیدی در این حوزه نیاز است که به نظر می رسد در صاپ تلاش شده همه این زیرساختها مورد نظر قرار بگیرد و با بهینه سازی مسائل امنیتی در زیرساخت صاپ، یکی از بالاترین ضرائب امنیتی در حوزه اپلیکیشن های پرداخت و بانکی ایجاد شده است. در بانک صادرات هرگز وجود امنیت، فدای کسب و کار نشده است.

از جمله دیگر گام های مثبت در صاپ این است که با ورود شماره همراه در رجیستری، احراز هویت مشتری صورت می گیرد و این اقدام، امکان سواستفاده در خدمات مبتنی بر کارت را در بستر اپلیکیشن به حداقل میزان ممکن خواهد رساند. 

همچنین در صاپ به عنوان یک اپلیکیشن وابسته با بانک، خدمات بانکی متنوعی ارائه می شود که در شرکتهای پرداخت به دلیل رویکرد مالی که دارند، جذاب نبوده و بسیاری از این سرویس ها، ممکن است در اپلیکیشن های شرکت های PSP ارائه نشوند. 

بنابراین باید این نکته را مدنظر داشت که صاپ در واقع یک پیشخوان بانکی است و رویکرد بانک صادرات ایران در ایجاد صاپ متفاوت است، ماموریت صاپ ارائه سرویس های عمومی بانکی به مشتریان شبکه بانکی و ارائه سرویس های خاص و متمایز به مشتریان بانک صادرات است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران پیش تر در باره اهمیت برنامه صاپ گفت: مهمترین کار بانک در حوزه بانکداری الکترونیک در سال ٩٧ رونمایی از اپلیکیشن «صاپ» بوده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز