شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
تیتر20 گزارش می دهد؛
بانک توسعه تعاون در جهت حمایت از تولید داخلی و همراهی با نهضت جهش تولید و همچنین معرفی خدمات بانکی، با اجرای طرح‌های مختلف در حوزه‌های پزشکی، آزمایشگاهی و دارویی شامل طرح‌های حامی درمان، همراهان سلامت و طرح همکار خدمات مناسبی را به جامعه پزشکی ارائه نموده است.
کد خبر: ۴۳۴۳۰
بانک توسعه تعاون هم راه سلامت اما در مسیر دریافت بودجه
تیتر20 - طرح هم راه سلامت بانک توسعه تعاون با هدف حمایت از فعالین حوزه درمان کشور به اجرا درآمده است ودر این طرح تسهیلات ویژه ای برای فعالین حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.

بانک توسعه تعاون بنا به رسالت اجتماعی اقتصادی خود مبنی بر حمایت از واحدهای تولیدی به‌منظور حمایت در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی در شرایط بحرانی و کاهش آلام هم‌وطنان، شرایط و بسترهای موردنیاز جهت اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به تولیدکنندگان لوازم بهداشتی و دارویی را فراهم آورده است.

واحدهای تولیدکننده لوازم بهداشتی ضروری موردنیاز کنونی ازجمله محصولات ضدعفونی‌کننده، الکل، ژل، شوینده‌ها و همچنین تولیدکنندگان انواع ماسک، دستکش و لباس محافظتی پزشکی در صورت تأیید سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مشمول دریافت تسهیلات سرمایه در گردش واقع می‌شوند.

همچنین با توجه به لزوم افزایش کمی و کیفی محصولات شرکت‌های تولیدکننده لوازم و اقلام بهداشتی در استان‌ها درصورتی‌که این شرکت‌ها از سوی استانداری‌ها حائز شرایط برای دریافت تسهیلات تشخیص داده شوند و معرفی‌نامه ازاین نهاد رسمی ارائه گردد، بانک توسعه تعاون آمادگی بررسی پرونده وارائه تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد.

طرح هم راه سلامت
نقش موثر فعالین حوزه بهداشت و درمان درجهت کمک به بهبود زندگی و سلامت جامعه ایجاب می کند تا نسبت به فراهم نمودن شرایط و امکانات لازم ، سعی و تلاش جدی و مستمر صورت پذیرد . بانک توسعه تعاون با ادای احترام به پاس زحمات و خدمات بی شائبه تلاشگران این عرصه ، خود را موظف به نیاز سنجی از انتظارات این گروه از جامعه هدف نموده و متعاقب آن طرح هم راه سلامت را به منظور خرید ابزار و تجهیزات پزشکی و نیز تعمیر و بهسازی محل کار تقدیم نموده است .

 ویژگی های طرح
کلیه پزشکان متخصص و فوق تخصص، جراح متخصص، دندانپزشک عمومی و متخصص، دکتر علوم آزمایشگاهی رادیولوژیست، سونوگرافیست و فیزیوتراپیست، پزشک عمومی، دامپزشک، اپتومتریست، داروخانه، کلینیک ها و مراکز تصویربرداری که در عرصه خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان جامعه مشغول فعالیت می باشند می توانند به منظور خرید ابزار و تجهیزات پزشکی و نیز تعمیر و بهسازی محل کار از تسهیلات اعتباری طرح هم راه سلامت بهره مند گردند .

پزشکان فوق تخصص، دندانپزشک متخصص، پزشک فوق تخصص جراح و پزشک متخصص جراح جهت خرید ابزار و تجهیزات حداکثر تا سقف 12.000 میلیون ریال و جهت تعمیر و بهسازی محل کار حداکثر تا سقف 6.000 میلیون ریال

پزشکان متخصص، دندانپزشک عمومی و متخصص، دکتر علوم آزمایشگاهی، رادیولوژیست، سونوگرافیست و فیزیوتراپیست جهت خرید ابزار و تجهیزات حداکثر تا سقف 6.000 میلیون ریال و جهت تعمیر و بهسازی محل کار حداکثر تا سقف 3.000 میلیون ریال

پزشک عمومی، دامپزشک، اپتومتریست جهت خرید ابزار و تجهیزات حداکثر تا سقف 1.000 میلیون ریال و جهت تعمیر و بهسازی محل کارحداکثر تا سقف 1.000 میلیون ریال

جهت تعمیر و بهسازی محل داروخانه و خرید تجهیزات حداکثر تا سقف 2.500 میلیون ریال

جهت خرید تجهیزات و احداث یا تعمیر و بهسازی محل کلینیک ها و مراکز تصویربرداری حداکثر تا سقف 20.000 میلیون ریال از تسهیلات اعتباری طرح هم راه سلامت بهره مند گردند.

مدت بازپرداخت تسهیلات اعتباری طرح هم راه سلامت حداکثر 48 ماهه در قالب اقساط مساوی ماهیانه می باشد.

بانک توسعه تعاون خدمات ویژه‌ای در زمینهٔ درمان و پزشکی به مشتریان ارائه می‌کند
با توجه به مسئولیت اجتماعی این بانک توانسته در قالب ارائه طرح حامی درمان علاوه بر فراهم نمودن امکان اعطای تسهیلات اعتباری برای متقاضیان خدمات درمانی جهت پرداخت هزینه‌های مربوطه به پزشکان نیکوکار گام موثری برداشته و آن را فرصتی مناسب جهت مشارکت در امر خیرخواهانه پیش روی جامعه پزشکان خیر و نیکوکار قرار دهد.

کلیه پزشکان متخصص و فوق تخصص، علوم آزمایشگاهی، کلینیک‌ها و مراکز تصویربرداری و ... که در عرصه خدمات‌رسانی درحوزه بهداشت و درمان جامعه مشغول فعالیت می‌باشند می‌توانند به‌منظور خرید ابزار و تجهیزات پزشکی و نیز تعمیر و بهسازی محل کار از تسهیلات اعتباری طرح هم راه سلامت بهره‌مند گردند.

شایان‌ذکراست بانک توسعه تعاون درجهت حمایت از تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین معرفی خدمات بانکی، با اجرای طرح‌های مختلف در حوزه‌های پزشکی، آزمایشگاهی و دارویی شامل طرح‌های حامی درمان، همراهان سلامت و طرح همکارخدمات مناسبی را به جامعه پزشکی ارائه نموده است.

همچنین بانک توسعه تعاون به تولیدکنندگان لوازم بهداشتی و دارویی تسهیلات سرمایه در گردش اعطا می‌کند به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونابانک توسعه تعاون به تولیدکنندگان لوازم بهداشتی و دارویی تسهیلات سرمایه در گردش اعطا می‌کنددر راستای صیانت از سلامت هم‌وطنان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بانک توسعه تعاون به تولیدکنندگان لوازم بهداشتی و دارویی تسهیلات سرمایه در گردش اعطا می‌کند.

 گفتنی است بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل طرح‌های توسعه‌ای دولت، برنامه اعطای تسهیلات را مطابق باسیاست‌های دولت در راستای تأمین حداکثری اهداف اجتماعی تنظیم و اجرا نموده است و در شرایط کنونی نیز با بهره‌گیری از منابع داخلی و سهمیه‌های موجود در تسهیلات موضوع ‌بند الف تبصره 18 و سایر ظرفیت‌های موجود، حمایت خود را از تولیدکنندگان و کارآفرینان اعلام می‌دارد.

باور به مدل اقتصاد تعاونی و قابلیت ها و ظرفیت های گسترده آن در بهره گیری از اســتعدادهای مغفول و پنهان ســرمایه های انســانی کشــورو ترویج فرهنگ تعاون و کار تعاونی با رویکرد اجتماعی و اقتصادی درســطح جامعه ضمن تقویت خرد جمعی و کار گروهی به همافزایی حاصل از تجمیع منابع کوچک با حداقل داشــته ها و منابع مالی واســتفاده بهینه و حداکثری از ظرفیتهای درونی و درونزا می انجامد.

بانک توســعه تعــاون درهرشــرایطی و از جمله در وضعیت موجود ناشی از شــیوع بیماری همه گیر کرونا که باعث بروزمشــکلاتی برای مشــاغل خرد، کوچک و متوسط و از جمله مشــاغل تعاونی گردیده اســت. بی تردید کمــاکان تمامی مســاعی، توان و قابلیتهای حمایتی خود را به منظور فراهم نمــودن امــکان فعالیت کیفی تر و با حداکثــر بهره گیری از ظرفیــت ممکــن کارآفرینان بخش تعاونــی و تمامی جامعه مخاطب درهمه حــوزه های اقتصــاد بمنظورتحقق جهش تولید در ســطح کشــور به کار خواهد گرفت.

هر چند کمبودسرمایه به عنوان اصلی ترین چالش بانک برای توسعه خدمات و تسهیلات حمایتی همچنان مطرح می باشد و بانک کماکان منتظر افزایش ســرمایه از محل بودجه ســال ٩٨ می باشد و همچنین انتظار دارد مبلغ پیشبینی شده در بودجه سال ٩٩بابت افزایش سرمایه منظور گردد.

ارسال نظرات
موضوعات روز