جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
تیتر20//
رسول محمدی - کاندیدای انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه کشوری صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مدیر عامل فروشگاه زنجیره ای رفاه
کد خبر: ۴۴۷۳۲
انتخابات اتحادیه صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای(2)/ اتحادیه نباید درگیر کارهای کوچک و کم اهمیت شود
تیتر20 - ما در سال‌های گذشته در تلاش بودیم که اصناف و اتحادیه‌ها نقش مهم و موثرتری در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری ایفا کنند. خوشبختانه دولت هم به این رویکرد اعتقاد دارد و تلاش می‌کند این نقش پررنگ‌تر شود.

فروشگاه زنجیره ای رفاه هم به‌عنوان یکی از ارکان موثر زنجیره توزیع در کشور این مسئولیت را حس می‌کند که باید در این مسیر پرفراز و نشیب به اتحادیه کمک کند. یکی از پایه‌گذاران اصلی اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور فروشگاه‌های رفاه است و ما با بسیاری از همکارانی که عضو این اتحادیه هستند در جلسات مذاکراتی داشتیم و آنها ابراز تمایل کردند که فروشگاه‌های رفاه هم به‌عنوان یکی از سردمداران مسیر توسعه کشور باید در این اتحادیه نقش موثرتری را ایفا کند. 

به همین دلیل وظیفه خودمان دانستیم که با اعضای اتحادیه بتوانیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم و تحت نظارت اتاق اصناف طی سه سال آینده بتوانیم نقش خودمان را بهتر و موثرتر ایفا کنیم، ضمن اینکه همگرایی وزارت صمت و اتاق اصناف و از آن مهم‌تر تدوین یک سازوکار مفید و کاربردی است که بتوانیم مجموعه اصناف و همه ظرفیت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به مسیر بهتری هدایت کنیم.

امروزه ما باید با کمک، همفکری و مشورت بتوانیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم. یک هدف به‌عنوان استراتژی کلان باید در اتحادیه دنبال شود آن هم این است که یک اتاق فکر که بتواند سازوکار اجرایی موثری برای زنجیره توزیع کشور داشته باشد را اجرا کنیم.

 شاید طی سه سالی که از عمر اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌گذرد ما کمتر به این نگاه نزدیک شده‌ایم؛ چراکه بیش از اندازه درگیر کارهای کوچک و کم‌اهمیت بودیم. یکی از کارهای بر زمین مانده این است که ما به‌عنوان بازوی اجرایی دولت بتوانیم نقش خود را به درستی ایفا کنیم. بازوی اجرایی باید منافع همه اعضای اتحادیه را در نظر بگیرد.

 منافع یک شخص، یک شرکت یا طیف خاص مطمئنا به منافع جمعی آسیب می‌زند. بنابراین ما باید بتوانیم نقش خود را در این زمینه در راستای عمل به تعهدات به درستی ایفا کنیم. در این سازوکار که مدنظر کاندیداهای جدید هیات‌مدیره اتحادیه است، پرداخت و رفع مشکلات همه اعضای محترم اتحادیه نقش اصلی و مهم را ایفا می‌کند.

اعضای اتحادیه لزوما فعالان در حوزه مواد غذایی نیستند بلکه حوزه‌های مختلف مانند لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، رستوران و... را نیز شامل می‌شوند لذا باید تصمیمات به سمتی حرکت کند که منافع همه اعضا را لحاظ کنند. نقش اول ما کمک به تصمیم‌گیری بهتر برای دولت محترم است.

 یک هدف اساسی دیگر نیز پیگیری تمام مطالبات و خواسته‌های صنفی اعضای این اتحادیه است. نگاه ما به افزایش رفاه مردم و جلب رضایت آنهاست که بتوانیم با اقدامات سنجیده و تصمیم‌گیری‌های درست در راستای افزایش سطح رفاه و برطرف کردن مشکلات معیشتی گام بلندی برداریم و همچنین مردم، صاحبان مشاغل و ایده‌های اقتصادی نیز بتوانند به کسب‌وکار خود رونق ببخشند.

این اتحادیه یک اتحادیه صنفی است و ما به‌عنوان یک مجموعه متعهد باید در قالب یک اتاق فکر و بازوی اجرایی توانمند برای دولت امور خود را مدیریت کنیم.

تمام اعضای اتحادیه باید تلاش کنند که از همه ظرفیت‌ها در قالب تشکیل کمیسیون‌های تخصصی استفاده شود تا بتوانیم پایه‌گذار یک تحول بزرگ در صنعت خرده‌فروشی کشور باشیم. شاید یکی از ضعف‌های این دوره که به وضوح احساس می‌شود، این است که از این ظرفیت‌ها با وجود افراد موفق در حوزه تجارت و کارآفرینی استفاده درست نشده است. 

ما اگر در انتخابات موفق شویم حتما از این ظرفیت استفاده می‌کنیم و در قالب تشکیل کارگروه‌های تخصصی و با بهره‌گیری از افراد متخصص و خوشنام عرصه اقتصادی، در راستای تسریع تحقق اهداف اتحادیه فعالیت خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم اتفاقات بزرگ‌تری را در این حوزه مهم رقم بزنیم تا این اتفاق منجر به رونق اقتصادی ملی و افزایش بهره‌وری کشوری در حوزه صنفی و تجاری شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز