جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
گزارش ویژه تیتر20//
باشگاه مشتریان بانک ایران زمین می‌تواند تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزارهای رقابتی این بانک برای جذب و حفظ مشتریان در مقابل رقبا گردد.
کد خبر: ۴۴۹۱۶
نقش موثر باشگاه مشتریان بانک ایران زمین در ایجاد ارزش افزوده خدمات بانکی
تیتر20 – تحولات موثر و پی در پی در صنعت بانکداری ایران با روی کارآمدن تکنولوژی های نوین بانکداری، ورود بازیگران متنوع و تازه به عرصه بانکداری و افزایش سطح آگاهی مشتریان،‌ سبب شده تا روز به روز بیشتر شاهد فضای رقابتی در این عرصه باشیم. 

در شرایط جدید، بانک ها با حرکت به سمت استراتژی های مشتری محور، استراتژی های بازاریابی محصول  محور خود را با تاکید بر محوریت مشتری جایگزین نموده و به سمت برقراری روابط سودآور و طولانی مدت با مشتریان حرکت می کنند.

بانک های ایران در حال حرکت به سمت عصری نوین در صنعت بانکداری هستند. عصری که در آن مشتریان دارای بیشترین ارزش و پتانسیل سودآوری برای بانک ها هستند و شناسایی و تشویق آنها در جهت برقراری ارتباط بلندمدت و وفادارانه با بانک، جزو اولین و مهمترین اولویت های بانک ها هستند و بر همین اساس باید ابزارهایی در بازاریابی در اولویت بالاتری قرار گیرند که به وفادارسازی مشتری کمک بیشتری بنماید.

باشگاه های مشتریان از جمله ابزارهای جامع استراتژیکی هستند که بر اساس وفادار سازی مشتریان طراحی و ایجاد می شوند و هدف عمده آن ها، افزایش دانش سازمان درباره مشتری است و سبب می شود که سازمان، اطلاعات مفصلی در مورد موقعیت شخصی اعضاء، علایق و ساختار تقاضای آن‌ها دریافت کند.

در عرصه بانکداری دیجیتال، طی سال های اخیر بانک ها به ضرورت و اهمیت وفادارسازی مشتریان خود بیش از پیش توجه نموده و عمدتا با ایجاد باشگاه مشتریان سعی در سرمایه گذاری مطلوب و منطقی در این عرصه داشته اند که به عنوان یکی از نمونه های موفق در این زمینه می توان به باشگاه مشتریان بانک ایران زمین اشاره کرد.

بانک ایران زمین به عنوان یکی از بانک های پیشرو در صنعت بانکداری دیجیتال همواره به دنبال بهبود تجربه مشتریان و تامین انتظارات آنان بوده است. این موضوع یکی از مولفه های مهم در جهت شناخت بانک دیجیتال است.

برای ارتقاء تجربه مشتری و افزایش وفاداری راهکارهای مختلفی وجود دارد. موضوع باشگاه یکی از راهکارهایی است که بانک ایران زمین در چند سال اخیر آغاز کرده و تمرکز ویژه ای بر آن داشته است. 

بانک ایران زمین از اسفندماه سال 94 با راه اندازی باشگاه مشتریان سعی کرده تجربه جدیدی در این حوزه و نیز لمس بانکداری دیجیتال به مشتریان خود عرضه نماید و می توان به درستی مدعی شد یکی از برنامه های مهم بانک ایران زمین تقویت باشگاه مشتریان از طریق اجرای برنامه های جذاب در قالب جشنواره های مختلفی نظیر همادار و کرامت است؛جشنواره های متنوع و متعددی که سعی در بهبود، استحکام و تداوم رابطه مشتریان و اعضای باشگاه با برنامه های راهبردی بانک دارند.

امروزه در بررسی جایگاه باشگاه مشتریان در بانکداری دیجیتال باید بر این نکته تاکید کرد ایجاد رضایت و چسبندگی هرچه بیشتر مشتریان با انواع خدمات و میزبان های بانکی غیرحضوری، نقش موثر و مهمی در بهبود تجربه مشتری و تقویت کانال های مختلف بانکی برای کاربران ایفا می نماید. ضرورتی که مدیران بانک ایران زمین به درستی آن را دریافته و بر عملیاتی کردن آن تاکید دارند.

از سوی دیگر همچنین مدیران بانک ایران زمین با نگاه ویژه ای که به مفهوم بانکداری دیجیتال و توسعه باشگاه مشتریان در این راستا داشته اند، علاوه بر امکاناتی که در داخل باشگاه برای مشتریان بانکی خود فراهم کرده اند، تدبیر متفاوت و خاصی نیز در راستای بازاریابی هرچه بیشتر برای صاحبان کسب و کارهای ایترنتی در فضای وب داشته اند.

یکی از رویکردهای مثبت طراحان این سرویس، ارائه وب‌سرویس‌های باز باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین است که این امکان را برای توسعه‌دهندگان فضای کسب‌وکار دیجیتال فراهم می کند تا امتیاز اعضای این باشگاه، خارج از محیط باشگاه نیز قابلیت هزینه شدن داشته باشد. 

به عبارتی این امکان وجود دارد که توسعه دهندگان کسب و کار دیجیتال، امتیاز مشتریان بانک ایران زمین را در محیط های نرم افزاری، اپلیکیشن و گیم خود بکار گیرند و بانک امتیازهای جمع آوری شده توسط توسعه دهنده را تسویه خواهد کرد.

بانک ایران زمین در باشگاه مشتریان این بانک، در تلاش است تا ارزش افزوده‌ای را در خدمات ارائه دهد و خدماتی متمایز ایجاد نماید. حتی طی چند سال اخیر با حرکت بانک‌ها به سمت بانکداری اختصاصی و شرکتی، برخورداری از یک پایگاه اطلاعاتی از مشتریان در راستای دسته‌بندی آنها براساس شاخص‌های مختلف به دلیل تعریف دقیق‌تر و هدفمندتر استراتژی خود بوده به این نتیجه دست یافته‌اند که بهترین پایگاه اطلاعاتی در این زمینه باشگاه مشتریان می‌باشد.

بر همین اساس بانک ایران زمین نیز در تلاش است تا ضمن افزایش سهم بازار و جذب مشتریان جدید، به کسب اطلاعات از مشتریان و ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی قوی  آنها اقدام نماید. همچنین می توان ایجاد تعلق خاطر و کمک به تقویت برند بانک، حفظ و گسترش روابط مشتریان فعلی با بانک، ایجاد تصویر مثبت از بانک نزد مشتریان و طراحی و خلق خدمات و محصولات با توجه به نیازهای به روز آنها را جزو دستاوردهای بانک ایران زمین بر شمرد؛

در واقع این باشگاه با افزایش رضایتمندی مشتریان و نیز ایجاد موانعی برای خروج مشتریان از بانک به توسعه وفاداری مشتریان می‌پردازد و مزایای متعددی را به مشتریان ارائه می‌نماید که در نهایت موجبات ایجاد یک رابطه بلندمدت برد- برد را فراهم می‌آورد. 

در نهایت این نکته قابل ذکر است که توسعه باشگاه مشتریان، نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت و نیز مشارکت بخش‌های مختلف سازمان دارد و لذا در صورتی‌که این کار به صورت مناسبی به انجام برسد، باشگاه مشتریان بانک ایران زمین می‌تواند تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزارهای رقابتی این بانک برای جذب و حفظ مشتریان در مقابل رقبا گردد.

ارسال نظرات
موضوعات روز