پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
نتایج نظرسنجی سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نشان می دهد، میزان مصرف نوشابه خانوارهای ایرانی طی یکسال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۵۲۹۷
تیتر20- مرکز نظرسنجی ایسپا در نظرسنجی که به صورت تلفنی انجام شد است، سبد غذایی خانوارهای ایرانی را مورد بررسی قرار داده است. در این گزارش میزان مصرف نوشابه و دوغ در بین خانوارهای ایرانی در یک سال گذشته بررسی شده است.
یافتهها نشان میدهد 4.5% خانوارها در سال گذشته هر روز نوشابه مصرف کردهاند. 19.2% «چند روز در هفته»، 35 % «چند روز در ماه» و 19.9% خانوارها «چند روز در سال» گذشته نوشابه مصرف کردهاند. 21.1 % نیز اصلاً مصرف نمی کنند. مقایسه نتایج نظرسنجی سال 1398 و 1399 نشان می دهد، میزان مصرف نوشابه طی یکسال گذشته افزایش یافته است.
در خصوص مصرف دوغ، 18.6 درصد مردم گفتهاند در خانوادهشان هر روز دوغ مصرف میکنند. 34.9% گفتهاند «در هفته چند روز» و 28.1% «در ماه چند روز» دوغ مصرف میکنند. همچنین 7.9% مردم گفتهاند «در سال گذشته چند بار» دوغ مصرف کردهاند و 10.4% اصلاً دوغ مصرف نمیکنند. این درحالی است که در نظرسنجی سال 1398 مصرف دوغ «در هفته چند روز» و «در ماه چند روز» به ترتیب 50.3% و 23.2% بوده است و 5.5% در نظرسنجی سال 1398 اصلا دوغ مصرف نکرده اند.
ایسپا در مرداد 99 نظرسنجی مذکور را با جامعه آماری شهروندان بالای 18 سال کل کشور و اندازه نمونه 1575 به صورت مصاحبه تلفنی اجرا کرده است./ ایسپا