تیتر20-آقای ماشین باز: این روزها خبرهای برداشته شدن تحریم ها سرو صدای زیادی به پا کرده است همه حرف از باز شدن دروازه های صنعت زده و منتظر حضور و همکاری خودروسازان مطرح خارجی با داخلی ها هستند .
اما شاید این وضعیت به مزاق برخی ازشرکت ها خوش نیاید.شرکت هایی که در زمان تحریم ها و البته انحصاری بازار خودرو باز هم نتوانسته بوندن با موفقیت زیادی همراه باشند.این شرکت ها که غالبا وارد کننده هستند به دلیل ضعیف مدیریت نتوانسته اند تا کنون در بازار ایران به موفقیت خاصی برسند به خصوص اینکه بازار ایران تاکنون کم تنوع بوده و مردم انتخاب زیادی نداشته اند.
اما در همین بی تنوعی نیز نتوانسته اند خودروهای خود را در بازار به نحوی قابل قبول به فروش برسانند به نحوی که نه تنها خودروهای برخی از آنها در نمونه کار کرده به سختی فروش می رود بلکه در نمونه صفر کیلومتر نیز کمتر افراد به سمت خرید این خودروها می روند.
نمونه بارز این شرکت ها را می توان رامک خودرو نماینده انحصاری سانگ یانگ و یا آلفا موتور نمایندگی آلفا رومئو ،فامیلی موتور (هوندا)،نگین خودرو(رنو)،مدیا موتور(ام جی) و توان خودرو جی(اپل)دانست.
شرکت هایی که به رغم داشتن خودوهایی مناسب نتوانسته اند در بازار موفقیت خاصی را کسب کنند.نمونه های دیگر این گونه شرکت ها نیز وجود دارند شرکت هایی که فکر می کنند نمایندگی رسمی هستند و در حقیقت این ادعا را دارند .
شرکت هایی چون افرا موتور که خود را نماینده ولوو در ایران می داند و یا سیف خودرو که سوبارو را به بازار عرضه می کند.
در حال حاضر این شرکت های رسمی و غیر رسمی همه و همه در زیر یک سقف قرار دارند و یک وجه اشتراک با یکدیگر دارند همگی آنها نتوانسته اند در ایران سهم بازار عمده ای بگیرند.
این در حالیست که با باز شدن درهای کشور به سوی خودروسازان مطرح دیگر کار برای این شرکت ها از آنچه هست سخت تر خواهد شد.
در این میان شرکت های تولید کننده داخلی چون دیار خودور و مرتب خودرو نیز وضعیت بهتری نداشته اند.این شرکت ها در بازار
بی تنوع ایران حرفی برای گفتن نداشته اند حال باید دید که با حضور خودروهای جدیدتر در بازار ایران این شرکت هابه کلی از بین می روند یا برای ادامه حیات چاره ای می اندیشند.