پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
شیوع فراگیر بیماری کووید 19 در جهان موجب گسترش آموزش از را دور و به تبع آن احیاء بازار روبه افول تبلتها شده است. در این دوره زمانی کمپانی سامسونگ عنوان بزرگترین فروشنده تبلت در قارههای آفریقا، اروپا و منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص داد. فروش تبلتهای این شرکت در مقایسه با 3 ماهه دوم سال 2019 تقریبا 70 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۶۲۴۲
تیتر20- بر اساس گزارش جدید یک موسسه تجزیه و تحلیل بازار موسوم به (International Data Corporation (IDC در 3 ماهه دوم سال جاری سامسونگ موفق به فروش حدودا 3.37 میلیون دستگاه تبلت در مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقا شده است. بدینترتیب سهم برند کرهای از بازار تبلت طی 3 ماهه دوک امسال به 28.3 درصد رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 7.6 درصدی را نشان میدهد.
برای مقایسه جالب است بدانید که سهم اپل از بازار تبلت از 25 درصد در 3 ماهه دوم سال 2019 به 21.5 درصد در 3 ماهه دوم 2020 کاهش یافت. در این مدت غول کوپرتینویی موفق به فروش 2.56 میلیون دستگاه آیپد شد و عنوان دومین فروشنده بزرگ بازار تبلت را تصاحب کرد. هواوی با سهم 15 درصدی از بازار عنوان سومین تولیدکننده بزرگ تبلت در جهان را کسب کرد. کمپانیهای لنوو و آمازون نیز هر کدام به ترتیب با دریافت سهم 12.1 و 3.8 درصدی از بازار رتبههای چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.
بازار تبلت در منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 23.8 درصدی را تجربه نموده و میزان فروش کلی تبلت در این مناطق طی 3 ماهه دوم سال 2020 به رقم 11.9 میلیون دستگاه رسیده است. این رقم نشاندهنده بیشترین میزان رشد بازار در مناطق مذکور از سال 2013 به بعد است. موسسه IDC پیشبینی میکند که بازار تبلت در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا طی 3 ماهه سوم و چهارم امسال بهترتیب رشد 10.9 و 3.7 درصدی را نسبت به ادوار مشابه در سال گذشته تجربه نماید.
استفانیا لورنز؛ تحلیلگر موسسه IDC معتقد است که: "افزایش تقاضای مصرفکنندگان برای تبلتها از فقدان نوتبوکها در بازار ناشی شده بود. در واقع تبلتها احتمالا نخستین انتخاب کاربران برای آموزش از راه دور یا تحصیل در منزل بهشمار نمیروند؛ اما دانشآموزان کمسن و سالتر و کودکان در عوض تهیه نوتبوک به سراغ تبلتها رفتند.”/خبرگزاری اقتصادی ایران