پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
تیتر20 برنامه های مرکز نوآوری ایران زمین در جذب صاحبان طرح‌های خلاق را بررسی می کند؛
در مورد وجه تمایز مرکز نوآوری ایران زمین با دیگر مرکزهای شتابدهی شاید بتوان گفت که در این مرکز تمام مراحل، اعم از پیش‌شتاب‌دهی، شتابدهی و سرمایه‌گذاری خطر پذیر فعالیت می‌ شود و استارت‌آپ‌ها در هر مرحله‌ای که باشند، پس از بررسی در تیم فنی مرکز، می‌توانند از امکانات مرکز برای ادامه فعالیت خود استفاده کنند.
کد خبر: ۴۶۷۱۶
طعم خوش حمایت از کسب و کارهای نوپا در مرکز نوآوری ایران زمین
تیتر20 - حمایت و همراهی با خانواده‌ی بزرگ ایران‌زمین در مسیر خلق ارزش‌های نوین و انتقال تجربه از جمله مواردی است که یک استارت آپ می تواند در مرکز نوآوری ایران زمین آن را تجربه کند.

این مرکز همچنین به کسب و کارهای نوین این فرصت را می دهد که  گام به گام به سوی ارزش آفرینی حرکت کرده و همراه با گروه بزرگ مربیان با تجربه به بازار سازی پرداخته و راه های دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی را برای آن ها تبیین کند.

مواردی که مطرح شد همراه با آموزش‌های زیربنایی و کاربردی در فضایی جذاب و کارآمد از دیگر مواردی است که مرکز نوآوری بانک ایران زمین در راستای حمایت از استارت آپ ها پیش بینی کرده و در فراخوان جذب مرکز به عنوان یک امتیاز اعلام شده و به گفته کارشناسان این اتفاق رخدادی بزرگ در زیست‌بوم نوآوری کشور تلقی می شود.

مرکز نوآوری ایران زمین که به همت بانک ایران زمین و همراهی شتابدهنده نوتاش با هدف جذب و حمایت از ایده‌های نوآورانه قصد دارد در حوزه‌های فین تک، سرگرمی، گردشگری و اینترنت اشیاء با رویکردی متفاوت به استارت‌آپ‌ها خدمات ارائه دهد.

پشتیبانی، شتابدهی و سرمایه گذاری
مدیر عامل مرکز نوآوری ایران زمین چندی پیش در مورد دلایل راه‌اندازی این مرکز گفته که با توجه به نیاز استارت‌آپ‌ها و تجربه چند ساله شتابدهنده نوتاش، تصمیم گرفته شد که با رویکردی متفاوت و نو، حمایت از استارت‌آپ‌ها صورت پذیرد تا بتوان شاهد رشد روز به روز در فضای کسب و کار ایران بود.

در مورد وجه تمایز این مرکز با دیگر مرکزهای شتابدهی شاید بتوان گفت  که در این مرکز تمام مراحل، اعم از پیش‌شتاب‌دهی، شتابدهی و سرمایه‌گذاری خطر پذیر فعالیت می‌ شود و استارت‌آپ‌ها در هر مرحله‌ای که باشند، پس از بررسی در تیم فنی مرکز، می‌توانند از امکانات مرکز برای ادامه فعالیت خود استفاده کنند.

به گفته مدیرعامل این مرکز، با فراهم کردن امکاناتی نظیر زیرساخت آموزشی قوی، فضای کار برای تیم‌ها، گروه مشاوران و منتورینگ مرتبط با هر حوزه و شبکه ارتباطی گسترده، برای رشد و تحول ایده‌های تیم‌ها تلاش می شود و تیم‌های انتخابی می‌توانند از مزایای ارتباطات هلدینگ بانک ایران زمین و تفاهم‌نامه‌هایی که توسط مرکز با مراکز علمی، آموزشی و فن‌آوری امضا شده برای رشد، گسترش و موفقیت خود در بازار استفاده کنند.

بنابراین گزارش اولین رویداد رسمی این مرکز با میزبانی از دورهمی همفکر در روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸ در مرکز نوآوری ایران زمین برگزارشد و در این رویداد داستان شکل‌گیری این مرکز توسط مدیران آن روایت و درباره اهداف آتی این مرکز برای توسعه زیست‌بوم کارآفرینی کشور بحث و تبادل نظر شد.

صاحبان ایده‌‏ و کسب‌ و کارهای استارت‌آپی، در خصوص نحوه آموزش و تعامل و همکاری با این مرکز تا تاریخ 31 شهریور 99 می توانستند برای پذیرش و استفاده از مزایای این مرکز اقدام به ثبت نام کنند.

فراخوانی برای جذب ایده های نو
فراخوان جذب مرکز نوآوری ایران زمین برای دوره جدید برنامه‌های پیش شتابدهی و شتابدهی در پاییز 99 سرآغاز فصل جدیدی از تلاش برای نوآوری در حوزه‌های مختلف فناوری است.

بانک ایران زمین در فراخوان خود اعلام کرده بود که مرکز نوآوری ایران زمین پاییز امسال را با گروه دیگری از جوانان و صاحبان اندیشه‌های خلاق شروع خواهد کرد. فراخوان جذب طرح این مرکز نویدبخش و آغازی دلگرم کننده در پاییز امسال است. گرچه شروع سال تحصیلی جدید با تردیدهای اجرایی همراه است، برنامه فراخوان مرکز نوآوری ایران زمین نشان از عزم و اراده جدی این مرکز در ایجاد شور و تحرک در زیست بوم نوآوری کشور دارد.

این دومین فراخوان مرکز نوآوری ایران زمین از سال گذشته بود که پس از تبدیل مرکز نوآوری ایران زمین به یکی از عناصر فعال در عرصه حمایت از کسب‌وکارهای نوپا به ویژه در حوزه فناوری مالی برگزارشد.

مرکز نوآوری ایران زمین همچنین اعلام کرده بود که طرح‌هایی که در زمینه فناوری مالی، بلاکچین و رمزارز، گردشگری، سلامت و هوشمندسازی روندها قابل دسته‌بندی هستند، جذب می کند و حمایت‌های مرکز نوآوری ایران زمین از طرح‌ها شامل ارائه برنامه آموزشی، مشاوروه‌های تخصصی، بازارسازی، تامین امکانات استقرار و تزریق سرمایه اولیه برای پرورش طرح است.

برنامه پیش شتابدهی مرکز نوآوری ایران زمین نیز برای افراد خلاق و صاحبان طرح‌های نوآورانه بسیار جذاب است. این برنامه که شامل یک دوره 2 ماهه آموزش و هدایت است به گونه‌ای طراحی شده که راهگشای حضور دز زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوپا شود. صاحبان طرح‌های نوآور که هنوز موفق به تشکیل گروه نشده‌اند یا گروه‌هایی که در نخستین گام‌های آماده‌سازی محصول یا خدمات خود هستند، می‌توانستند در این برنامه شرکت کنند.

اکو سیستم باز و بانکداری دیجیتال
فرهاد اینالویی، معاون فن آوری اطلاعات بانک ایران زمین در مورد نحوه فعالیت این مرکز در گفت و گویی اعلام کرد  که  کارکرد شبانه روزی این گروه بسیار جذاب بود و این یک گروه نوآورانه است که از ابتدا به دنبال اجرای ایده ها بود. در واقع اکو سیستم باز و زیست بوم باز در این مرکز حرف اول را می زند. اگر ما درباره استارت آپ های فین تک صحبت می کنیم اگر در کنار آن یک بانک دیجیتال وجود نداشته باشد این یک شوخی است و نباید اصلا آن را جدی گرفت. 

به عقیده اینانلویی، فین تک در کنار بانکداری باز و دیجیتال مفهوم پیدا می کند و نیازمند این است که پلتفرم باز وجود داشته باشد تا فین تک روی آن بستر فعالیت کند. در مراکز نوآوری استارت آپ انتظار دارد خدماتش را از یک مرکز بگیرد. این خدمات در یک مرکز جمع شده است. 

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین همچنان می گوید که با قراردادی که با دو مرکز مشاوره مالی منعقد شده، خدمات و مشاوره مالی به استفاده کنندگان از سیستم ارائه می شود و نکته برجسته این است که در این فضا وقتی استارت آپی شتابدهی می شود نیازمند حضور در بازار و عرضه محصول است. فروش مشکل اساسی همه استارت آپ ها است. در این مرکز خدمات دیجیتال مارکتینگ به صورت سرویس به تیم های که در اینجا شتابدهی می شوند ارائه می شود. 

طعم خوش حمایت از کسب و کارهای نوپا
حال با توجه به پایان یافتن مهلت پذیرش این فراخوان باید دید استارت آپ ها و کسب وکارهای نونی تا چه اندازه از این طرح استقبال کرده و در آینده ای نزدیک نیز این موضوع روشن خواهد شد که این مرکز چقدر می تواند برای رشد و اعتلای فعالیت های استارت آپی تلاش کرده و فعالیت های مفیدی برای حمایت از استارت آپ ها انجام دهد.

حقیقت این است که استارت آپ ها امروزه در سراسر دنیا جایگاه خود را در حوزه های مختلف به دست آورده اند و از آن جایی که این فعالیت ها در گروه های کوچک خودجوش شکل می گیرد، لزوم حمایت اولیه از آن ها تا مرحله رسیدن به اهداف نهایی امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و اقدام بانک ایران زمین در این حوزه قابل تقدیر است.

امید است مرکز نوآوری بانک ایران زمین طبق اهداف پیش بینی شده، بتواند با حمایت های مالی و آموزشی لازم به فضای فعالیت کسب و کارهای نوین رونق بخشیده و نتیجه مطلوب از این رویداد مهم حاصل شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز