شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
تیتر20 گزارش می دهد:
بانک کارآفرین سعی کرده است با تغییر لوگوی این بانک فاز جدیدی از فعالیت های خود را با لوگوی جدید در ذهن مشتری اجرایی کند.
کد خبر: ۴۷۷۴۳
بانک کارآفرین
تیتر20 - بانک کارآفرین اخیرا در اقدامی حساب شده لوگوی این بانک را تغییر داد، این تغییر هویت بصری به منظور ریبرندینگ یا احیای برند این بانک صورت گرفته است. در کنار آن مسابقه طراحی پوشش سازمانی بانک کارآفرین را هم برگزار کرد تا بتواند با انتخاب طراحی جدید پوشش پرسنل خود مرحله به مرحله بازسازی تصویر برند در ذهن مشتری با هدف بهتر شدن را اجرایی کند. در این مبحث به چرایی این جریان و هدف بانک از این تغییرات میپردازیم.

چرا تغییر لوگو یا ری برندینگ بانک کارآفرین
با توجه به این که عصر حاضر، دنیای ارتباطات و تغییرات است، به همین دلیل نیازها و خواست مردم جامعه نیز متناسب با پیشرفت تکنولوژی و همگام با تغییرات در زندگی دیجیتال به ویژه در مورد مراکز خدماتی نظیر بانکها تغییر می کند. بنابراین بسیاری از نهادها و سازمانها سعی می کنند که با تغییرات کارآمد و هدفمند، مشتریان، کاربران و مخاطبان خود را نسبت به عملکرد خود در این راستا راضی نگه دارند.

بانک کارآفرین سعی کرده است با تغییر لوگوی این بانک فاز جدیدی از فعالیت های خود را با لوگوی جدید در ذهن مشتری اجرایی کند.

این کار چه تاثیراتی در رقابتی شدن کارها و مدرن شدن خدمات دارد؟
با توجه به مدرن شدن سیستم بانکداری جدید و تغییر پارادایم های موجود در بانکداری ، این خطر برای اغلب برندها در بانکداری کشور احساس می شود که مردم این برندها را به عنوان یک برند کاملا قدیمی و از کار افتاده بشناسند و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر رویکرد نظام بانکداری جهانی به سوی بانکداری دیجیتال، مشتریان نمی توانند روی یک بانک قدیمی با رویکردهای سنتی و قدیمی حساب ویژه ای باز کند، به همین دلیل است که اقدام برای تغییرات چشمگیر عملکردی در این راستا با تغییرات بصری به منظور القای آغاز تغییرات در ذهن مشتری، آغاز می شود، این شیوه نوینی است که بانک کارآفرین برای نشان دادن تغییرات در نظام بانکداری سنتی و همچنین اطلاع رسانی به مشتریان  با تغییر لوگوی خود انجام داده است. 
 
تاثیرات مثبت ریبرندینگ روی مشتریان بانک کارآفرین
تاثیر تغییر لوگوی بانک کارآفرین یا ری برندینگ بصری این بانک، به منظور القای تغییرات جدید در این بانک روی مشتریان ایجاد شده است، تاثیر مثبت این حرکت زمانی مشخص می شود که مشتریان احساس می کنند که این تغییرات ظاهری به دنبال یک تغییر استراتژیک و سازمانی ایجاد شده است، این ظاهر جدید می تواند یک بازاریابی موثر و هدفمند برای جذب مشتریانی باشد که احساس می کردند شیوه بانکداری بانک کارآفرین سنتی است و به همین دلیل جذب رقبای این بانک می شدند.

تغییر لوگو در واقع بیان آغاز تغییرات در نظام یک سازمان است، مشتری با دیدن لوگوی جدید تغییرات سازمانی را در ذهن تداعی کرده و احساس می کند باید این تغییرات و تفاوتها را از نزدیک ببیند، مهمترین هدف تغییر لوگو به منظور ری برندینگ به دلیل هم سطح شدن با تغییرات و پیشرفت های جامعه، حضور جدی در عرصه رقابت و هماهنگی با ترندهای روز دنیا در تبلیغات و طراحی است.

بنابراین انتظار می رود که احیای برند بانک کارآفرین با معرفی لوگوی جدید این بانک اقدامی موثر در جلب اعتماد مشتریان و مطابق با نیازهای جامعه در راستای بانکداری الکترونیکی و مدرن است.

به نظر میرسد که بانک کارآفرین با این تغییر لوگو در زمان مقتضی سعی دارد اعتماد و رضایت مشتریان قدیمی و نسل جدید مشتریان در عصر بانکداری الکترونیکی را جلب کرده و با تغییرات لوگو چهره جدید و متناسبی از خدمات و تسهیلات این بانک قدیمی به مشتریان معرفی میکند.
لوگو بانک کارآفرین
از مثلث های متقارن تا لوزی های نامتقارن
در لوگو قبلی بانک کارآفرین مثلث های سبز رنگ در 4 طرف لوگو به شکل قرینه قرار گرفته است که در چشم بیننده  تعادل کامل بین اجزای لوگو را تداعی می کند.

تشخیص این نوع تعادل در نگاه اول بسیار ساده است و حتـــی شـــاید خســـته کننـــده بـــه نظـــر برســـد . با تغییرات انجام شده فـــرم جدیـــد لوگو بـــا نگـــرش به تعـــادل نامتقـــارن به شکل ظریفی طراحـــی شده است.

در لوگـــوی جدیـــد بانـــک کارآفرین اشـــکال و خطوط با هارمونی خاصی در کنار هم قرار گرفته اند  و با هـــم پوشـــانی و تمـــاس بـــا هـــم شـــکل جدیـــدی را ســـاخته انـــد کـــه مفهوم جدیـــدی بـــه شمایل لوگـــو بخشـــیده اســـت. 

همراستا بودن خطــوط که به شکل گروهی و منظم و هندسی در امتداد هم قرار گرفته است بــه نوعــی بیانگــر تعامل جمعــی بیــن مجموعه بانــک کارآفرین با مشــتریان و کارآفرینان به معنای همراستا بودن اهداف بـــرای رســـیدن به شکوفایی و رونق اقتصادی است.

انتخاب رنگ سبز سازمانی در لوگو که در گذشته هم مرسوم بوده است، مجموعه ای از مفاهیم از نمـــاد پـــول، ، بانـــکــداری و بـــورس گرفته تا نماد طبیعت و محیط زیست را به مخاطب القا می کند.

از سوی دیگر لوگوی جدید از 8 لوزی نامتقارن تشکیل شده است. عدد 8 مفاهیم مختلفی دارد این عدد سومین عدد محبوب در دنیا و نماد بینهایت است.
ارسال نظرات
موضوعات روز