پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
تیم فوتبال پرسپولیس در چند سال اخیر در کنار موفقیت‌هایش، چند ستاره معرفی کرده است.
کد خبر: ۴۸۰۲۱
تیتر20 - تیم فوتبال پرسپولیس یکی از بزرگترین تیم‌های فوتبال در قاره کهن است که هواداران بسیار زیادی در سر تا سر ایران دارد. این تیم قدیمی فوتبال کشورمان در چندین سال حضورش در سطح اول فوتبال کشورمان حضور بازیکنان زیادی را در ترکیب خودش تجربه کرده است، بازیکنانی که شاید تا قبل از حضورشان در تیم پرسپولیس کسی نامشان را نمی‌دانست، اما بعد از دیده شدن در زمین فوتبال با لباس سرخ، محبوب فوتبال دوستان ایرانی شده اند و با بیشتر شناخته شدن و نشان دادن توانایی هایشان در مسیر پیشرفت قرار گرفتند.

سرخ پوشان پایتخت در ۵ سال اخیر و از زمان حضور برانکو ایوانکوویچ به بعد در این تیم روز‌های خوبی را تجربه کرده اند و توانسته‌اند خودشان را به عنوان برترین تیم فوتبال در ایران و یکی از بزرگان آسیا معرفی کنند. در این دوران چند بازیکن تیم پرسپولیس تبدیل به یک ستاره در فوتبال کشورمان شدند و حتی در عرصه ملی یکی از بازیکنان تاثیر گذار در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا بودند.

با نگاهی به بازیکنان چندسال اخیر حاضر در باشگاه پرسپولیس به بررسی حضور چند نفر از آن‌ها می‌پردازیم و شرایط و عملکردشان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مهدی طارمی
طارمی در حال حاضر یکی از شناخته شده‌ترین فوتبالیست‌های ایرانی است که همراه با تیم پورتوی پرتغال در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد. این فوتبالیست بوشهری با پشت سر گذاشتن مراحل ترقی در سال ۱۳۹۳ در یکی از مهمترین اتفاقات زندگی اش به تیم فوتبال پرسپولیس تهران پیوست تا مسیر رو به جلویش در فوتبال را ادامه دهد.

او با نظر علی دایی سرمربی وقت تیم پرسپولیس از تیم ایرانجوان بوشهر که در لیگ یک حضور داشت به جمع سرخ‌پوشان پایتخت پیوست و خیلی زود با نشان دادن توانایی اش به عنوان یک مهاجم تبدیل به یک بازیکن تاثیر گذار در پرسپولیس شد.

طارمی در آخرین فصل حضورش در تیم ایرانجوان در ۲۲ بازی موفق به زدن ۱۲ گل شد. او در اولین فصل حضورش در پرسپولیس برای این تیم ۸ گل به ثمر رساند و در فصل های بعدی یعنی لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم با ۱۶ و ۱۸ گل به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر فوتبال معرفی شد. او همچنین در لیگ شانزدهم به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. دوران درخشش او همزمان شده بود با حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس و آغاز قهرمانی‌های این تیم در لیگ برتر فوتبال کشورمان.

طارمی با درخشش در لباس قرمز مورد توجه کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی فوتبال کشورمان قرار گرفت و این آغازی برای درخشش این ستاره بوشهری در تیم ملی فوتبال کشورمان بود. او یکی از تاثیرگذار‌ترین بازیکنان تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ بود و گل‌های بسیار حساسی برای تیم ملی به ثمر رساند.

طارمی با درخشش در لباس تیم ملی مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفت و در سال ۱۳۹۸ به تیم ریوه‌آوه پرتغال پیوست و در اولین فصل حضورش در این مسابقات با به ثمر رساندن ۲۱ گل به عنوان آقای گلی مسابقات دست یافت. او حال با لباس تیم پورتوی پرتغال، یکی از بهترین تیم‌های فوتبال این کشور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد.

علی علیپور
علیپور نیز به مانند طارمی در حال حاضر در لیگ فوتبال پرتغال حضور دارد. او نیز با درخشش در جمع سرخ‌پوشان پایتخت، یکی از بازیکنان شناخته شده فوتبال کشورمان است. این بازیکن مازندرانی با نظر علی دایی در سال ۱۳۹۳ از تیم راه آهن به پرسپولیس پیوست و در مدت حضورش در این تیم موفق به کسب چندین عنوان قهرمانی و یک عنوان آقای گلی شد. او با ۴۷ گل زده بهترین گلزن تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر است.

علیپور و طارمی در دورانی زوج خط حمله پرسپولیس را تشکیل می‌دادند و به نوعی مکمل یکدیگر بودند، اما علیپور آنقدر که طارمی توانست در تیم ملی بدرخشید موفق نبود و فرصت زیادی برای حضور در تیم ملی به او داده نشد.

او بعد از درخشش با تیم پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفت و در نهایت در پایان لیگ نوزدهم به تیم ماریتیمو پرتغال پیوست تا بعد از ۶ سال حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت تبدیل به یکی از لژیونر‌های فوتبال کشورمان شود.

علیرضا بیرانوند
علیرضا بیرانوند یکی دیگر از شناخته شده‌ترین فوتبالست‌های ایرانی است و کمتر کسی وجود دارد که داستان مسیر زندگی او و سختی‌هایی که تحمل کرده است را نداند. او بعد از پشت سر گذاشتن دوارن بسیار خوبی در پرسپولیس در حال حاضر یکی از لژیونر‌های فوتبال کشورمان در لیگ فوتبال بلژیک است. بیرانوند در زمان حضورش در تیم نفت تهران مورد توجه قرار گرفت و قطعا می‌دانست زمانی که قرار شد به تیم فوتبال پرسپولیس بیاید یکی از مهمترین اتفاقات زندگی اش که در‌های زیادی را برایش باز می‌کند رخ داده است. او در پوکر تیم فوتبال پرسپولیس یکی از مهره‌های اصلی سرخ‌پوشان بود و با درخششی که در تیم پرسپولیس داشت، مانند طارمی مورد توجه کارلوس کی‌روش قرار گرفت تا این آغازی برای درخشش یک ستاره دیگر در تیم ملی فوتبال کشورمان باشد.

تصویر علیرضا بیرانوند بعد از مهار ضربه پنالتی رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ برای همیشه در ذهن فوتبال دوستان ایرانی باقی خواهد ماند. او همراه با پرسپولیس فینال لیگ قهرمانان آسیا را نیز تجربه کرد. او در ۴ فصلی که در پرسپولیس حضور داشت عنوان بهترین دروازه بان لیگ برتر را به خود اختصاص داد و حتی در یک سال به عنوان بازیکن سال لیگ برتر انتخاب شد.

او بعد از درخشش در تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفت و نهایتا به تیم آنتورپ بلژیک پیوست.

بشار رسن
هافبک عراقی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس بعد از درخشش با این تیم و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گرفت جمع سرخپوشان را به مقصد لیگ ستارگان قطر ترک کند. زمانی که بشار با درخواست برانکو به تیم پرسپولیس آمد شناخت زیادی نسبت به او در فوتبال کشورمان وجود نداشت، اما فیلم‌های بازی او نشان از یک بازیکن باکیفیت می‌داد که خیلی زود این بازیکن این موضوع را اثبات کرد.

بازیکن بازیساز و سرعتی چند سال اخیر پرسپولیس یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های این تیم در میانه میدان و کسب عناوین متعدد چند سال اخیر بوده است. او در ۳ فصلی که در تیم پرپسولیس حضور داشت ۱۰۱ بازی برای این تیم انجام داد و ۵ گل به ثمر رساند.

رسن تنها فوتبالیست اهل عراق است که توانست در سه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی کند که این اتفاق با تیم فوفتبال پرسپولیس رخ داد. او در جمع سرخپوشان خودش را به عنوان یکی از برترین بازیکنان آسیا معرفی کرده است و آینده‌ درخشانی برای او پیش بینی می‌شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
موضوعات روز