جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲
طراحی قبض جدید مبتنی بر دانش بومی و با استفاده از تجارب سایر کشورها انجام شده که از ۱۰ بخش تشکیل شده است.
کد خبر: ۴۸۰۷۴
تیتر20 -  عبدالامیر یاقوتی ویژگی قبض جدید را ایجاد یک سیستم ارتباط موثر با مشترک در بستر دیجیتال عنوان کرد، که علاوه بر ارسال پیامکی قبض برق ،مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز و موثر در تغییر نگرش و رفتار مصرفی مشترکان بوسیله آدرس الکترونیکی ارسال شده در پیامک قبض، قابل دسترسی است.

وی توضیح داد: طراحی قبض جدید مبتنی بر دانش بومی و با استفاده از تجارب سایر کشورها انجام شده که از ۱۰ بخش تشکیل شده است.

یاقوتی خاطرنشان کرد: بخش نخست قبض برق به شکل سابق درج شده و بخش دوم چگونگی مصرف برق مشترک نسبت به مشترکان اطراف و سایر مشترکان آن شهرستان مقایسه و فاصله مشترک با الگوی کم مصرفی بوسیله یک منحنی میله‌ای نمایش داده می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر افزود: بخش سوم نمایشگر عقربه‌ای که وضعیت قرارگیری مشترک به لحاظ الگوی کم مصرفی، خوش مصرفی و پرمصرفی را نشان می‌دهد و در بخش چهارم وضعیت مصرفی نسبت به دوره مشابه سال قبل و پیش بینی میزان مصرف دوره بعد، قابل رویت است و به مشترک نشان می‌دهد در صورت کنترل مصرف، ضمن حذف جرایم پر مصرفی، امکان بهره مندی از تعرفه برق امید را دارد.

بیشتر بخوانید:
قبض چه تعداد مشترک برق در آذربایجان‌غربی رایگان خواهدشد؟
مشترکان تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی ۲۰ درصد مبلغ قبض برق را کاهش دهند
وی، بخش پنجم را نمایانگر رتبه مصرفی مشترک در سطح شهر و در مقایسه با سایر مشترکان ذکر کرد که نشان می‌دهد چه تعداد مشترک کمتر از انشعاب برق آن قبض مصرف می‌کنند.

یاقوتی افزود: میزان پاداش یا هزینه رعایت نکردن الگوی مصرف مشترک به همراه مبلغ قبض و مهلت پرداخت درج شده و علاوه بر آن وضعیت ولتاژ برق مشترک، در زمان قرائت کنتور که به شکل مکانیزه برداشت شده، درج شده است.

این امکان با توجه به امکانات اندازه گیری، اکنون مربوط به مناطق شهری است و در قالب یک برنامه حداکثر چهار ساله در سراسر کشور به مرحله اجرا در می‌آید.

این مقام مسوول از درج نمودار بصری در بخش هفتم خبر داد که اطلاعات تکمیلی افزایش یا کاهش مصرف برق مشترک نسبت به دوره مشابه سال قبل را اعلام می‌کند و در بخش بعدی ابزارهای جدید افزایش کیفیت خدمات برق مانند سامانه "برق من" یا لینک مربوط به خدمات غیر حضوری و غیره معرفی می‌شود.

وی با اشاره به درج محتوای آموزشی با عنوان "بیشتر بدانیم بهتر مصرف کنیم" در بخش نهم، از معرفی ویژگیها و نحوه استفاده صحیح از لوازم برقی پرمصرف در این بخش خبر داد و بخش پایانی قبض جدید برق را حاوی تصویر و مشخصات مامور قرائت کنتور و تاریخ مراجعه بعدی ذکر کرد.

یاقوتی قبض جدید را حاوی اطلاعات ذکر کرد که به شکل آزمایشی و برای مدت ۶ ماه به اجرا درآمده و اصلاحات لازم بر اساس دیدگاه مشترکان در آن لحاظ خواهد شد.

وی توصیه کرد: مشترکان نسبت به نصب نرم افزار کاربردی "برق من" اقدام و از مزایای آن بهره مند شوند و مشترکان فاقد گوشی هوشمند نیز می توانند از طریق اینترنت و مراجعه به آدرس bargheman.com قبض جدید برق را دریافت و از ۴۰ خدمت غیرحضوری برق با امکان پیگیری مراحل درخواست بهره مند شوند./پایگاه خبری شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران( توانیر)
ارسال نظرات
موضوعات روز