پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
تیتر20 زیر و زبر باشگاه مشتریان بانک ایران زمین را بررسی می‌کند؛
باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین را می‌توان صحنی مجازی برای تعامل مشتریان فعال و این بانک تعریف کرد. حاصل این تعامل، یک معامله دو سر سود برای بانک و مشتریان است که در نتیجه آن بانک از شمار بیشتر سپرده‌ها و تراکنش‌ها برخوردار می‌شود و مشتریان وفادار آن نیز از جوایزی که باشگاه در چهارچوب‌های گوناگون تعیین کرده، بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۴۱۷
تعامل مجازی بانک ایران زمین و مشتریان وفادار
تیتر20- نسل جوان امروز در جامعه ایرانی به طور غالب بر فضای مجازی تسلط دارد و بخش چشمگیری از ساعات زندگی روزمره خود را در آن سپری می‌کند. در همین فضا کار و خرید می‌کند، با دیگران ارتباط می‌گیرد، از اوضاع و احوال جهان آگاه می‌شود، دانش و مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهد و همچنین خدمات بانکی دریافت می‌کند؛ ناگفته پیداست این نسل که دیگر نمی‌توان آن را نوظهور توصیف کرد، در حال توسعه است و در نتیجه بنگاه‌های گوناگون اقتصادی که سودای درآمدزایی در سر دارند، از اقتضائات آن غافل نیستند. بانک ایران‌زمین  از جمله این بنگاه‌هاست و در این راستا باشگاهی مجازی برپا کرده تا ارتباط خود را با نسل یادشده تقویت کند.   

داستان از این قرار است که بانک ایران‌زمین به مشتریانش امکان عضویت در باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین را می‌دهد و این فرصت را برای آنها مهیا می‌کند که به واسطه اموری همچون انجام تراکنش‌های بانکداری الکترونیک، افزایش مانده سپرده و مشارکت در رویدادها امتیاز کسب کنند. 

امتیازهای کسب‌شده قابلیت دریافت سبد هدایای نقدی و غیرنقدی، خرید شارژ تلفن همراه، شرکت در قرعه‌کشی و بازی و سرگرمی را به مشتری می‌دهد. به طور کلی شرط بهره‌مندی از جوایز این باشگاه استفاده هر چه بیشتر از خدمات بانکداری الکترونیک بانک ایران‌زمین است. 
تعامل مجازی بانک ایران زمین و مشتریان وفادار
امتیازها چگونه محاسبه می شوند؟ 
بانک ایران‌زمین  نام کاربری و رمز عبور ورود به باشگاه را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. این بانک خصوصی که قریب به یک دهه از ایجاد آن می‌گذرد، پنج نوع امتیاز با عناوین سپرده، بانکداری الکترونیک، تشویقی، ضمانت‌نامه و اعتباری در باشگاه تعریف کرده است. درون‌مایه هر یک از این امتیازات با عنوان آن تفاوت چندانی ندارد و تشریح جزئیات آن از حوصله این گزارش خارج است، با این حال مشروح امتیازات در وب‌سایت باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین  و در بخش قوانین، فهرست شده است. 

تا یک دهه پیش بانک‌های ایرانی متمرکز بر جذب سپرده بودند، اما مطالعه قوانین امتیازدهی به مشتریان در باشگاه بانک ایران‌زمین گویای این است که امروز بانک‌ها علاوه بر جذب سپرده به جذب هر چه بیشتر تراکنش‌ها نیز معطوف هستند، این واقعیت گویای اهمیت جایگاه بانکداری الکترونیک در شبکه بانکی کشور است و این جایگاه از آنجا برآمده که تراکنش‌ها همپای سپرده‌ها می‌توانند منبع درآمد و جذب نقدینگی برای بانک‌ها باشند. دستاورد این تغییر رویکرد می‌تواند تقویت درآمدزایی شبکه بانکی کشور از طریق ارائه خدمات بانکی باشد تا در پی آن  بانک‌ها از درآمدزایی از راه‌های دیگری همچون در اختیار گرفتن املاک و دارایی‌های ملی و یا افزایش سود تسهیلات و... فاصله بگیرند و به ماهیت واقعی حرفه بانکداری هر چه نزدیک‌تر شوند. 
تعامل مجازی بانک ایران زمین و مشتریان وفادار
جشنواره‌ها و چالشواره‌ها 
بازگردیم به باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین؛ خدماتی که باشگاه بانک ایران‌زمین  عرضه می‌کند، تنها به امتیازات یادشده خلاصه نمی‌شود. بانک ایران‌زمین  با طراحی و برگزاری رویدادهایی در قالب جشنواره، چالشواره و مسابقه جذابیت بیشتری به باشگاه بخشیده و مشتریان خود را برای عضویت در باشگاه و همگام شدن با رویدادهای آن اقناع می‌کند. آگاهی از جزئیات این جشنواره‌ها و چگونگی بهره‌مندی از جوایز آنها مشروط به ورود به پنل مشتریان بانک ایران‌زمین است و تشریح آن در این مجال میسر نیست، اما نامگذاری این رویدادها با عناوینی از قبیل «ناردونه»، «گوهر»، «صد در هزار»، «همادار»، «احسان و نیکوکاری»، «آخر هفته‌ات رو بساز» و... دلالت بر دقت در احترام به سلیقه مخاطب و رعایت اصول مشتری‌مداری دارد، جریانی که به ایجاد مشتریان وفادار و در ادامه آن جذب مشتریان جدید می‌انجامد. 

فضایی برای تعامل مجازی بانک و مشتری 
باشگاه بانک ایران‌زمین جایگاه گردهمایی مجازی فعال‌ترین مشتریان این بانک است که شمار آنها به گفته سیدفرید جهان‌بخش، مدیر امور تحقیق و توسعه بانک ایران‌زمین در گفت‌و‌گوی اختصاصی با تیتر20 به بیش از 300هزار نفر می‌رسد. این اعضا در دنیای واقعی در سراسر کشور پراکنده‌اند اما در این باشگاه مجازی امکان تعامل با بانک خود را پیدا می‌کنند. این تعامل با جریانی از امتیازدهی بانک و امتیازگیری مشتریان آغاز می‌شود و با خرج کردن این امتیازات برای خرید خدماتی که بانک ایران‌زمین  ارائه می‌دهد، ادامه می‌یابد. 

اعضای باشگاه مشتریان می‌توانند با افزایش و حفظ موجودی سپرده، استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال بانک ایران‌زمین، دریافت ضمانت‌نامه، مانده تسهیلات جاری و رسوب کارت هدیه و... امتیاز به‌دست آورند و این امتیاز را برای دستیابی به سبد هدایای نقدی خرج کنند، در صورت دستیابی به این سبد، هدیه در لحظه برای مشتری واریز می‌شود. 

علاوه بر سبد هدایای نقدی، شارژ تلفن همراه، کد تخفیف، بلیط گردونه شانس، سبدهای متنوع قرعه‌کشی، بن‌های نقدی خرید کالا و خدمات دیگر گزینه‌هایی روی میز در باشگاه است به اضافه امکاناتی چون عضویت در شبکه فروشگاه‌های تخفیفی،  شرکت در طرح‌های احسان و نیکی، استفاده از سرویس‌های کارمزدی بانک ایران‌زمین، خرید کالا و خدمات از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی و شارژ کیف پول الکترونیکی. 

باشگاه همچنین به برترین اعضای خود خدمات ویژه‌ای اعطا می‌کند؛ شمار امتیازهای هزینه‌شده، مراتب ورود به سایت باشگاه، عضویت در خبرنامه و ارسال دعوت نامه‌ها شاخص‌هایی است که برترین‌ها را از دیگران متمایز می‌کند و بانک ایران‌زمین روز پنجم هر ماه جوایز 10 نفر برتر ماه پیش را پیشکش می‌کند. رتبه‌های اول تا پنجم به‌ترتیب 5، 4، 3، 2 و یک‌ هزار امتیاز و رتبه‌های ششم تا دهم 500 امتیاز تشویقی دریافت می‌کنند. 












ارسال نظرات
موضوعات روز