پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
تیتر20 گزارش می دهد؛
اقدامات انجام شده و نوآوری‌های بانک ایران‌زمین را باید نخستین گام‌ها و نشانه پررنگی از حرکت شبکه بانکی ایران به سمت رهایی از سازوکارهای سنتی و مکانیکی و تبدیل شدن به شبکه‌ای هوشمند، کارا و دیجیتالی دانست.
کد خبر: ۴۹۱۱۳
بانک ایران زمین سال 99 را چگونه سپری کرد؟
تیتر20- بانک ایران زمین از حدود سه سال پیش شعار اصلی خود را تبدیل شدن به نخستین بانک دیجیتالی ایران تعیین و اعلام کرده و در این راستا نیز طی این مدت نوآوری‌های ارزشمندی انجام داده که در بسیاری موارد تا کنون نمونه‌ای از آن در ایران نمی‌توان سراغ گرفت. 

به گفته مدیران این بانک، هدفگذاری بانک ایران‌زمین از ایجاد این زیرساخت‌ها حذف کامل شعب به عنوان جایگاه ارائه خدمات بانکی است، به طوری که خدمات بانکی همچنان به طور کامل به مشتریان عرضه شود و حذف شعب کمبودی در کیفیت و کمیت خدمات ایجاد نکند. 

بانکداری دیجیتال در ایران تِرم جدیدی است و هنوز آشنایی کافی با آن حتی در میان نخبگان حوزه بانکی نیز به معنای دقیق آن وجود ندارد و تبعا جز برخی بانک‌های دولتی که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی ملزم به تدوین نقشه و پیاده‌سازی این نسل از بانکداری هستند،  سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری عجله و اصرار چندانی برای پذیرش ریسک‌ها و هزینه‌های پیاده‌سازی آن را ندارند. 

در چنین شرایطی اما بانک ایران‌زمین به عنوان یک بانک خصوصی از ضرورت تبدیل شدن به بانکی دیجیتالی سخن می‌گوید و طی امسال، کامل‌ترین پلتفرم بانکداری دیجیتالی را آماده کرده و به صورت پایلوت در اختیار مشتریان قرار داده است چرا که نگاه و باور ایران‌زمینی‌ها حرکت به سمت بانکداری دیجیتال یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است و این مدل بانکداری در سال‌های آینده جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر این نوآوری‌ها، در سال جاری، راه اندازی «بلیت امنیتی»در پرداختهای اینترنتی و موبایلی بانک ایران زمین است. این نوآوری با هدف ارتقای امنیت کاربران سامانه های همراه بانک و بانکداری الکترونیکی خود و به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز از سپرده های مشتریان راه اندازی شده است؛ به این ترتیب که یک کد امنیتی با عنوان «بلیت امنیتی» به شماره تلفن ثبت شده مشتریان در بانک ارسال می شود و کاربران اینترنت بانک و همراه بانک باید در زمان استفاده از سرویس انتقال وجه به صورت داخلی، پایا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، این کد را در قسمت مربوط به «بلیت امنیتی» وارد کنند و صرفا در صورت صحیح بودن کد، انتقال وجه انجام می شود.

در کنار این موارد زیرساختی، بانک ایران زمین همواره بر سهولت استفاده از خدمات دیجیتالی خود نیز تاکید ویژه داشته است. نشانه این تأکید رتبه برتر همراه بانک ایران زمین در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل است. همراه بانک ایران زمین توانست در بخش بانک و بیمه سیزدهمین جشنواره وب و موبایل با رای مردم رتبه برترین اپلیکیشن از نگاه مردمی را به خود اختصاص دهد.

حامی کسب‌وکارهای نوآور
یکی دیگر از راهبردهای قابل تأمل بانک ایران زمین حمایت از کسب و کارهای نوآورانه است و در همین راستا مرکز نوآوری ایران زمین همواره در تلاش است جایگاه خود را به عنوان مرکز ارائه دهنده خدمات برای کسب و کارهای نوآور تثبیت کند.

 ارتباط با استارتاپ‌ها و کسب و کارهای این حوزه جایگاه ویژه‌ای نزد بانک ایران زمین دارد. به همین منظور مرکز نوآوری ایران زمین در نیمه دوم فصل زمستان 1399، سومین فراخوان جذب طرح کسب و کار و محصولات نوآورانه را برای دوره های پیش شتابدهی، شتابدهی و سرمایه گذاری در زمینه های "فین تک (فناوری مالی)، سرگرمی، سلامت، امنیت و شهر هوشمند" آغاز کرده است. در این فراخوان که از 15 بهمن 1399 مصادف با ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) شروع شده، نوآوران و صاحبان کسب و کار می توانند طرح های خود را در زمینه‌های اعلام شده ارسال کنند.

پیوستن به بازار بانکی ارزی
حرکت پرشتاب و هوشمندانه در مسیر تبدیل شدن به بانکی دیجیتالی تنها برنامه و اقدام بانک ایران زمین در سال 99 نبوده است؛ این بانک به فراخور نیازهای کشور و اقتصاد اقدامات دیگری را نیز در حوزه حساس خدمات ارزی انجام داده است؛ از جمله این دستاوردها، فراهم آوردن زیرساختها و آمادگی های لازم در حوزه ارائه خدمات ارزی بود که نهایتا به موافقت بانک مرکزی با پیوستن بانک ایران زمین به بازار بین بانکی ارزی منجر شد.

 به این ترتیب با ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شبکه بانکی، بانک ایران زمین با دریافت مجوز انجام عملیات ارزی در سطح مرحله سوم به عضویت رسمی بازار بین بانکی ارز تهران در آمده است. بر اساس این مجوز از این پس بانک ایران زمین ضمن عضویت در بازار بین بانکی ارزی تهران و دسترسی به سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) و همچنین عضویت در بازار متشکل معاملات ارزی، قادر به انجام معاملات ارزی با بانک مرکزی و سایر بانک‌ها خواهد بود. بانک ایران زمین با ایجاد اتاق معاملات ارز و پیاده سازی استانداردها، مقررات و ضوابط اجرایی تعیین شده از سوی بانک مرکزی، حایز شرایط دریافت مجوز انجام عملیات ارزی در سطح مرحله سوم از سوی بانک مرکزی شده است.

توجه به شرکای اقتصادی و اجتماعی
توجه به پذیرندگان ابزارهای پرداخت متصل به بانک، سپرده‌گذاران و سایر شرکای تجاری و اقتصادی از دیگر رویکردهای اولویت‌دار برای بانک ایران‌زمین بوده و هست. بر مبنای این رویکرد جشنواره پذیرندگان پایانه‌های فروش( POS) بانک ایران زمین، با جوایز ارزنده از تاریخ یک دی 1399 الی 31 فروردین 1400 آغاز شده است. جشنواره بزرگ گوهر باشگاه مشتریان بانک ایران زمین نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در همین راستا در سال 99 اجرا شد.

کمک به بخش واقعی اقتصاد با بخشودگی جرائم 
مدیران بانک ایران زمین در سال 99 علاوه بر همراهی همیشگی با فعالان اقتصادی، توجه ویژه‌ای به این بخش از اقتصاد کشور داشتند و با هدف کمک به بخش واقعی اقتصاد در شرایط همه‌گیری کرونا طرح "فجر ایران زمین" را در راستای حمایت از تولید کنندگان و تلاش برای بازگرداندن رونق به صنعت کشور، با رویکرد تعاملی به منظور تسهیل در باز پرداخت دیون، فرصت ویژه‌ای را برای مشتریان بدهکار خود فراهم کردند.
براساس طرح "فجر ایران زمین" مشتریانی که از تاریخ 16 دی تا پایان سال 1399 اقدام به تسویه کامل و یا تعیین تکلیف بدهی خود کردند، توانستند از مزایای تخفیفات ویژه طرح مذکور استفاده کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز