جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
بنزین مانده در باک خودرو در طول چند ماه می‌تواند سیستم سوخت را دچار مشکل کند.
کد خبر: ۴۹۲۰۹
تیتر20 -  استفاده یا عدم استفاده از مکمل‌های سوخت یکی از چالش‌های موجود در میان صاحبان خودرو است؛ بسیاری از مواقع پیش می آید که در پمپ بنزین باشیم و فروشنده بگوید خودرو نیاز به مکمل دارد اما  آیا استفاده از این مکمل ها می‌تواند در روند سوخت و ساز خودرو‌ها موثر باشد یا تبلیغات آنها جنبه تجاری دارد.

در طی چند ماه، بنزین مانده در باک خودرو می تواند سیستم سوخت را دچار مشکل کند، در عرض ۶ ماه، سوخت ذخیره شده می‌تواند کاربراتور را کاملاً از بین ببرد و برای اینکه موتور دوباره روشن شود، نیاز به تمیز کردن دارد. هنگامی که روغن در مدت طولانی در موتور بماند، نیاز است که حتما از تثبیت کننده سوخت استفاده شود. 

به صورت کلی استفاده از مکمل‌های سوخت با هدف بهبود عملکرد موتور خودرو در سوخت و ساز و افزایش راندمان خودرو دنبال می‌شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که پاک کننده‌های سوخت فقط صرفاً کالا‌های تجاری هستند که فایده چندانی برای خودرو نداشته و پول را از جیب مشتریان خالی می­‌کنند.

انژکتور‌ها سوزن‌هایی هستند که توسط نیروی فنر روی یک نشیمنگاه فلزی سوار شده اند و قبل از آن­ها فیلتر قرار گرفته است که تمام ناخالصی‌های سوخت را جذب می­ کنند و با کهنه‌تر شدن، منافذ آن کوچک تر شده و حتی ناخالصی‌های بیشتر و ریزتر را هم جذب می ­کنند.

از طرفی فشار بنزین درون انژکتور به قدری بالا است که امکان تشکیل رسوب در سوزن انژکتور را نمی­‌دهد. این مکمل‌های پاک کننده در حقیقت حلال‌هایی هستند که به صورت مواد روانکار و محافظ بر روی سطوح سیستم سوخت رسان می­‌نشیند و سبب کاهش اصطکاک و فرسودگی سیستم می ­شود.

از آن­جایی که این مکمل‌ها از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار هستند و میزان تأثیر مثبت آن­ها بر عمر موتور خیلی زیاد نیست و نهایتاً در طولانی مدت ۱۰ درصد به عمر موتور بیافزایند، استفاده از این مکمل‌ها از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست./ باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
موضوعات روز