جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۰
هتل و شرایطی که در طول اقامت در آن برای مسافران بوجود می آید تاثیر بسیار زیادی بر میزان رضایت افراد از سفر دارد. به همین دلیل نه تنها باید در انتخاب هتل دقت کرد، بلکه از قوانین و محدودیت های موجود در آن نیز باید اطلاع کافی داشت.
کد خبر: ۴۹۲۲۴
تیتر20 -  در ادامه به چند مورد از مهم ترین کارهایی که نباید در طول اقامت انجام داد و خسارت مادی را ممکن است برایتان به همراه داشته باشد معرفی می کنیم.

برداشتن وسایل هتل خلاف قانون است!

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که بسیاری از مسافران در سفرهای داخلی و خارجی ممکن است مرتکب شوند، برداشتن وسایل موجود در هتل می باشد. با توجه به اینکه بسیاری از شرایط در قوانین رزرو هتل های مشهد و کیش و سایر هتل های داخلی و خارجی ذکر نمیشود، لذا مسافران با اشتباهاتی در این زمینه مواجه میشوند. توجه داشته باشید که به جز لوازم بهداشتی که به مسافران ارائه میشود، هیچ یک از وسایل موجود در اتاق و حمام و سرویس بهداشتی را نباید از اتاق خارج کنید. به عنوان مثال، ممکن است مسافر حوله یا ملحفه و روتختی را با خود از اتاق خارج کند که جرم محسوب میشود.

آشپزی در اتاق های معمولی هتل

 تنوع در اتاق های هتل ها زیاد می باشد و در برخی از آنها سوئیت و آپارتمان های یک یا چند خوابه با آشپزخانه موجود می باشد. این در حالیست که در اتاق های معمولی آشپزخانه موجود نبوده و آشپزی کردن در آنها ممنوع می باشد. توجه داشته باشید که آشپزی کردن در اتاق های معمولی هتل ها باعث فعال شدن سیستم اطفا حریق میشود و به همین دلیل یکی از مهم ترین کارهای ممنوعه در هتل ها به شمار می رود.

خسارت وارد کردن به وسایل هتل

در اتاق، رستوران، استخر و سالن ورزشی و بدنسازی و غیره وسایل متعددی در اختیار مسافران قرار میگیرد که همگی امانت هستند. لذا، آسیب وارد شدن به هر یک از وسایل موجود در هتل به معنای پرداخت جریمه مادی خواهد بود. این مساله مخصوصا برای مسافرانی که با کودکانشان در اتاق های هتل اقامت دارند اهمیت بسیار زیادی دارد. چون کودکان ممکن است با پرتاب وسایل و اسباب بازی ها باعث شکستن آینه یا آسیب وارد شدن به دیوارها شوند. در زمان تخلیه اتاق، پرسنل مربوطه تمام بخش های اتاق را به طور کامل بررسی میکنند و در صورت وجود هرگونه خرابی لازم است مسافر جریمه پرداخت کند.

سیگار کشیدن در اتاق های هتل

به منظور حفظ امنیت واحدهای اقامتی و هتل ها، در حال حاضر نصب سیستم های اطفا حریق در تمام اتاق ها ضروری و الزامی می باشد. این سیستم ها دقت بسیار بالایی داشته و در صورت وجود هرگونه دود فعال میشوند. به همین دلیل سیگار کشیدن در اتاق های معمولی هتل ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده این قبیل رفتارها قطعا مشکلات زیادی را برای مسافران بوجود خواهد آورد. توجه داشته باشید که برخی از هتل های داخلی و خارجی اتاق مخصوص سیگار کشیدن ارائه می دهند که در صورت لزوم می توانید از آنها استفاده کنید.

دوش گرفتن با درب نیمه باز حمام!

از دیگر مواردی که باعث میشود تا سیستم اطفا حریق اتاق فعال شود، ورود بخار زیاد به درون اتاق می باشد. به همین دلیل نباید در زمان دوش گرفتن درب حمام را نیمه باز بگذارید. در بسیاری از مواقع مشاهده میشود که مسافران روی سیستم اطفا حریق را می پوشانند تا با ورود بخار در اتاق یا دود سیگار فعال نشود که جرم محسوب میشود. پوشاندن سیستم اطفا حریق اتاق به معنای بخطر انداختن تمام هتل در برابر آتش سوزی می باشد و به همین دلیل در صورت مشاهده این اقدامات به شدت با مسافران برخورد خواهد شد.

استفاده از مینی بار

استفاده از مواد غذایی و نوشیدنی های قرار گرفته در مینی بار خلاف قانون نیست، اما باید توجه داشته باشید که رایگان نمی باشد. بسیاری از مسافران از این موضوع اطلاع ندارند و در زمان تحویل دادن اتاق با لیستی از هزینه های جانبی مواجه میشوند و قطعا حس خوشایندی را به همراه نخواهد داشت.

علاوه بر مواردی که خلاف قانون می باشند، انجام تعدادی از کارها برای مسافران خطراتی را به همراه دارد که نباید از آن غافل شوند. عدم بررسی وضعیت تخت و سرویس خواب از نظر بهداشت و تمیز بودن ملحفه و همچنین وجود حشرات، استفاده از کوسن های بدون روکش و قرار دادن اشیای قیمتی در چمدان از جمله مواردی هستند که نباید در هتل ها انجام دهید./تسنیم
ارسال نظرات
موضوعات روز