جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک صادرات ایران به عنوان دومین بانک خصوصی کشور،سال گذشته در حالی شصت و نهمین سال فعالیت خود را پشت سر گذاشت که توانست طی سال‌های اخیر هم به لحاظ سهم در جذب منابع و هم در سایر شاخص‌های کلیدی و مهم عملکرد مطلوب و قابل توجهی داشته باشد.
کد خبر: ۴۹۳۷۱
بانک صادرات ایران سال 99 را چگونه سپری کرد؟
تیتر20 - بانک صادرات ایران به عنوان دومین بانک خصوصی کشور،سال گذشته در حالی شصت و نهمین سال فعالیت خود را پشت سر گذاشت که  توانست طی سال‌های اخیر هم به لحاظ سهم در جذب منابع و هم در سایر شاخص‌های کلیدی و مهم عملکرد مطلوب و قابل توجهی داشته باشد. 
گذشته از رشد سهام وبصادر در بازار بورس در سالی که گذشت، این بانک عملیات موثری در شبکه بانکی و بازار پولی کشور نیز داشته و در مجموع عملکرد قابل توجهی در اکو سیستم بانکداری ایران داشته است که تیتر20 نگاهی به برخی از آنها داشته است:

پرداخت ٤٧٠٠ «وام قرض‌الحسنه ضروری» توسط بانک صادرات ایران
بانک صادرات ایران تا پایان بهمن ماه سال ٩٩ بیش از چهار هزار و ٧٠٠ فقره وام قرض‌الحسنه ضروری به ارزش بیش از ٣٠ هزار و ٥٣١ میلیارد ریال پرداخت کره است.

لازم به توضیح است که این بانک طی این مدت به منظور کمک به بیماران و حمایت از تحصیل اقشار آسیب‌پذیر جامعه بالغ بر سه هزار و ٨٥٤ فقره وام قرض‌الحسنه برای حمایت از نیازمندان، ١٢٩ فقره وام قرض‌الحسنه برای کمک به زندانیان معسر و ٧٣٧ فقره وام ضروری با معرفی نهاد ریاست جمهوری پرداخت کرده است.

علاوه بر این، بانک صادرات با پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به ١١٤ هزار عروس و داماد و وام قرض‌الحسنه ایجاد مشاغل خانگی به هشت هزار نفر، نقش قابل توجهی در ارتقای سطح معیشت و توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های مردم شریف کشور داشته که با احتساب آن، تعداد وام‌های قرض‌الحسنه پرداخت شده توسط بانک صادرات ایران در ١١ ماه اول سال ٩٩ از ١٢٦ هزار فقره گذشته است.

اعطای بیش از 218 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاههای کوچک و متوسط
آمارهای موجود نشان می دهد که بیش از ٣٨ هزار بنگاه‌ کوچک و متوسط در ١١ ماه اول سال ٩٩ از بانک صادرات ایران مجموعا بالغ بر ٢١٨ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

به طوری که این بانک در ١١ ماه اول امسال برای حمایت از استمرار تولید، حفظ اشتغال و کمک به سرمایه در گردش، به ٣٨ هزار و ٣١٦ بنگاه کوچک و متوسط بالغ بر ٢١٨ هزار و ٥٥٩ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

 اعطای این تسهیلات که به دو صورت پرداخت از طریق سامانه هماهنگ با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (بهین‌یاب) و پرداخت مستقیم توسط بانک صادرات ایران به این بنگاه‌ها صورت گرفته، از سال‌های گذشته تاکنون همچنان ادامه یافته به نحوی که مجموع پرداختی‌های بانک به این بنگاه‌ها طی دو سال ٩٧ و ٩٨ به بیش از ٢٤٣ هزار میلیارد ریال رسیده و در این راستا تعداد بنگاه‌های کوچک و متوسط دریافت کننده تسهیلات حمایتی از بانک صادرات ایران در این دو سال به ٥٧ هزار و ٦٣١ واحد رسیده است.

علاوه بر این، امضای تفاهم‌نامه برای تضمین پیش‌فروش محصولات و تولیدات کارخانجات داخلی در قالب طرح همیاران سپهر، اعطای سرمایه در گردش و همچنین تسهیل جریان مبادلات تجاری شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت قابل توجه طرح اعتباری ویژه تولید «طراوت» و ترویج اعتبارات اسنادی ریالی و فروش اعتباری از جمله اهداف بانک صادرات ایران در حمایت از تولید و اشتغال بوده که همچنان نیز پیگیری می‌شود.

ایجاد 8 هزار شغل خانگی با تسهیلات قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران
تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی بانک صادرات ایران برای حمایت از کارآفرینی معرفی‌شدگان کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تا پایان بهمن ماه سال گذشته از سه هزار و ٤٠٠ میلیارد ریال عبور کرد و طی این مدت نزدیک به 8 هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

 همچنین بانک صادرات ایران به منظور حمایت‌ از فعالیت‌های اشتغالزایی مددجویان سازمان‌های حمایتی از ابتدای سال ٩٨ تا پایان بهمن‌ماه سال ٩٩ بیش از ٤٩ هزار فقره تسهیلات حمایتی به ارزش بیش از ١٠ هزار و ٦٠٠ میلیارد ریال برای ایجاد مشاغل خانگی و حمایت از سرمایه‌ در گردش واحدهای راه‌اندازی شده مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و معرفی‌شدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده که گامی در جهت مقاوم‌سازی اقتصاد و ایجاد شغل در اقصی نقاط کشور بوده است.

پرداخت تسهیلات به ٥٦هزار کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا
بانک صادرات ایران از آغاز طرح اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا در خردادماه تا پایان بهمن ماه سال گذشته برای کمک و پشتیبانی از ٥٦ هزار و ٦٦٣ کسب و کار آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا در کشور بیش از هشت هزار و ٥٤٤ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا در ١٠ استان‌ خراسان‌رضوی، فارس، گیلان، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، کرمان، کرمانشاه، مازندران، لرستان و اصفهان به ترتیب بیشترین تسهیلات را طی ٩ ماه گذشته از بانک صادرات ایران دریافت کرده‌اند، به طوری که بیش از ٦ هزار و ١٧٣ کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا در استان خراسان‌رضوی در این مدت از بانک صادرات ایران تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند.

بانک صادرات ایران به منظور کمک به حفظ و افزایش اشتغال و تداوم فعالیت در واحدهای تولیدی فعال آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا پرداخت تسهیلات را با جدیت در دستور کار قرار داده و اشخاص حقیقی و حقوقی فعال دارای مجوز کسب یا تولید در بخش‌ها و رسته‌های تعیین شده از سوی وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحقیقات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، کشور و جهاد کشاورزی که فعالیت‌های آنها در دوره شیوع کرونا با اختلال مواجه شد، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

نوسازی ١٠ هزار مسکن روستایی با حمایت بانک صادرات ایران
١٠ هزار و ٢٨٢  واحد مسکونی روستایی با تسهیلات حمایتی ٣ هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران تاپایان بهمن سال ٩٩ بازسازی و نوسازی شده است.

بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به عنوان یکی از اهداف بلندمدت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر روستایی و جلوگیری از مشکلات و تلفات جانی و مالی حوادث غیرمترقبه در مناطق روستایی کشور از سال‌های گذشته مورد توجه بانک صادرات ایران بوده و همچنان پیگیری می‌شود این بانک طی سال ٩٨ نیز با پرداخت بیش از سه هزار و ٧١٩ میلیارد ریال، بهسازی و نوسازی ١٦ هزار و ١٨٨ واحد مسکونی روستایی در کشور را بر عهده گرفت.


اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 112 هزار عروس و داماد 
بانک صادرات ایران از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه سال ٩٩ به ١١٢ هزار و ٣٧٩ عروس و داماد بالغ بر ٥٨ هزار و ٥٣٥ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرد تا این مدت ٩٠ درصد متقاضیان دریافت وام ازدواج در سال ٩٩ از این بانک، موفق به دریافت وام شده‌اند.

روند پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه در بانک صادرات ایران طی سال‌های گذشته به صورت مستمر انجام شده و نقش مهمی در عمل به مسئولیت اجتماعی و حمایت از تشویق ازدواج جوانان داشته به نحوی که این بانک از ابتدای سال ٩٧ تاکنون با پرداخت بیش از١١١ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه، زمینه ازدواج بیش از ٣٤١ هزار عروس و داماد را فراهم کرده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز