شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
تیتر20 بررسی می‌کند؛
بانک گردشگری در جایگاه یکی از بنگاه‌های خصوصی کشور در سالی که گذشت، دستاوردهایی مهمی کسب کرد و توانست به شماری از اهداف موردنظرش مبتنی بر شعار "جهش تولید" دست یابد
کد خبر: ۴۹۴۴۷
پویایی بانک گردشگری در مسیر رشد حرفه‌ای
تیتر20 - بانک گردشگری در جایگاه یکی از بنگاه‌های خصوصی کشور در سالی که گذشت، دستاوردهایی مهمی کسب کرد و توانست به شماری از اهداف موردنظرش مبتنی بر شعار "جهش تولید" دست یابد. ارائه تسهیلات میلیاردی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا، افزایش 2.5برابری سرمایه، کسب جایگاه دومین بانک محبوب ایرانیان و ایجاد مزایا و خدمات مالی مناسب مالی برای هواداران پرسپولیس تنها چند نمونه از موفقیت‌های این بانک در سالی است که به تازگی پشت سر گذاشته‌ایم.  

 بیان این واقعیت که همه‌گیری کرونا در سال گذشته فشار سنگینی بر اقتصاد جهان و در پی آن ایران تحمیل کرد، تنها تکرار مکررات است؛ شرایطی که به ایجاد تنگنای مالی برای بیشتر بنگاه‌های اقتصادی کشور از جمله گروه مالی گردشگری انجامیده بود، با این حال مهدی جهانگیری رئیس این گروه مالی در این سال بر حفظ اشتغال، تعدیل نشدن نیرو و حفظ و توسعه واحدهای موجود اصرار داشت و اینها را از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت در سالی دانست که با عنوان «جهش تولید» نام‌گذاری شده بود. برجسته‌ترین اقدام بانک گردشگری در زیرمجموعه گروه مالی یادشده برای عملی کردن شعار جهش تولید در سالی که عرصه بر تولید تنگ بود، ارائه 10‌هزار میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کروناست. به گفته سعید جمشیدی عضو هیات مدیره بانک گردشگری این تسهیلات در 10 استان پرداخت شده بود و میزان آنها با تشخیص و تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس نوع واحد و میزان اشتغال، متفاوت و حداکثر تا 200میلیون تومان بود. نرخ سود آن نیز 12درصد و مدت بازپرداخت 24 ماه تعیین شده بود. 

افزایش 2.5برابری سرمایه بانک 
همچنین در سالی که گذشت، در مجمع عمومی فوق‌العاده‌ای که با حضور بیش از 57درصد از سهامداران بانک گردشگری برگزار شد؛ این با افزایش 2.5برابری سرمایه بانک موافقت کردند، در نتیجه سرمایه بانک گردشگری از 6هزارمیلیارد ریال به 15هزارمیلیارد ریال از محل آورده‌های نقدی افزایش پیدا کرد. مرتضی خامی، مدیرعامل بانک گردشگری هدف از این برنامه استراتژیک بانک را پاسداری از دارایی‌ها، افزایش بهره‌وری، بهبود فرایندها، ارتقای کیفی خدمات، ایجاد محصولات جدید اعلام کرد تا در نتیجه آن بانک گردشگری در نظام پولی و بانکی به جایگاه ویژه‌ای دست یابد.

 سجام راه‌‌اندازی شد  
علاوه بر اینها در سال 1399، بانک گردشگری موفق شد سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را راه‌اندازی کند. گردشگری سومین بانک در شبکه بانکی کشور بود که با به راه انداختن سجام این امکان را برای مشتریانش فراهم کرد تا به صورت غیرحضوری احراز هویت شوند و در بازار سرمایه ایران ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کنند و البته بانک گردشگری به منظور تسریع در امور و کمک به مشتریانی که به هر دلیل امکان ثبت‌نام در سامانه را ندارند، شرایطی را فراهم کرد تا افراد با حضور در شعب بانک در سراسر کشور مراحل ثبت‌نام و احراز هویت را به شکل متمرکز انجام دهند.

توجه به آزادسازی سهام عدالت
با توجه به آزادسازی سهام عدالت از سوی مقام معظم رهبری و همچنین در جهت توسعه بازار سرمایه، بانک‌ها هم به کمک بازار سرمایه آمدند. بانک گردشگری از پیشتازان این عرصه بود و زیرساخت‌های موردنیاز برای ارائه خدمات فروش سهام عدالت را برای عموم مردم عملیاتی کرد. با این حرکت، مردم می‌توانند به شعب بانک گردشگری در سراسر کشور مراجعه کنند و از خدمات فروش سهام عدالت در شعب این بانک بهره‌مند شوند.

دومین بانک محبوب ایران 
در نتیجه این اقدامات بود که بانک گردشگری موفق شد در سال 1399 دومین بانک محبوب کشور شود. جریان از این قرار است که جشنواره «بانک محبوب من» هرسال به منظور انتخاب محبوب‌ترین بانک ایران برگزار می‌شود و هدف آن کمک به ارتقای خدمت‌رسانی بانک‌ها از طریق ارائه تحلیل‌های دقیق از نظرات مشتریان شبکه‌ بانکی و ایجاد فضای رقابتی سالم بین آنهاست. این جشنواره نخستین و تنها جشنواره مردمی کشور در حوزه بانکی شناخته می‌شود. در جشنواره امسال با نظرسنجی‌های انجام شده، حدود 140هزار نفر از مشتریان شبکه بانکی نظر خود را درباره محبوب‌ترین بانک کشور اعلام کردند و در این نظرسنجی بانک گردشگری، رتبه دوم را از آن خود کرد. 

ایجاد مزایا و خدمات مالی مناسب مالی برای هواداران پرسپولیس
اقدام دیگر بانک گردشگری در سال 99 این بود که این نهاد وابسته به بخش خصوصی کشور تا سال 1401 اسپانسر اصلی باشگاه فوتبال پرسپولیس باقی ماند. این اتفاق با امضای دومین قرارداد بانک گردشگری با باشگاه پرسپولیس روی داده و در پی آن، اسپانسری این بانک تا پایان فصل لیگ برتر فوتبال کشور (سال 1401) ادامه دارد. به موجب این قرارداد، بانک گردشگری در فصل های آتی تا سال 1401 در تمام مسابقات از قبیل لیگ برتر، جام حذفی و ... به عنوان اسپانسر باشگاه پرسپولیس انتخاب شده و مقرر شد نام و نشان بانک گردشگری بر روی پیراهن پرسپولیس نقش‌آفرینی کند. همچنین در قرارداد یاد شده توافق شد برای افزایش آمار مشتریان بانک گردشگری، این بانک با همکاری باشگاه پرسپولیس و شرکت آتیه‌پرداز در جایگاه طرفین قرارداد اقدام به صدور کارت هواداری برای هواداران باشگاه پرسپولیس کند. این کارت از ظرفیت ایجاد مزایا و خدمات مالی مناسب مالی برای هواداران برخوردار است. 

بانک گردشگری و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی 
در کنار توفیقات مالی، از آنجا که بانک گردشگری در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به عنوان یک نهاد اقتصادی همواره خود را موظف به انجام امور خیریه و کمک‌رسانی به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر می‌داند، در سال 99 نیز رزمایش کمک‌های مومنانه بانک گردشگری را در قالب 15هزار بسته معیشتی با هدف کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر مناطق محروم کشور برگزار کرد. این بسته‌ها دربردارنده اقلام خوراکی و مایحتاج عمومی است که در ماه مبارک رمضان به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و همچنین افراد آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا عرضه شد. بسته معیشتی بانک گردشگری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مومنانه به نیازمندان در ماه مبارک تهیه شد و از طریق بنیاد نیکوکاری یاس وابسته به گروه مالی گردشگری توزیع شد. 

گامی فراتر از آنچه هست 
آنچه روایت شد، حکایت از پویایی بانک گردشگری در مسیر رشد حرفه‌ای دارد، با این حال همچنان جای خالی اقداماتی در گزارش عملکرد بانک گردشگری در سال 1399 خورشیدی به چشم می‌آید، اموری همچون آمار مرتبط با تسهیلات ارائه‌شده به بخش‌های مختلف تولیدی؛ البته که شمار تسهیلات اختصاص داده شده به کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده از کرونا در این سال چشمگیر و جالب توجه است، اما انتظاری که در سال جهش تولید در تحقق این شعار از این بانک می‌رود، چیزی بیشتر از اینهاست؛ امری که در موضوعاتی چون بهره‌گیری از خدمات بانکداری الکترونیک و در ادامه آن بانکداری دیجیتال نیز صادق است و انتظار تکاپوی بیشتری از بانک گردشگری در این عرصه‌ها براساس چشم‌اندازی که خود ترسیم کرده، می‌رود. 









ارسال نظرات
موضوعات روز