جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
تیتر20 ویژگی های دیگنینی، جک S7 و تیگو 7 را بررسی می کند؛
رقابت گروه بهمن با محصول دیگنیتی، کرمان خودرو با محصول جک S7 و مدیران خودرو با تیگو 7، بازار شاسی بلندها را بسیار جذاب و فشرده کرده است، در این رابطه رقابت تنگاتنگ غول های بلند قامت در سال جدید بسیار فشرده خواهد بود و می توان گفت، جنگ مثلث قد بلندها برای کسب سهم بازار در سال 1400 از هم اکنون آغاز شده است.
کد خبر: ۴۹۵۴۷
رقابت دیگنینی، جک S7  و تیگو 7
تیتر20 - سال 1400 را در بازار خودرو می توان سال رقابت شاسی بلندها دانست، در این رابطه رقابت گروه بهمن با محصول دیگنیتی، کرمان خودرو با محصول جک S7 و مدیران خودرو با تیگو 7، بازار شاسی بلندها را بسیار جذاب و فشرده کرده است، در این رابطه رقابت تنگاتنگ غول های بلند قامت در سال جدید بسیار فشرده خواهد بود و می توان گفت، جنگ مثلث قد بلندها برای کسب سهم بازار در سال 1400 از هم اکنون آغاز شده است. با توجه به این موضوع در ادامه به بررسی این سه خودرو خواهیم پرداخت و در انتها این شما به عنوان مصرف کننده هستید که باید انتخاب کنید، از بین این سه خودرو کدام می تواند نیاز شما را به نحو اح تامین کند.

دیگنیتی محصول گروه بهمن 
دیگنیتی جدیدترین محصول بهمن موتور در بازار ایران خواهد بود. این خودرو که یک کراس اوور سایز متوسط محسوب می‌شود، در حقیقت همان دانگ فنگ ix5 است .خودروسازی دانگ فنگ در گذشته به واسطه ورود خودروی H30 کراس و عرضه دانگ فنگ S30  اعلام حضور کرده بود اما این کمپانی با وجود مشکلات پیش آمده در صنعت خودرو ایران به ادامه حضور در بازار ایران علاقه‌مند بود و بالاخره توانست نیمه گمشده خود را پیدا کند؛ حال اولین حاصل همکاری آن با بهمن موتور، تولید کراس اوور دیگنیتی خواهد بود.
 
دیگنیتی طراحی نسبتا جذابی دارد و در مقایسه با دیگر شاسی بلندهای چینی حاضر در بازار، کمی مدرن‌تر به نظر می‌رسد. برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، در نگاه اول به نمای جلوی دیگنیتی متوجه چینی بودن آن نخواهید شد، زیرا سبک طراحی نمای جلو شباهت نسبتا زیادی به محصولات اروپایی دارد و در آن خبری از اغراق نیست. بخش اعظم این نما را یک جلوپنجره‌ زیبا با تزئینات مشابه جلوپنجره الماسی مرسدس بنز پوشانده است که چراغ‌ها نیز هماهنگ با زوایای آن طراحی شده‌اند. علاوه بر این‌ها، مه‌شکن‌های LED افقی که بالای یک نوار کرومی باریک قرار گرفته‌اند، دیگر نکته قابل توجه نمای جلوی دیگنیتی هستند.

بارز‌ترین بخش طراحی خارجی دیگنیتی در نمای جانبی آن نمایان می‌شود؛ بلافاصله پس از نگاه کردن به کراس‌اوور چینی از این نما، متوجه طراحی کوپه مانند سقف آن خواهید شد. این اتفاق در کنار خطوط برجسته روی درب‌ها و گلگیرها که از جلو به صورت مورب به یکدیگر نزدیک شده‌اند، کمی چاشنی اسپرت به چهره‌ی دیگنیتی اضافه کرده‌اند. نمای عقب دیگنیتی نیز بی شباهت به محصولات اروپایی نیست و مشخصا ما را به یاد دی اس 7 کراس‌بک می‌اندازد. کابین دیگنیتی نیز همانند بیرون آن طراحی مدرنی دارد و تداعی کننده سبک طراحی محصولات آئودی است.

۴ کیسه‌ هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سقف پانارومیک، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات‌سرگرمی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، تریم داخلی چرم از جمله ویژگی‌ها و تجهیزات احتمالی دیگنیتی هستند. قوای محرکه دیگنیتی توسط یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که حدودا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولیدی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو می‌رساند، تامین خواهد شد. اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، قوای محرکه دیگنیتی به اندازه کافی قدرتمند است و عملکرد آن در مجموع کاملا خریداران را راضی خواهد کرد. این در حالیست که بر اساس آخرین اطلاعیه موجود در سایت گروه بهمن قیمت دیگنیتی ۷۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

S7 محصول کرمان موتور
S7 محصول کمپانی خودروساز JAC، یک شاسی‌بلند بزرگ و غول پیکر است توسط کرمان‌موتور تولید و عرضه خواهد شد.خودروسازی جک در نمایشگاه خودروی شانگهای 2017 در چین S7 را رونمایی کرد. از لحاظ ابعاد، خودرو جک S7 با طول ۴۸۰۰ میلی متر و فاصله ی محوری ۲۷۵۰ یک شاسی بلند غول پیکر محسوب میشود. 

 در نمای جلویی خودرو جلو پنجره با خطوط افقی کرومی شکل را می‌بینیم که در کنار چراغ های LED به خوبی هماهنگ شده است.در طراحی عقب S7 شاهد  یک کپی برداری بی نقص از محصولات لکسوس و لندروو هستیم که سعی شده  این خودرو لوکس‌تر از قبل  جلوه کند. 
فضای صندوق عقب S7 حدود ۹۶۰ لیتر بوده و با تا کردنِ صندلی‌های ردیف دوم و سوم؛ این فضا به ۱۳۵۸ لیتر خواهد رسید.بدنه جک S7 بسیار محکم و مقاوم است و ستون‌های B  این خودرو با استفاده از فولاد باکیفیت و بسیار محکم طراحی و ساخته شده‌اند. این خودرو در نسخه فول خود توان مجهز شدن به ۱۰ کیسه هوا را دارد و به سادگی ۵ ستاره ایمنی C-NCAP را دریافت می‌کند.

جک S7 در دو مدل پیشرانه بنزینی و هیبریدی عرضه شده که تنها مدل بنزینی این خودرو توسط کرمان موتور مونتاژ خواهد شد. جک غول پیکر S7 کرمان موتور دارای دو پیشرانه احتراقی است. نسخه اول با موتور ۱.۵ لیتری توربو و تکنولوژی GDI به کمک یک گیربکس دوکلاچه 6 سرعته قادر است 170 اسب بخار قدرت تولید کند.نسخه دوم از پیشرانه 2 لیتری توربو با کمک یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه که حداکثر میتواند 190 اسب بخار را به چرخ های جلو منتقل کند.شتاب جک s7 با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۰.۸ ثانیه و با پیشرانه ۲ لیتری ۹.۸ ثانیه اعلام شده است. با ورود به کابین لوکس جک s7 خواهید دید این خودرو همانند نمای بیرونی، باز هم کپی  از محصولات بنز است.

تیگو7 محصول مدیران خودرو 
تیگو۷ به عنوان یکی از جدیدترین محصولات چری، از ممتازترین تولیدات این شرکت به ویژه در ایران محسوب می‌شود. این خودرو به عنوان پرچمدار شرکت چری پا به میدان گذاشته تا کمپانی چینی را به‌عنوان یک خودروساز مستقل و مطرح در سطح جهان معرفی نماید، هرچند که چری هنوز راه نسبتاً درازی در این عرصه پیش روی خود دارد.

چری سرمایه‌گذاری زیادی بر روی طراحی تیگو 7 انجام داده و امیدوار است تا با این محصول به موفقیت‌های گسترده تری دست یابد. حالت چهره تیگو7 بی شباهت به یک رزمی کار چینی آماده نبرد نیست. البته کمی شلوغ به نظر می‌رسد و حالت مثلثی فرم چراغ‌ها شبیه به نوک نیزه یک سرباز باستانی امپراطوری چین است.

اما به هر ترتیب، طراحی خاص چراغ‌های نسبتاً کوچک جلو بر جلوه‌های جسورانه چهره تیگو 7 افزوده است. یک نوار کرومی ضمن اینکه نواحی تحتانی چراغ‌های جلو را به یکدیگر متصل می‌نماید، جلو پنجره را به دو نیمه بالا و پایین تقسیم نموده و تقارن خوبی در نقاط اتصال خطوط مورب مشکی رنگ موجود در جلوپنجره پدید آورده است.

نماد شرکت چری نیز در وسط جلو پنجره و بر روی خط کرومی آرام گرفته است. سپر بزرگ تیگو7 بیشترین استفاده از فضای موجود را داشته و ادوات گوناگونی را درون خود جای داده است.
مجرای ورودی هوا در وسط و بخش پایینی سپر که با حواشی نقره‌ای رنگ، برجسته و متمایز شده به همراه جایگاه لوزی شکل چراغ‌های مه‌شکن که با نوار کروم رنگ احاطه شده‌اند، جزء موارد عمده‌ای هستند که بر روی سپر جلو قرار گرفته‌اند.

 تیگو7 نیروی خود را به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ مدیون است که دارای حجمی برابر ۱۴۹۸ سی سی بوده و ضریب تراکم هر یک از سیلندرهای آن برابر با نسبت ۱:۹.۵ است.حداکثر قدرت پیشرانه برابر است با ۱۴۷ اسب بخار که درقبال دور موتور rpm ۵۵۰۰ حاصل می‌شود و نهایت گشتاور تولیدی توسط آن برابر ۲۱۰ نیوتن متر است که در دور موتور ۱۷۵۰ تا rpm ۴۰۰۰ پدیدار خواهد شد.

طبق گفته شرکت سازنده این موتور می‌تواند حدود ۳۷ درصد از انرژی گرمایی را به انرژی جنبشی تبدیل نماید و از این حیث بیشترین راندمان موتور را از آن خود کرده است.همچنین شتاب صفر تا صد چری تیگو7 معادل ۱۰.۹ ثانیه اعلام شده است. میزان مصرف سوخت این خودرو در حدود ۶.۵ لیتر بر ۱۰۰کیلومتر بوده و گنجایش باک سوخت آن نیز برابر ۵۷ لیتر است.

ارسال نظرات
موضوعات روز