جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت وگو با تیتر20:
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: به دلیل اینکه کالای خارجی در بازار کم شده و هر کالای که وارد می شود به صورت قاچاق است می توان عنوان کرد بین 80 تا 90 درصد کالاهای خارجی که در بازار وجود دارد دارای ضمانت نامه تقلبی هستند.
کد خبر: ۴۹۶۰۰
گارانتی 90 درصد کالاهای خارجی موجود تقلبی است
تیتر20 - بازار لوازم خانگی طی سال های گذشته بواسطه حضور شرکت های بزرگ خارجی در کشور پر از کالاهای با برندهای مختلف خارجی بود که برای حضور قوی تر و جلب مشتری بیشتر رقابت می کردند، یکی از موارد که به شدت رقابت در آن برای پیشی گرفتن از یکدیگر صورت می گرفت، ارائه خدمات مختلف به مشتریان بود از جمله این خدمات که بسیار برای این شرکت ها از اهمیت برخوردار بود ارائه خدمات پس از فروش بود که تا مدتها از دید شرکت های ایرانی مغفول مانده بود.

اما پس از اعمال تحریم های آمریکا این شرکت ها اقدام به خروج از کشور کردند و از طرفی واردات کالاهای خارجی نیز به کشور ممنوع شد تمام این عوامل موجب شد بخشی از بازار شرکت های خارجی بوسیله کالاهای قاچاق پر شود.

بواسطه ترک برندهای خارجی و ممنوعیت واردات، دیگر این شرکت ها هیچگونه خدمات جدیدی به خریداران کالاهای با برند خارجی ارائه نمی کنند و صرفا برای کالاهایی که از گذشته وجود داشتند خدمات ارائه می دهند اما در این بین برخی افراد سودجو با استفاده از فضای بوجود آمده و بی اطلاعی مردم و یا با اغفال آنها مبادرت به فروش کالای قاچاق و صدور گارانتی با دریافت پول می کنند در صورتی که به دلیل عدم واردات رسمی، این کالاها هیچ گونه گارانتی نداشته و خریداران در دام افراد سودجو و کلاهبردار افتاده و در صورت وجود نقص در کالا مشتریان هیچگونه خدماتی نمی توانند دریافت کنند و در این بین دچار خسارت های فراوانی خواهند شد. 

هر چند اقداماتی در این باره صورت گرفته و با برخی از متخلفان در این زمینه برخورد شده اما با توجه به تعداد بالای این حجم از تخلفات  و همچنین شکایات متعددی که در این زمینه وجود دارد عزم بیشتری برای مقابله با این موضوع می طلبد.در این باره گفتگویی با اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی صورت دادیم که در زیر می خوانید.
گارانتی 90 درصد کالاهای خارجی موجود تقلبی است
اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی  در گفتگو با تیتر 20 اظهار کرد: اتحادیه، گارانتی های شرکت هایی را قبول دارد که در سامانه 124 ثبت شده اند و هرگونه گارانتی دیگری که برای کالای خارجی وجود دارد تقلبی است و با دریافت پول صادر می شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: به دلیل اینکه کالای خارجی در بازار کم شده و هر کالای که وارد می شود به صورت قاچاق است می توان عنوان کرد بین 80 تا 90 درصد کالاهای خارجی که در بازار وجود دارد دارای ضمانت نامه تقلبی هستند.

وی درباره اینکه چرا نظارتی بر روی صادرکنندگان این گارانتی ها صادر نمی شود، گفت: زمانی که این کالاها به صورت قاچاق وارد شده و در سایت های اینترنتی و در فضای مجازی به فروش می رسند نظارت نیز باید از همین راه صورت گیرد.

پازوکی تصریح کرد: بارها اعلام کردیم هر فردی اگر حتی قصد فروش لوازم خانگی در سایت و فضای مجازی دارد باید از طریق اتحادیه اقدام به دریافت مجوز کند تا بتوانیم آن را رصد و بر روی آن نظارت داشته باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: حتی در گذشته با شرکت دیجی کالا نیز مذاکراتی صورت گرفت تا افرادی که از طریق این شرکت مبادرت به فروش لوازم خانگی می کنند در ابتدا از اتحادیه مجوز دریافت کنند تا بتوانیم نظارت بر آنها داشته باشیم و نحوه تامین کالا و فروش آن به مشتری را رصد کنیم که تعاملاتی در این زمینه صورت گرفت.

 وی تاکید کرد: در حال حاضر در سامانه 124 اسامی گارانتی های ایرانی و هم خارجی که از قبل کالای آنها در بازار وجود داشته و موظف به ارائه خدمات به مشتریان هستند وجود دارد.

پازوکی بیان کرد: با فعالیت سامانه جامع تجارت که حدود یک سال از عمر آن می گذرد از خرداد یا تیرماه امسال کارت گارانتی فیزیکی لوازم خانگی بزرگ و کوچک حذف خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: پس از حذف کارت گارانتی به صورت فیزیکی، مردم برای شناسایی کالای اصل یا تقلبی و قاچاق با استفاده از گوشی هوشمند و شمارگیری  #7777*4*  کد شناسه و کد رهگیری روی کالا را وارد کرده تا بلافاصله جواب برای آنها ارسال و اصالت یا قاچاق و تقلبی بودن کالا را برای آنها اعلام می کند.

وی گفت: با حذف کارت فیزیکی گارانتی نصب کالا از طریق این سامانه و یا شماره هایی که شرکت ها در اختیار مشتری قرار می دهند صورت می گیرد.

پازوکی درباره ارائه خدمات گارانتی از سوی شرکت های داخلی نیز افزود: قبل از سال 96 خدمات برخی از شرکت های داخلی در این زمینه ضعیف تر از شرکت های خارجی بود اما طی سه سال گذشته صددرصد نظر مشتری را تامین می کنند و این موضوع به نفع شرکت ها است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: رصد خدمات پس از فروش فقط از سوی سازمان حمایت، سازمان صنعت،معدن و تجارت و شماره 124 صورت می گیرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز