جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
تیتر20 به بهانه ثبت رکوردهای پیاپی در فولاد هرمزگان بررسی می کند؛
رکوردهای حاصله فولاد هرمزگان در فروردین امسال نتیجه زحمات یک ماهه نیست بلکه برنامه ریزی دقیق سال گذشته این شرکت در کنار تمام چالشها را نشان می دهد به انضمام اینکه تمام این موارد با مشکل شیوع بیماری کرونا متقارن شده بود. در این شرایط حفظ موقعیت یک‌موفقیت محسوب می شود که فولاد هرمزگان علاوه بر حفظ موقعیت، موفق به کسب رکورهای بالاتر شده است.
کد خبر: ۴۹۷۷۸
رکوردهای حاصله فولاد هرمزگان در فروردین
تیتر20 - شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی متر است و همچنین این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰ هزار تن آهک در سال، ۷۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸۰۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون است. این شرکت با برخورداری از آخرین دستاوردهای پیشرفته صنعت فولاد و با بهره مندی از نیروهای انسانی متخصص و مجرب، بنا دارد محصولات تولیدی خود را بر اساس روش مشتری محوری و درخواست مشتری به بازارهای داخل و خارج از کشور عرضه نماید.

این شرکت سال جدید را هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ کیفی با رکوردهای قابل تقدیری آغاز کرد. هرچند که سال گذشته هم با عبور از ظرفیت اسمی تولید با رشد ۴ درصدی نسبت به سال قبل و با تولید ۱میلیون و پانصد و بیست هزار تن تختال سال خوبی برای فولاد هرمزگان محسوب می شد اما این شروع پرقدرت در ۱۴۰۰ حکایت از سال پربارتری در این شرکت دارد.
 
البته درآمد ماهیانه شرکت فولاد هرمزگان در فروردین ماه امسال 975 میلیارد تومان بوده است که نسبت به اسفند ماه 99 کاهش 61% داشته است اما مقایسه فروش شرکت در فروردین ماه 1400 با فروردین ماه در سال 99 نشان می دهد میزان درآمد شرکت 81% افزایش یافته است بعلاوه اینکه تمامی درآمد شرکت از طریق فروش داخلی بوده است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه 99 در مجموع مبلغ 13441 میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال98 رشد 119% داشته است.

این شرکت در پی موفقیت های گذشته امسال با تولید ۱۴۵۱۵۰ تن تختال در فروردین ماه به رکورد جدیدی در تولید این محصول دست یافت. رکورد قبلی تولید این محصول در بهمن ماه گذشته و به میزان ۱۴۲۲۷۳ تن به دست آمده بود. در ناحیه فولادسازی فولاد هرمزگان نیز سه رکورد جدید در تعداد ذوب ماهیانه تخلیه شده و تعداد ذوب ماهیانه ریخته‌گری شده به ثبت رسید. در ناحیه احیا مستقیم فولاد هرمزگان نیز سه رکورد شامل رکورد تولید ماهیانه آهن اسفنجی در مدول A، رکورد تولید ماهیانه  آهن اسفنجی در مدول B و رکورد تولید ماهیانه آهن اسفنجی توسط هر دو مدول به دست آمد. شرکت فولاد هرمزگان تا پایان سال ۹۹ در تولید تختال از مرز ظرفیت اسمی یک و نیم میلیونی خود عبور کرد و با تولید یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن تختال به بیش از ۴ درصد افزایش تولید نسبت به سال ١٣٩٨ دست یافت.
تختال فولاد هرمزگان با کیفیت ۹۸.۷۵ درصد، از مرغوب ترین تختال های تولیدی کشور محسوب می شود که قابل رقابت با برندهای جهانی است.

 سال قبل با وجود همه مشکلات، سال خوبی برای فولاد هرمزگان بود. طبق گفته های مدیرعامل این شرکت اگر مسائلی نظیر کمبود انرژی و مشکلات متعاقب با آن نبود قطعا رکورد تولید یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن تولید فولاد در این شرکت نیز محقق می شد. 

با برنامه ریزی های زمانبندی شده در شرکت فولاد هرمزگان، مدیریت این شرکت درصدد است تا در سال ۱۴۰۰ از مرز تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن فولاد عبور کرده و در سال جدید افزایش حدود ۹ درصد نسبت به سال ۹۹ را دنبال خواهند کرد. 

سال گذشته هم برای این شرکت با دستاوردهای بی سابقه و مهمی به پایان رسید که می توان به ۵ رکورد ماهیانه متوالی از شهریور تا بهمن ماه اشاره کرد. در آخرین رکورد تولید ماهیانه در بهمن ماه نیز، تولید ۱۴۲ هزار و ۲۷۳ تن تختال حاصل شد. همچنین در ۲۹ اسفند ماه رکورد روزانه تولید تختال به میزان شش هزار و ۴۴۱ تن در واحد فولادسازی به ثبت رسید که این دستاورد سومین رکورد روزانه فولادسازی در طول سال گذشته بود. این شرکت در سال ۹۸ در بخش احیاء مستقیم به رکورد تولید یک میلیون و ۵۲۴ هزار تن تولید آهن اسفنجی دست یافت و توانست در سال ۹۹ علی رغم توقف سالیانه برنامه ریزی شده تولید در واحد احیاء مستقیم که ۲۲ روز به طول انجامید، از ظرفیت اسمی خود که یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن بود، عبور نماید. این بدین معناست که در واحد احیا مستقیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش تولید بدست آمده است.

با این اوصاف باید گفت رکوردهای حاصله در فروردین امسال نتیجه زحمات یک ماهه نیست بلکه برنامه ریزی دقیق سال گذشته این شرکت در کنار تمام چالشها را نشان می دهد به انضمام اینکه تمام این موارد با مشکل شیوع بیماری کرونا متقارن شده بود. در این شرایط حفظ موقعیت یک‌موفقیت محسوب می شود که فولاد هرمزگان علاوه بر حفظ موقعیت، موفق به کسب رکورهای بالاتر شده است.
ارسال نظرات
موضوعات روز