جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تشریح کرد؛
سخنگو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر تکذیب ورود مجدد شرکت های غیر ایرانی از سوی وزارت صمت، از جزییات تشکیل شورای سیاست گذاری صنعت لوازم خانگی، خبر داد.
کد خبر: ۴۹۹۴۶
تیتر20 - حمیدرضا غزنوی  از تاسیس شورای سیاست گذاری صنعت لوازم خانگی در جلسه صبح امروز وزارت صمت خبر داد و گفت: در جلسه امروز که با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت و میرکل صنایع برق، الکترونیک و لوازم خانگی این وزارتخانه و نمایندگان انجمن های تولیدی لوازم خانگی و قطعات امروز اولین جلسه شورای سیاست گذاری صنایع لوازم خانگی تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا به صورت منظم جلساتی هفتگی با حضور معاون وزیر و نمایندگان انجمن ها و تشکل های مرتبط با حوزه لوازم خانگی برگزار شود تا درخصوص مباحث استراتژیک و تاثیرگذار در این صنعت بحث و بررسی و تصمیم گیری صورت گیرد.

سخنگو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه با تاکید بر رشد حدود 78 درصدی صنایع لوازم خانگی و توجه وزارت صمت و فعالان این حوزه به این موضوع، توضیح داد: به دلیل اهمیت و توجه وزارت صمت، تشکل ها و نهادهای تصمیم گیری بر حفظ و حراست از دستاوردهای دو سال اخیر در حوزه لوازم خانگی، بنابراین شد تا با افزایش همکاری و انسجام بیشتر، اقدامات جدی با دید بلند مدت در حوزه لوازم خانگی صورت گیرد.

به گفته غزنوی، همچنین در این جلسه مقرر شد تا نیاز بازار و ظرفیت های تولیدی این حوزه برای سال جاری، 5 و10 سال آینده مشخص و نسبت به سیاست گذاری برای سرمایه گذاری های جدید و همچنین ورود یا عدم ورود قطعات و کالای لوازم خانگی غیر ایرانی تصمیمات صحیح و استراتژیکی اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید در این صنعت، ناشی از افزایش عمق ساخت داخل و توسعه صنایع قطعه سازی بوده، گفت: ددر شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتخاذ تصمیمات استراتژیک و مناسبی جهت حفظ و صیانت از صنایع قطعه سازی لوازم خانگی در کشور هستیم.

سخنگو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره این تصمیمات اظهار کرد: به عنوان مثال افزایش عدم اجازه ورود قطعاتی که به میزان نیاز بازار در داخل کشور تولید می شود و یا تغییر نظام تعرفه گذاری برای قطعاتی که عمق ساخت داخل و مواردی از این دست، از جمله موضوعات و تصمیماتی است که بی شک به بهبود عملکرد و افزایش کیفیت تولیدات در این صنعت کمک خواهد کرد. 

غزنوی درباره دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه نیز توضیح داد: پس از برگزاری جلسه هفته قبل، خبری مبنی بر ورود مجدد برندهای غیرایرانی به ایران مطرح شد که به دلیل عدم صحت این موضوع، خبر از سوی وزارت صمت و همچنین تشکل ها و انجمن های فعال تکذیب شد.

به گفته وی برخی به دلیل منفعت و سود شخصی که از واردات محصولات غیرایرانی به دست می آورند، در پی بازگشت مجدد این برندها هستند که بدون شک چنین روندی دستاوردهای عظیم صنعت لوازم خانگی به خصوص در زمینه قطعات را از بین خواهد برد./اقتصاد آنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز