پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
جا به جا کردن بطری نوشابه کوکاکولا توسط رونالدو، این روزها از مهمترین خبرهای جهان فوتبال شده است.
کد خبر: ۵۰۲۷۷
تیتر20 - کریستیانو رونالدو، ستاره ۳۶ ساله دنیای فوتبال بعد از اولین بازی خود مقابل مجارستان در جام ملتهای اروپا (یورو ۲۰۲۰) و در کنفرانس خبری بعد از این بازی، زمانی که در جایگاه خود نشست بطری نوشابه شرکت کوکاکولا را که حامی مالی رسمی مسابقات یورو ۲۰۲۰ نیز بود و رو به روی او قرار داشت را جا به جا کرد، در کناری قرار داد و به جای آن یک بطری آب قرار داد و از آن استفاده کرد.
همین حرکت این اسطوره پرتغالی باعث شد که سهام این شرکت بزرگ با ضرری ۴ میلیارد دلاری مواجه شود؛ ضرری که شاید کسی فکر نمیکرد تنها با یک حرکت به وجود آید.
اما این اولین بار نیست که ستارگان مشهور تنها با یک حرکت کوچک باعث ضررهای بزرگ به شرکتهای بین المللی میشوند. بد نیست به ضرر های میلیاردی ستارگان مشهور جهان به شرکت های بزرگ، نگاهی کوتاه بیندازیم.
سهام شرکت دارویی و هیلاری کلینتون
در سال ۲۰۱۵ وزیر خارجه وقت آمریکا، هیلاری کلینتون از قیمت یک نوع دارو از شرکت بیوتک در این کشور انتقاد کرد. او در توئیتر خود عنوان کرد که افزایش قیمت این دارو ننگ آور است و حتما این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
سهام این شرکت پس از صحبتهای کلینتون ۱۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.
مسمومیت غذایی
محبوبیت یکی از رستورانهای زنجیرهای در آمریکا (Chipotle) که غذاهای مکزیکی را به مشتریهای خود ارائه میدهد، بعد از مسمومیت یک بازیگر آمریکایی تحت تاثیر قرار گرفت.
در سال ۲۰۱۷ جرمی جردن، بازیگر معروف آمریکایی به دلیل مسمومیت غذایی به بیمارستان منتقل شد. این بازیگر دلیل مسمومیت خود را صرف یک وعده غذا در این رستوران عنوان کرد.
این ماجرا در شبکههای اجتماعی منتشر و عمومی شدن این موضوع باعث شد سهام این شرکت ۲.۷ درصد ضرر کند. اتفاقی که برای این شرکت بسیار سخت تمام شد.
کوتاه کردن مو توسط دیوید بکهام
در یک معامله بزرگ، شرکت انگلیسی Brill Cream با اسطوره تیم ملی فوتبال انگلیس قرار داد بست تا چهره تبلیغاتی محصولات موی این شرکت بزرگ باشد.
اما در سال ۱۹۹۷ این شرکت ۲۵ درصد از فروش خود را از دست داد و دلیل آن هم این بود که دیوید بکهام در تصمیمی عجیب موهای خود را به صورت کامل اصلاح کرد و آن ها را تراشید.
بکهام کل آن فصل را با همان ظاهر بازی کرد تا همین امر باعث شود قرار داد خود را با این شرکت فسخ کند./باشگاه خبرنگاران