پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۰
در روزها شلوغ زندگی اهمیت سفرهای تابستانی بیشتر از قبل در به چشم می‌آید. کم‌تر کسی است که به سرزمین سرسبز شمال ایران سفر نکرده باشد؛ چون بدون شک شمال ایران یکی از بهترین مقصدها برای سفر تابستانی است. هرچند هنوز بسیاری از جاذبه‌های سرزمین سرسبز شمال ایران ناشناخته مانده‌ است.
کد خبر: ۵۰۷۷۲
تیتر20 - هوای معتدل، بوی خوش درختان جنگل‌ها و سواحل ماسه‌ای شمال ایران، هر کسی را به سفر کردن به این منطقه تشویق می‌کند. کمتر کسی است که جنگل‌های انبوه شمال را ندیده یا در کنار سواحل زیبای دریای خزر قدم نزده باشد؛ اما با این‌که این منطقه از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مسافران است، هنوز بسیاری از جاذبه‌های آن ناشناخته مانده‌ است. اگر شما هم از مقصدهای تکراری خسته شده‌اید با جاباما همراه باشید تا با مقاصد ناشناخته شمال ایران بیشتر آشنا شوید.

دریاچه سرآگاه تالش
تالش یکی از بهترین و زیباترین مقصد گردشگری شمال ایران است. این منطقه به‌خاطر داشتن مناظر طبیعی خیره‌کننده مانند ساحل دریای خزر، جنگل‌های انبوه، ییلاق‌های فراوان و دریاچه‌های محلی، به قطب اکوتوریسم ایران تبدیل شده که بدون شک یکی از بهترین انتخاب برای یک سفر تابستانی است. یکی از جاذبه‌های طبیعی تالش، روستای سرآگاه است که یکی از زیباترین دریاچه‌های شمال ایران را در آن قرار دارد. دریاچه سرآگاه از شما با صدای طبیعت بکر و منظره‌ی دشت‌های مملو از درخت استقبال می‌کند. از آنجا که این روستا تنها ۱۰ کیلومتر با شهر تالش فاصله دارد، پیشنهاد می‌کنیم کلبه یا ویلایی در تالش اجاره کنید و یک روز از سفرتان را کنار این دریاچه بگذرانید. برای اجاره ویلا شمال در هر نقطه‌ای به ویژه در منطقه‌ی تالش می‌توانید از جاباما کمک بگیرید.

ییلاق شکردشت تالش
امکان ندارد از تالش بگوییم و یادی از ییلاق‌های فراوان این منطقه نکنیم. ییلاق‌ها از بهترین گزینه‌های سفرهای تابستانی هستند. این مناطق آب‌وهوای معتدل و مطبوعی دارند و از گرمای شدید تابستان در آنجا خبری نیست. یکی از ییلاق‌های کمتر شناخته شده در این منطقه، ییلاق شکردشت است که در ۳۵ کیلومتری شهر تالش در ارتفاعات کوهستانی منطقه قرار گرفته است. این منطقه‌ی زیبا بخاطر دشت‌های پر از گل شقایق بسیار رنگارنگ است، گزینه‌ی بسیار محبوبی برای سفرهای بهار و تابستانی به حساب می‌آید. همچنین بخاطر ارتفاع بالای این منطقه، بسیاری از اوقات با اقیانوسی از ابرها روبرو می‌شوید. ‌برای تجربه‌ی سفر به این منطقه می‌توانید صبح زود از اقامتگاه خود حرکت کنید و بعد از مدتی کوتاه به ییلاق شکردشت برسید. علاوه بر این بسیاری از مردم شهر تالش تابستان‌ها به ویلاهای ییلاقی خود در این منطقه می‌روند که این فرصت برای شما ایجاد می‌شود با مردم محلی هم ارتباط برقرار کنید.

ییلاق اولسبلانگاه ماسال
وقتی صحبت از ییلاق‌های شمال می‌شود، باید از اولسبلانگاه ماسال هم یادی کنیم. اولسبلانگاه یکی از خوش آب‌وهواترین و پرطرفدارترین ییلاق‌های گیلان است که بخاطر هوای مه‌آلود و دشت‌های سرسبزش معروف است. اگر به دنبال جدا شدن از زندگی شهری و آرامش مطلق هستید، این ییلاق و کلبه‌های چوبی‌اش برای شما بهترین گزینه است. اما تعجب نکنید اگر صبح زود صدای گله‌ی گوسفندان به گوش برسد و منظره‌ای فوق‌العاده از ابرهای متراکم در اطراف کلبه‌تان چشم‌های شما را خیره کند. برای رفتن به اولسبلانگاه باید به استان گیلان، شهرستان ماسال بروید و بعد از طی کردن حدود ۲۸ کیلومتر در جاده‌های جنگلی به مقصد برسید. خوشبختانه این منطقه پر از کلبه، ویلا و حتی یک هتل است و مشکلی برای پیدا کردن اقامتگاه نخواهید داشت. برای رزرو هتل در هر نقطه‌ای از شمال ایران به سایت جاباما مراجعه کنید

جنگل راش سنگده
هرکس حداقل یکبار باید تجربه‌ی بازدید از جنگل‌های هیرکانی ایران را داشته باشد و این میراث طبیعی ارزشمند کشورمان را از نزدیک ببیند. سنگده یکی از مناطقی است که در آن می‌توانید ساعت‌ها به تماشای زیبایی جنگل‌های هیرکانی بپردازید. این روستا با وجود نزدیکی به تهران، هنوز بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده و مناظر طبیعی چشم‌نوازی به گردشگران ارائه می‌دهد. همچنین بخاطر قرار گرفتن در مناطق کوهستانی و احاطه شدن با پوشش گیاهی وسیع، حتی در فصول گرم سال نیز از آب‌وهوای معتدل و خنکی برخوردار است. برای بازدید از سنگده و تجربه‌ی یک جنگل‌نوردی دلچسب می‌توانید از جاده‌ی فیروزکوه به شهر پل‌سفید بروید. بعد از طی کردن مسافتی کوتاه به جنگل راش یا مرسی‌سی می‌رسید. اگر اهل پیاده‌روی هستید چند ساعتی در میان درختان جنگل راش پیاده‌روی کنید تا به آبشار زیبای اوبن برسید و از خنکی آبشار در گرمای تابستان لذت ببرید.

اقیانوس ابرهای فیلبند
به احتمال زیاد اسم فیلبند بارها به گوشتان خورده و عکس‌های بسیاری از این منطقه دیده‌اید. فیلبند هم یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شمال ایران، به‌ویژه برای سفرهای تابستانی است. برای رسیدن به فیلبند باید به سمت آمل حرکت کنید؛ سپس حدود یک ساعت قبل از رسیدن به آمل وارد جاده‌ی فیلبند شوید. از آنجا که فیلبند در نقطه‌ی مرتفعی واقع شده، برای رسیدن به آن باید از جاده‌ای پیچ‌درپیچ و کوهستانی بگذرید که البته مناظر طبیعی زیبایی با خود به همراه دارد. بهترین زمان برای دیدن اقیانوس ابر صبح زود است، اما اگر کمی پیاده‌روی کنید تا به دشت‌های سرسبز روستا برسید، در هر ساعتی از روز می‌توانید اقیانوسی بزرگ از ابر را زیر پاهای خود ببینید. شب‌های فیلبند حتی در اوج تابستان هم خنک است که می‌توانید کلبه یا ویلایی روستا از سایت جاباما اجاره کنید تا هم از سرمای شب در امان باشید و هم از آفتاب روز./خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز