جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
قبل از خرید اسباب بازی، مطمئن شوید که آن ها سالم و بی خطر هستند، ما در این مقاله قصد داریم به نکات ضروری قبل از خرید اسباب بازی اشاره کنیم.
کد خبر: ۵۰۹۷۶
تیتر20 - خرید اسباب بازی ایمن یکی از دغدغه های والدین است، زیرا اسباب بازی ها از نظر مواد تشکیل دهنده یا ساخت و عملکرد، ممکن است آسیب زا باشند و کودکی که با اسباب بازی ها بازی می کند، در معرض این خطرات قرار می گیرد. سالیانه کودکان زیادی به دنبال بازی با اسباب بازی های پرخطر، آسیب می بینند، در حالیکه بازی حق مسلم کودکان در دنیای امروز است،زیرا فضای بهتری برای رشد کودک فراهم می کند و از طرف دیگر سرگرم کننده است، پس حتما قبل از خرید اسباب بازی، مطمئن شوید که آن ها سالم و بی خطر هستند. اگر قصد خرید اسباب بازی دارید، حتما به فروشگاه دنیای اسباب بازی مراجعه و انواع آن را بررسی کنید. ما در این مقاله قصد داریم، به نکات ضروری قبل از خرید  اسباب بازی اشاره کنیم

اطلاعات روی اسباب بازی را بخوانید
مطالعه برچسب روی اسباب بازی یکی از روش های مطمئن برای بررسی آن ها است، زیرا در آن ها اطلاعاتی مثل سن کودک، مواد تشکیل دهنده و غیره را ثبت می کند، برخی کودکان نوپا علاقه دارند که اسباب بازی را بخورند، بنابراین احتمال خفگی در آن ها بیشتر وجود دارد، این نکته را برای کودکان نوپا در نظر بگیرید که اسباب بازی هایی با قطعات ریز، تیز، پلاستیکی و یا  مهره ای برای این کودکان بسیار مضر و خطرناک است، همچنین اسباب بازی هایی با بند بلند برای کودکان نوپا، خطر خفگی دارد.خرید عروسک برای دختران و یا پسران با جنس پارچه ای، کمتر آن ها را در معرض خطر قرار می دهد و اسباب بازی هایی که صدای خیلی بلندی دارند ممکن است شنوایی کودک را تحت تاثیر قرار دهند.اما به طور کلی درنظر گرفتن ایمنی برای هر سنی، لازم است.

اسباب بازی های چرخ دار
کودکان عاشق اسباب بازی های چرخ دار مثل سه چرخه یا روروک هستند، ایمنی در این مورد هم بسیار حساس است، قبل از خرید، اطلاعات و قطعات چرخ بازی را بررسی کنید، تا مشکلی نداشته باشد، و اگر سئوالی دارید از فروشنده بپرسید تا از ایمنی آن مطمئن شوید، به این موضوع دقت داشته باشید که اگر کودک نوپایی دارید، دقت کنید که این وسایل از چشم او دور باشد و حتما با نظارت شما بر آن سوار شود، برای کودکان به خصوص زیر10 سال حتما کلاه ایمنی، خریداری کنید، این موضوع را مد نظر قراردهید که برای بازی هایی مثل اسکیت که خطر زمین خورد بیشتر است، غیر از کلاه ایمنی، زانو بند و آرنج بند نیز بگیرید. اگر اسباب بازی نیاز به مونتاژ دارد، حتما خودتان این کار را انجام دهید.

اسباب بازی های برقی و مغناطیسی
اسباب بازی های برقی برای کودکان بسیار مضر است و احتمال خطر برق گرفتگی وجود دارد، ترجیحا برای این سن، اسباب بازی های باتری دار، خریداری کنید.استفاده از اسباب بازی های مگنت دار را برای کودکان نوپا پیشنهاد نمی کنم، زیرا آن ها به صورت آهنربا روی سطوح می چسبند و برای کودکان نوپا،خطرناک هستند و اگر مگنت ها ریز باشد، کودک ممکن است آهنربا را بخورد و آهنربا به روده بچسبد و خطر انسداد روده ایجاد کند. این نکات ایمنی برای کودکان به ویژه کودکان نوپا ضروری تر است.

اسباب بازی های شیشه ای و پلاستیکی
از خریدن اسباب بازی های شیشه ای که احتمال شکستن وجود دارد، خودداری کنید، زیرا ممکن است کودکتان در اتاق تنها باشد و قطعات شکسته شده شیشه به بدنش وارد شده و منجر به پارگی شود،همچنین اسباب بازی های پلاستیکی برای کودکان مضر است زیرا خوردن آن، خطر مسمومیت به همراه دارد. بهتر است کودکان را تشویق کنید تا اسباب بازی ها را در دهان نگذارند، این کار را با روش های تشویقی می توانید انجام دهید، همچنین به آن ها بیاموزید که بعد از بازی کردن، اسباب بازی ها را جمع کنند تا در حین رفت و آمد، از افتادن کودکان جلوگیری شود، مثلا هنگام بازی با اسباب بازی های محبوبی مثل فرفره های انفجاری مواظب باشید تا فرزندتان آسیب نبیند.

اسباب بازی پرتابی و شلیکی
یکی از انواع اسباب بازی های خطرناک، اسباب بازی های پرتابی مثل دارت یا شلیکی است، این دسته، خطر اصابت بیشتری دارند و احتمال برخورد با اعضای حساس بدن مثل چشم وجود دارد، که ممکن است به دنبال آن آسیب های جدی تری به چشم وارد شود. اگر اسباب بازی شلیکی می خرید، به دو نکته توجه کنید، اول اینکه دقت کنید که سر تیر شلیکی نرم باشد، و همچنین عینک ایمنی برای جلوگیری از اصابت بخرید. حتما اسباب بازی را براساس سن خریداری کنید زیرا هر کدام براساس سطح رشد کودکان ساخته شده است.

بسته بندی اسباب بازی را خودتان باز کنید
اولین بار، قبل از استفاده، بسته اسباب بازی را خودتان باز کنید، زیرا ممکن است جعبه با چسب یا طنابی بسته بندی شده باشد که خطرناک است و احتمال اینکه این مواد را کودک به دهان بگذارد، وجود دارد. اگر قصد خرید اسباب بازی آنلاین را دارید، حتما نظرات کاربران را درباره آن  اسباب بازی مطالعه کنید./باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
موضوعات روز