پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
در گفت وگوی تیتر20 با مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای مادیران مطرح شد:
مهران بیات گفت: فروشگاه های زنجیره ای که شرکت های لوازم خانگی راه اندازی می کنند به دلیل اینکه عرضه مستقیم کالا محسوب می شود و قیمت عرضه در استان های مختلف یکسان است، به همین دلیل عرضه مصولات لوازم خانگی در فروشگاه های زنجیره ای مورد توجه قرار گرفته است، زیرا مشتریان هم اعتماد می کنند و خیالشان نسبت به کیفیت و گارانتی محصول و ... راحت است.
کد خبر: ۵۱۰۴۱
چرا خریداران لوازم خانگی از فروشگاه زنجیره ای بیشتر از فروشگاه اینترنتی استقبال می کنند؟ / فروش آنلاین تلویزیون به نسبت سایر محصولات بهتر است
تیتر20 -  با افزایش تورم اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در کشور، صنعت لوازم خانگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفت، زیرا از یک سو قیمت مواد اولیه به شدت افزایش یافت و هزینه تولید بالا رفت و بسیاری از مردم دیگر توان خرید نداشتد و از طرف دیگر با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم کسب و کارهای خود را از دست دادند و دیگر درآمد کافی برای خرید لوازم خانگی نداشتند، به همین دلیل بازار با رکود همراه شد، هرچند در این مدت شرکت های خارجی هم از ایران رفته بودند و عرضه محصولات لوازم خانگی به شدت کاهش یافته بود و شرکت ها برای فروش محصولات خود از ابزارهای مختلفی همچون عرضه از طریق فروشگاه های زنجیره ای روی آوردند تا بتوانند بر مشکلات فائق آیند.
 
مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای مادیران در گفتگو با تیتر 20 با اشاره به تطعیلی های ناشی از کرونا و تاثیر آن بر عرضه محصولات لوازم خانگی گفت: گرچه این تعطیلی ها به کسب و کارها لطمه می زند اما برای حفظ سلامت مردم ضروری است، البته این محدودیت ها نباید تنها در سطح تعطیلی کسب و کارها باشد بلکه باید به صورت همه جانبه بکار گرفته شود تا حلقه شیوع بیماری قطع شود.

مهران بیات با بیان اینکه در حال حاضر فروش لوازم خانگی به صورت نقدی و اقساطی انجام می شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و تعطیلی ها هم به صورت دوره ای اجرا می شود فروش آنلاین لوازم خانگی در دستور کار قرار دارد، اما باید توجه داشت که فروش اقساطی از طریق انلاین امکان پذیر نیست و باید فرد در فروشگاه حضور پیدا کند از این رو در شرایط کنونی تنها فروش های نقدی به صورت آنلاین انجام می شود و به همین دلیل وب سایت های آنلاین در فروشگاه های لوازم خانگی تقویت شده است.

او با نگاهی به وضعیت فروش آنلاین در لوازم خانگی، تصریح کرد: مردم دوست دارند برای خرید لوازم خانگی، محصولات را لمس کنند و به صورت حضوری درب یخچال و ماشین لباسشویی و ... را باز کنند و ببینند، به همین دلیل از آنلاین خرید این محصولات استقبال نشده است اما فروش آنلاین تلویزیون به نسبت سایر محصولات بهتر است زیرا محفظه ای داخلی و ... ندارد، البته این به معنای این نیست که مردم خرید آنلاین تلویزیون را نسبت به خرید حضوری ترجیح می دهند.

او درباره مزایای فروش لوازم خانگی در فروشگاه های زنجیره ای گفت: فروشگاه های زنجیره ای که شرکت های لوازم خانگی راه اندازی می کنند به دلیل اینکه عرضه مستقیم کالا محسوب می شود و قیمت عرضه در استان های مختلف یکسان است، به همین دلیل عرضه مصولات لوازم خانگی در فروشگاه های زنجیره ای مورد توجه قرار گرفته است، زیرا مشتریان هم اعتماد می کنند و خیالشان نسبت به کیفیت و گارانتی محصول و ... راحت است و هم اینکه اگر فروشگاه زنجیره ای مدیریت و نظارت شود می تواند به نفع مصرف کننده و فروشنده باشد زیرا هر چقدر تقاضا بیشتر باشد فروشنده سود می برد و از طرف دیگ مصرف کننده هم می تواند محصولات را با قیمت پایین تر خریداری کند.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر قدرت خرید مردم کاهش یافته و شرکت های لوازم خانگی به سمت فروش اقساطی رفته اند، گفت: باید توجه داشت که بخشی از مواد اولیه لوازم خانگی وارداتی هستند و به نرخ ارز وابسته هستند به همین دلیل نوسانات نرخ ارز باعث می شود قیمت تمام شده بالا برود و قدرت خرید مردم بازهم کمتر شود و این مساله روند نزولی تقاضا را تشدید می کند.

او افزود: همچنین باید توجه داشت که کرونا بر بازار و قدرت خرید مردم تاثیر منفی گذاشته است، در واقع وقتی بسیاری از مردم درگیر کرونا شده اند اولویت آنها سلامتشان است و بسیاری از مردم هزینه ای را که باید صرف خرید لوازم خانگی کنند برای دارو اختصاص می دهند به همین دلیل شاهد این هستیم که وقتی ابتلا و فوتی های کرونا بالا می روند تقاضا برای لوازم خانگی هم به شدت کاهش می یابد.

ارسال نظرات
موضوعات روز