جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
لوگوهای به یاد ماندنی استاد نظام العلما؛ از روزنامه اطلاعات تا مجله کتابستان
تیتر 20 / یحیی امیری - استاد "جهانگیر نظام العلما" که پنجشنبه هفته گذشته در خانه مسکونی اش در کوی نویسندگان تهران در گذشت در خبرها از او به عنوان نویسنده لوگوی روزنامه اطلاعات یاد شده است او همچنین در سال 95 لوگوی مجله کتابستان را هم خوش نویسی کرده است. 

نظام العلما که در ابتدا نامه های رسمی و تشریفاتی را با خط خوش می نوشت به گفته "ر. اعتمادی" از اوایل دهه 30 در موسسه اطلاعات مشغول به کار شد و هر وقت لازم بود برای 11 نشریه از جمله مجله عربی زبان موسسه خوش نویسی می کرد.

اسماعیل جمشیدی سردبیر کتابستان درباره لوگویی که برای این مجله نوشته است به ما می گوید: وقتی امتیاز مجله کتابستان در سال 95 صادر شد و ازمن برای سردبیری دعوت به عمل آمد برای لوگو سراغ کورش شیشه گران رفتم که قبلا لوگوی مجله آرمان را برای من کار کرده بود و خیلی هم از نتیجه کار راضی بودم. او ابتدا قبول کرد ولی در ادامه به هر دلیلی زیر قولش زد. در همان روزها جهانگیر نظام العلما را در محوطه محل سکونت درکوی نویسندگان دیدم واز او خواستم لوگوی مجله ما را بنویسد که نوشت و همه ی ما کتابستانی ها پسندیدیم.
لوگوهای به یاد ماندنی استاد نظام العلما؛ از روزنامه اطلاعات تا مجله کتابستان
جمشیدی در ادامه در باره منش و شخصیت نظام العلما می گوید: نام استاد را در شناسنامه مجله گذاشتیم که خیلی تشکر کرد. شماره پنجم منتشر شده  بود که من پاکت حق التحریر را به ایشان دادم. بدون اینکه پاکت را باز کند به من برگرداند و خیلی جدی گفت فلانی این همان سبد گلی است که باید برای شما می آوردم.اصرار فایده نداشت در نهایت گفت برای من اشتراک بخرید.او یکی از بهترین خوانندگان این مجله بود.تقریبا تمام مطالب را می خواند و درباره آن با من حرف می زد. 

"جهانگیر نظام العلما" استاد خوش نویس و از پیشکسوتان عرصه مطبوعات در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظرات
موضوعات روز