يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
مدیربیمه های آتش سوزی بیمه پارسیان در گفت و گو با تیتر20 عنوان کرد:
مدیربیمه های آتش سوزی بیمه پارسیان : به مناسبت فرا رسیدن روز بیمه ، جشنواره ای با عنوان "جشنوار تا یلدا" تدارک دیده ایم که در آن 60درصد تخفیف به کلیه بیمه نامه های آتش سوزی مسکونی، غیر صنعتی و صنعتی و 50درصدتخفیف جهت بیمه نامه های آرامش و اصناف ارایه می گردد.
کد خبر: ۵۲۲۵۵
آغاز جشنواره فروش بیمه نامه های آتش سوزی مسکونی، غیر صنعتی و صنعتی با تخفیف  ویژه به مناسبت روز بیمه
تیتر20 - پیرامون مهم ترین مشکلات بر سر توسعه بیمه نامه های آتش سوزی در کشور و اقدامات مهم بیمه پارسیان در این زمینه و همچنین معرفی جشنواره های فروش بیمه نامه آتش سوزی بیمه پارسیان در آستانه فرا رسیدن روز بیمه با خانم لیلا مشکانی مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه پارسیان گفت و گویی صورت گرفته است که در ادامه می خوانید:

مهم ترین مشکلات بر سر فراگیری و فرهنگ سازی بیمه های آتش سوزی در کشور چیست؟
عدم آشنایی بیمه گزاران با عواقب نداشتن بیمه نامه آتش سوزی در صورت بروز خسارت های احتمالی
اعتقاد بیمه گزاران به این باور که حادثه صرفاً برای دیگران اتفاق می افتد.
اعتقاد جامعه به این باور که در صورت بروز حوادثی از قبیل سیل و زلزله و امثالهم حاکمیت موظف به جبران خسارت های وارده از محل بیت المال است و عدم خریداری بیمه نامه
 کاهش توانایی در خریداری بیمه نامه آتش سوزی
وجود بیمه نامه های کشوری از قبیل بیمه حوادث برق و گاز و امثالهم 

استقبال از بیمه های آتش سوزی را چگونه ارزیابی می کنید و کدام طرح و جشنواره بیمه پارسیان در این بخش با اقبال بیشتری روبرو شده است؟
متاسفانه در بخش بیمه نامه های خرد استقبال مناسبی جهت خربداری بیمه نامه آتش سوزی وجود ندارد و به عبارت دیگر بیمه گزاران خرد، بیمه نامه آتش سوزی را به عنوان یک نیاز بسیار ضروری محسوب نمی کنند که این امر موجب عدم تمایل به خریداری بیمه نامه های آتش سوزی می گردد . 
در خصوص طرح ها و جشنواره های اجرا شده توسط شرکت بیمه پارسیان در رشته آتش سوزی و نتایج آن ها لازم است توضیح مختصری در خصوص استراتژی کششی و رانشی ارایه گردد:
استراتژی بازاریابی کششی در حقیقت به این معنا است که شما به کمک ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی که در اختیار دارید بتوانید مشتری را برای خرید محصول یا خدمت خود ترغیب کنید.
استراتژی رانش دقیقا نقطه مقابل بازاریابی کششی است و به این صورت است که کانال‌های بازاریابی و توزیع توسط شما ترغیب می‌شوند که محصولات و خدمات شما را تبلیغ  نموده و به فروش برسانند.
با توجه به تجارب سال های اخیر در رشته آتش سوزی استفاده از استراتژی رانش (ترغیب شبکه فروش و نمایندگان به بازاریابی و جذب بیمه نامه های آتش سوزی) به صورت قابل ملاحظه ای موثرتر از استراتژی کششی بوده است.  به عبارت دیگر طرح های تشویقی و ترغیبی که جهت نمایندگان شرکت اجرا شده اند به طور قابل ملاحظه ای موجب افزایش فروش شده اند و این در حالی است که ارایه تخفیفات و تبلیغات به مشتریان بدون ترغیب شبکه فروش و نمایندگان چندان اثربخش نبوده است.

ارزیابی ها از سهم بیمه‌ آتش‌سوزی در پورتفوی بیمه‌ پارسیان چیست؟
در شرکت بیمه پارسیان در سال 1399 سهم حق بیمه تولیدی در رشته آتش سوزی 3.5 درصد بود که تا آبان ماه سال 1400  به 4،3 درصد افزایش یافته است. تعداد بیمه نامه های صادره در رشته آتش سوزی نیز 5 درصد از کل بیمه نامه های شرکت بیمه پارسیان را به خود اختصاص داده است. افزایش سهم بیمه های اموال مانند آتش سوزی از سهم کل پرتفوی شرکت بسیار دشوار می باشد چرا که خریداری آن اجباری نیست (مانند بیمه های شخص ثالث) و حق بیمه آن ها ارتباطی به نرخ دیه ندارد که افزایش سالانه دیات موجب افزایش حق بیمه های مربوطه گردد (مانند بیمه های شخص ثالث و مسئولیت) لذا نمی توان انتظار افزایش قابل ملاحظه ای در سهم بیمه های آتش سوزی از کل پرتفوی شرکت داشت.

برجسته‌ترین ویژگی های بیمه آتش‌سوزی بیمه پارسیان را توضیح دهید؟
تعهد قلبی و عملی همکاران در جبران خسارت وارده طبق شرایط بیمه نامه می باشد. در این راستا با صدور بیمه نامه های شفاف و صریح، کلیه ابهامات برطرف گردیده و در صورت بروز خسارت های احتمالی کلیه اقدامات لازم جهت جبران کامل خسارت های مورد تعهد صورت می پذیرد. 

با توجه به افزایش ارزش اموال بیمه شده نسبت به بازنگری در سرمایه های مورد بیمه در بیمه های آتش سوزی چه اقداماتی انجام شده است؟ و برای اینکه بازدارندگی کمتری داشته باشد چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟
با توجه به نوسانات قابل ملاحظه قیمت ها،  اقدامات ذیل جهت بازنگری و افزایش سرمایه های بیمه شده صورت پذیرفته است:
در بخش بیمه گزاران کلان:
1- اطلاع رسانی و گوشزد نمودن نوسانات قیمت بازار و درخواست به روزرسانی سرمایه ها
2- همکاری با بیمه گزار در تجدید ارزیابی سرمایه ها و حتی در برخی موارد سهیم شدن در  هزینه های کارشناسی تجدید ارزیابی
در بخش بیمه گزاران خرد: 
1- اطلاع رسانی نحوه براورد ارزش روز ساختمان ها و اموال و میزان تقریبی آنها 
2- ایجاد پوشش نوسانات قیمت بازار در رشته آتش سوزی مسکونی به این نحو که در صورت خریداری این پوشش، سرمایه بیمه نامه تا 50درصد در طی دوره بیمه نامه  افزایش خواهد یافت.
با توجه به اینکه بازنگری سرمایه ها اغلب منجر به افزایش سرمایه های بیمه نامه گردیده و موجب افزایش حق بیمه ها می شود که این امر ممکن است منجر به عدم خریداری بیمه نامه گردد لذا جهت حفظ بیمه گزار و ترغیب وی به افزایش سرمایه ها تخفیفات مناسبی نیز به ایشان  ارایه می شود  تا از اثرات منفی افزایش حق بیمه جلوگیری گردد.

به مناسبت فرا رسیدن روز بیمه ارائه چه طرح ها و جشنواره هایی را در برنامه دارید؟
به مناسبت روز بیمه در آذر ماه دو جشنواره اجرا می شود:
جشنواره ای با عنوان "جشنوار تا یلدا" تدارک دیده ایم که در آن 60درصد تخفیف به کلیه بیمه نامه های آتش سوزی مسکونی، غیر صنعتی و صنعتی و 50درصدتخفیف جهت بیمه نامه های آرامش و اصناف ارایه می گردد.
برگزاری طرح تشویقی فروش ویژه نمایندگان و همکاران شعب که طی آن جوایزی به نمایندگان و همکاران پر تلاش در رشته آتش سوزی ارایه خواهد گردید.

ارسال نظرات
موضوعات روز