جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به نقش همه‌گیری کرونا در زیان‌ده شدن برج «میلاد» گفت: با تلاش کمیسیون فرهنگی-اجتماعی و کمیسیون‌های دیگر به‌دنبال فعال‌سازی این ظرفیت هستیم.
کد خبر: ۵۳۴۲۹

تیتر۲۰- کلنگ ساختمان برج «میلاد» در سال ۱۳۷۶ و همزمان با صدمین سالروز ولادت امام خمینی (ره) بر تپه‌های کوی نصر به زمین زده شد و نام میلاد نیز به همین مناسبت برای آن انتخاب شد.

ایجاد فضای نو و جذاب برای شهروندان تهرانی و ایرانی و ایجاد یک نماد ملی با توجه به توان مهندسین ایرانی، مدیران شهری را بر آن داشت تا برای رفع مشکلات مخابراتی و تلویزیونی شهر، اقدام به انجام مطالعات اولیه به منظور احداث مجموعه چند عملکردی کنند.

مجموعه برج میلاد تهران در زمینی به مساحت بیش از چهار هکتار در میان شبکه بزرگراهی شمال غرب تهران واقع شده که از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله منتهی می‌شود.

در دهه اخیر جنبه‌های فرهنگی و تفریحی برج میلاد به جاذبه‌ای قابل توجه برای شهروندان تبدیل شده‌است؛ به‌طوری که این برج نقش به‌سزایی در ایجاد درآمد برای شهر تهران دارد؛ اما شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیاری از اماکن تفریحی سبب شد تا نماد شهر، به سوی زیان‌ده شدن حرکت کند.

بر همین اساس؛ به سراغ علیرضا نادعلی رفتیم تا ضمن آگاهی از علت زیان‌ده بودن برج میلاد از برنامه‌های شورای شهر جهت بازگرداندن رونق به نماد پایتخت آگاه شویم.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به سوالی در خصوص علت زیان‌ده بودن برج «میلاد» اذعان کرد: متأسفانه برج میلاد در سال‌های گذشته زیان‌ده شده که علت اصلی آن ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا است؛ چرا که برج میلاد در اصل یک ظرفیت گردشگری است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به آسیب دیدن بخش گردشگری در شهر و در پی همه‌گیری کرونا بیان کرد: برج میلاد از ظرفیت‌هایی است که باید دائماً به آن رسیدگی شود؛ چرا که بعد از مدتی فرسودگی‌های آن ممکن است ایجاد خطر یا مسائل دیگر کند.

وی افزود: متأسفانه طی این دو سال نگهداشت درستی به برج میلاد نشده؛ اما با این حال با تلاشی که در کمیسیون فرهنگی-اجتماعی و در کمیسیون‌های دیگر صورت می‌گیرد، به‌دنبال فعال‌سازی این ظرفیت با کمک مسئولان برج هستیم تا آن را از حالت زیان‌ده بودن خارج کنیم.

نادعلی در ادامه اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰ مواردی برای رفع زیان‌ده بودن برج میلاد دیده شده و طبعاً برنامه‌های گوناگون می‌تواند برای حضور مخاطب ایجاد تقاضا و مکش کند و جنبه درآمدزایی را بالا ببرد.

توجه بیشتر به بُعد فرهنگی بیلبوردها در شورای ششم

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود و در خصوص برنامه شورای شهر برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بیلبوردهای سطح شهر گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران طبعاً یک سازمان اقتصادی و فرهنگی است و ما در این دوره تلاش کرده‌ایم که به بُعد فرهنگی آن بیشتر توجه کنیم؛ چرا که بنیان این سازمان در هر صورت اقتصادی است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه ظرفیت‌های اصلی بیلبوردها بیشتر برای تبلیغات تجاری استفاده می‌شود، اظهار کرد: این بیلبوردها برای سازمان زیباسازی و شهرداری تهران درآمدزاست و جز محل‌های موفق در تولید ثروت در این حوزه است.

وی بیان کرد: منفعت این بیلبوردها نیز برای همه کسانی که در حوزه بازرگانی مشغول به فعالیت هستند، قابل استفاده است؛ در عین حال، باید تقیّدها و خوش‌فکری‌های فرهنگی و خلاقیت‌های لازم در تبلیغات فرهنگی و تجاری مورد نظر قرار گیرد./مهر

ارسال نظرات
موضوعات روز