پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 21
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
تیتر20 گزارش می دهد:
با عضویت هر چه بیشتر برندهای معتبر اقتصادی و صنعتی در اتحادیه کشوری فروشگا‌ه‌های زنجیره ای قدرت مانور این اتحادیه برای پیشبرد اهداف خود بیشتر خواهد شد
کد خبر: ۵۴۳۰۶
برندهای صاحب نام در صف پیوستن به اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره ای
تیتر20 - اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره ای در سالجاری نیز اعضای جدیدی را پذیرا بود است، شرکت‌هایی نظیر شیما، اورز و پاما در گروه کیف و کفش، صدرا و اسنوا در گروه لوازم خانگی، وال مارکت در گروه هایپر مارکت، کروم درگروه پوشاک، کیف و کفش،ارکیده فاخر آرین در گروه رستوران، محسن در گروه سوپرمارکت و فروشگاه های زنجیره ای 1428 در گروه لوازم الکترونیکی و زیر ساخت اعضای جدید اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند.

گستره اعضای اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای
در حال حاضر 13 دسته صنفی عضو این اتحادیه هستند، دسته‌ خوار و بار فروشی، کالاهای سوپرمارکتی و لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خرازی، دسته پوشاک، کیف و کفش، دسته انواع نان و شیرینی و میان وعده، دسته لوازم خانگی، میز و مبلمان و کالای خواب، دکوراسیون و تزئینات، دسته انواع مصنوعات چرمی و مصنوعات مطلا و زینت آلات و عطر و ادکلن، دسته محصولات فرهنگی، دسته جهیزیه و لوازم خانگی برقی و گازی، دسته تالار، رستوران، سلف سرویس، سفره خانه و فست فود، دسته فروش خودرو و خدمات پس از فروش، دسته نساجی، فرش و موکت و دسته انواع لوازم الکترونیکی، صوتی و تصویری، رایانه، تبلت، انواع گوشی،انواع رسته‌های صنفی زیر مجموعه اتحادیه کشوری فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای هستند.

با توجه به این لیست بلند بالا، می‌توان گفت، روز به روز غول‌های اقتصادی بیشتری در صنایع مختلف به اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌پیوندند که این موضوع از یک طرف نشان از افزایش قدرت نفوذ و گستردگی این اتحادیه دارد و از سوی دیگر نیز مزایای بسیار قابل توجه‌ای برای بنگاه‌های تولیدی و خدماتی دارد که آن‌ها را ترغیب کرده تا به این اتحادبه بپیوندند.

به نوعی می‌توان گفت، این اتحادیه با خدماتی که به اعضای خود ارائه می‌دهد، بسیاری از موانع موجود بر سر راه این واحدهای صنفی و تولیدی را از سر راه بر می‌دارد، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
برندهای صاحب نام در صف پیوستن به اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره ای
تسهیل فضای کسب وکار مهم‌ترین مزیت
با توجه به اینکه رتبه ایران در رده‌بندی فضای کسب و کار در جهان، بسیار نازل است، بسیاری از کارآفرینان و تولیدکنندگان برای انجام فعالیت با موانع بسیاری روبرو هستند و به نوعی در این رابطه باید از هفت‌خوان رستم عبور کنند، تا بتوانند فعالیت تولیدی و یا خدمات و توزیعی خود را شروع کنند، بنابراین در این راستا باید اتحادیه‌های صنفی سراسری وجود داشته باشند تا بتوانند این فضا را برای اعضای خود تسهیل کنند.

در این رابطه اما اتحادیه کشوری فروشگا‌ه‌های زنجیره ای کار را برای اعضای خود راحت‌ کرده و با درخواستی که آن‌ها به اتحادیه می‌دهند، می‌توانند برای افتتاح شعب و گسترش کسب و کار خود از اتحادیه مجوزهای لازم را اخذ کرده تا دیگر نیاز نباشد که به ادارات مختلف شهرهای گوناگون مراجعه کنند.

به بیان دیگر تسهیل فضای کسب و کار برای صنوف که یکی از اهداف اصلی تشکیل اتحادیه‌های صنفی است، توسط اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنبال شده و این اتحادیه توانسته مراحل صدور مجوز و اعطای آن به متقاضیان این موضوع را به خوبی تسهیل کرده و آن را در کمترین زمان ممکن انجام دهد که این مسئله از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین پشتیبانی و گسترش کسب و کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دیگر اهدافی است که این اتحادیه صنفی توانسته به خوبی آنها را دنبال و اجرایی کند.

تسهیل کسب و کار
از سوی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های عضویت در اتحادیه کشوری فروشگا‌ه‌های زنجیره ای برای شرکت‌ها این است که آن‌ها با اخذ مجوز از این اتحادیه، می‌توانند اقدام به تاسیس شعب و نمایندگی‌های خود در اقصی نقاط کشور با دردسر کمتری کنند. به نوعی اتحادیه کار آن‌ها را تسهیل می‌کند و از بروکراسی‌های اداری و فنی بسیار پیچیده، طافت‌فرسا و غیرسازنده آن‌ها می‌توانند تا حدود زیادی گریزان باشند،بنابراین، این یک امتیار بزرگ است که شرکت‌ها از آن با عضویت در اتحادیه کشوری فروشگا‌ه‌های زنجیره ای برخوردار می‌‌شوند.

این در حالیست که امروزه گسترش کسب و کار توسط شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی بسیار مهم است و هر قدر که این موضوع برای شرکت‌ها تسهیل شود آن‌ها هزینه کمتری را از هر بابتی پرداخت می‌کنند که این موضوع از اهمیت بسزایی برای آن‌ها برخوردار است، در چنین شرایط در سال‌های آینده نیز باید منتظر عضویت تعداد بیشتری از غول‌های اقتصادی در اتحادیه کشوری فروشگا‌ه‌های زنجیره ای باشیم که این موضوع یک بازی دو سر برد هم برای شرکت‌ها محسوب می‌شود که می‌توانند از مزایای عضویت استفاده کنند، از طرف دیگر با عضویت هر چه بیشتر برندهای معتبر اقتصادی و صنعتی در اتحادیه کشوری فروشگا‌ه‌های زنجیره ای قدرت مانور این اتحادیه برای پیشبرد اهداف خود بیشتر خواهد شد که این مسئله بسیار مهم است.

ارسال نظرات
موضوعات روز