پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
کتابی برای همه مدیران و کارکنان انجمن ها و تشکل ها
برنامه ریزی راهبردی در سازمان های غیرانتفاعی منتشر شد
تیتر20 - سازمان های غیر انتفاعی و غیر دولتی در کشور ما با عناوین متعددی راه اندازی شده¬اند. این سازمان¬ها تحت عناوینی نظیر انجمن های خیریه، انجمن های تولیدی و خدماتی، سندیکا، اتحادیه ها، فدراسیون ها، کنفدراسیون ها و کانون ها فعالیت می کنند. اما غالب این سازمان های مردم نهاد یا غیر انتفاعی، فاقد برنامه ریزی استراتژیک به منظور توسعه فعالیت ها هستند.

سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی، با دشواری ها و موانع متعددی برای برنامه ریزی و اجرای آن روبه رو هستند. خیلی از آنها برنامه ریزی عملیاتی را به عنوان برنامه راهبردی تلقی کرده و شماری هم به صورت اساسی، برنامه ریزی ندارند و براساس وقایع روزانه(هرچه پیشامد، خوشاید) اقدام به برنامه ریزی می کنند، بر همین اساس، برنامه ریزی راهبردی و منطبق با تحولات پرشتاب در فضای کسب و کار، راهکاری است در پاسخ به این خلا جدی در این قبیل از سازمان ها.

 تعیین دقیق راهبردها و برنامه ریزی عملیاتی می تواند، این سازمانها را از گرداب نبود تمرکز بر امور جاری و آتی، خارج کرده و شیوه فائق شدن بر چالش ها را یادآوری کند. به همین منظور، «برنامه ریزی راهبردی در سازمان های غیرانتفاعی» عنوان کتابی است که با همین هدف به تازگی به بازار آمده است.

این کتاب نوشته دو استراتژیست، یعنی، مایکل آلیسون و جود کِی است که در 326 صفحه با ترجمه کتایون مصری و محسن ایلچی تلاش می کند به تمامی مدیران، کارکنان و ذینفعان سازمانهای غیردولتی، نحوه تدوین راهبردهای خرد وکلان و نحوه اجرای آن را یادآوری کند.

کتاب «برنامه ریزی راهبردی در سازمان های غیرانتفاعی» در بهار سال 1401، به سفارش انجمن احیای ارزشها و حمایت موسسه خیریه نیکان جمشید تهران و شبکه ملی (موسسات نیکوکاری و خیریه) آماده چاپ شده و از سوی انتشارات دستان(66954800-021) منتشر شده است تا به شکلی کاربردی و کارگاهی، بتواند نقش موثری در برنامه ریزی دقیق سازمان های غیر دولتی داشته باشد.

ارسال نظرات
موضوعات روز