يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
تیتر20 بررسی می کند؛
ماموریت مرکز نوآوری آمپر شناسایی و سرعت بخشی به پروژه ها و ایده‌های نوآورانه و ایجاد بستری مناسب جهت اجرای طرح های نوآورانه است.
کد خبر: ۵۵۳۹۵
مرکز نوآوری آمپر
تیتر20 - امروزه فضای کسب و کار در جهان با تغییرات عمده‌ای روبرو شده و آن فضای سنتی قدیمی جای خود را به فضای مدرن داده که تفاوت‌های عمده‌ای کرده است. در این راستا شکل‌گیری هلدینگ‌های اقتصادی- صنعتی که در رَسته‌های مختلف اقتصادی و صنعتی از جمله این تغییرات بوده است، این هلدینگ‌ها جای شرکت‌های تک بعدی را گرفته اند. در کشورمان نیز در طول یک دهه گذشته این هلدینگ‌ها جای خود را در فضای اقتصادی کشور باز کرده‌اند.

در این رابطه هلدینگ رایزکو، از سال 1390 و با هدف ارائه خدمات مشاوره، مدیریت، سرمایه گذاری در بخش صنایع و معادن، فنی، مهندسی تولیدی و بازرگانی به عنوان یک هلدینگ تأسیس شده و در حال حاضر سهامدار عمده‌ی افزون بر ۲۱ شرکت بوده و به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید قطعات خودرو مشغول به فعالیت می باشند. علاوه بر این، رایزکو در حوزه های نفت و گاز نیز فعالیت‌های گسترده ای طی چند سال گذشته داشته است.

حضور در فضای نوآورانه استارت‌آپ‌ها
در حال حاضر چند سالی است که فضای کسب و کار استارپ‌آ‌پ‌ها و از آن مهم‌ترشتاب‌دهنده‌ها در کشور باز شده در این راستا نیز، هلدینگ رایزکو با توجه ویژه به حوزه های نوآوری و آینده پژوهی و همچنین در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، مرکز نوآوری آمپر را در سال 1398 تاسیس کرده است. ماموریت مرکز نوآوری آمپر شناسایی و سرعت بخشی به پروژه ها و ایده‌های نوآورانه و ایجاد بستری مناسب جهت اجرای طرح های نوآورانه است.

بر این اساس، در حال حاضر برنامه‌های مرکز نوآوری آمپر به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. در بخش اول، واحد شتابدهی و سرمایه گذاری خطر پذیر قرار دارد که در آن، استارت‌آپ ها، کسب و کارهای نوپا ضمن بهره مندی از خدمات شامل آموزش، منتورینگ و فضای کار، می توانند از حمایت های مالی نیز به فراخور طرحی که دارند برخوردار شوند.  

از سویی تامین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرین که مستعد جهش و رشد ارزش هستند و البته ریسک فراوانی هم دارند، بخصوص در حوزه های صنعت خودرو، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و اینترنت اشیاء، مورد توجه مرکز نوآوری آمپر هستند.

مرکز نوآوری آمپر علاوه بر شتابدهی و سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا، در پژوهش و نوآوری نیز با همکاری فارغ التحصیلان نخبه کشوری و با هدف توسـعه اقتصـادی و اجتماعـی جامعـه، نـوآوری و انتقـال فنـاوری، آشکارسـازی نتایـج دانـش و خلـق ثـروت فعالیت دارد. 

 در این رابطه عرفی و تجاری‌سازی محصول یا خدمت جدید یا بهبود اساسی درکاربرد محصولات و خدمات موجود،معرفی فرآیند تولید جدید یا بهبود اساسی در فرآیندهای موجود،گشودن درهای بازار جدید با ایده پردازی جهت ساخت محصول جدید،توسعه منابع جدید تامین‌کننده مانند مواد اولیه، تجهیزات و دیگر ورودی ها و ایجاد تغییرات اساسی در ساختارهای صنعتی فعلی از فعالیت های واحد پژوهش و نوآوری آمپر قلمداد می‌شود.

آمپر؛ پیوند دهنده صنعت و دانشگاه 
با توجه به اینکه امروزه یک خلا بزرگ در فضای اقتصادی و صنعتی ایران با دانشگاه‌ها و فضاهای علمی وجود دارد، مرکز نوآوری آمپر سعی کرده در این زمینه به عنوان یک حلقه مفقوده عمل کند و این دو فضا را به هم وصل کند.

بر اساس این گزارش، در راستای تعامل و همکاری صنعت و دانشگاه، تفاهم نامه همکاری در زمینه های پژوهشی بین دانشکده مکانیک دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین دانشگاه ایران و یکی از دانشگاه های مطرح در سطح بین المللی و مرکز نوآوری آمپر منعقد شده است.براساس این تفاهم نامه، پروژه های مشترک پژوهشی در حوزه ی صنعت خودرو و به ویژه حوزه های سیستم سوخت رسانی و ذخیره سازی انرژی، مدیریت گرمایی، سیستم کنترل آلایندگی، کاهش وزن، سیستم هوارسانی و … انجام خواهد شد. همچنین مرکز آمپر در این زمینه یک تفاهم‌نامه مشابه با دانشگاه سمنان نیز منعقد کرده است.

آمپر؛ حمایت‌کننده از استارت‌آپ‌های دانش بنیان
مرکز نوآوری آمپر در حال حاضر از استارت‌آپ‌های دانش بنیان حمایت می‌کند. در این راستا قرارداد تولید محصولات دانش‌بنیان ضد حریق خودرو بین مرکز نوآوری آمپر و شرکت نانو آریسا پوشش به امضا رسیده است،طرح نوآورانه رنگ ضد حریق توسعه داده شده روی گلویی باک خودرو برای افزایش ایمنی در هنگام آتش‌سوزی در راستای افزایش ایمنی و کاهش وزن مجموعه و نهایتا کاهش Co2 است.

ارسال نظرات
موضوعات روز