پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
افزایش سهم فروش آنلاین در پرتفوی شرکت، اصلیترین سیاستی است که بیمه سرمد برای ادامه سال جاری پیش گرفته تا با بهرهگیری از آن شروع موفق سال 1401 را به عنوان نقطه اتصال بین دو برنامه راهبردی سهسالهاش به پایانی قدرتمند پیوند زند. در این گزارش فرصتها و چالشهای سرمد را در مسیر پیش رو ارزیابی میکنیم.
کد خبر: ۵۵۸۳۳
تیتر20- شرکت بیمه سرمد پس از گذر از روزهای پرچالش سال گذشته، با انتصاب یعقوب رشنوادی به سمت مدیرعاملی در آذرماه سال 1400 جریان نویی را رقم زد و در پی آن بنابر گفته رشنوادی توانست در ابتدای سال جاری در جذب پرتفوی موفق عمل کند. این شرکت حالا بر آن است تا برای تداوم این موفقیت راهکار فروش آنلاین بیمهنامه را سیاست جدی سال 1401 قرار دهد و جریان افزایش سهم فروش آنلاین در پرتفوی شرکت را با قدرت پیش برد.
این رویکرد بیمه سرمد پرسشهایی را به ذهن متبادر میکند از جمله اینکه مگر فروش آنلاین بیمه تا چه اندازه توانسته در صنعت بیمه ایران نفوذ کند و یا فرصت و تهدیدهای برآمده از اتخاذ این سیاست چه مواردی را دربرمیگیرد؟ یکی از منابعی که خبرنگار تیتر20 برای یافتن پاسخ پرسشهایی از این قبیل از آن بهره برده، متن انگلیسی پایاننامهای با عنوان «تاثیر تجارت الکترونیک بر شرکتهای بیمه ایرانی» است. این اثر را دو تن از دانشجویان ایرانی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فنی لولئو در سوئد ارائه کرده و در بخشی از چکیده آن آوردهاند: « با توجه به یافتهها شرکتهای بیمه ایرانی نگاه مثبتی به تجارت الکترونیک و ابزارهای مرتبط با آن دارند و این امکان را بیشتر یک فرصت قلمداد میکند تا یک چالش یا تهدید، با این حال کمبود نیروی مهارتدیده برای کار در فضای آنلاین، ضعف در قانونگذاری و مقابله با دیدگاههای سنتی مهمترین موانعی هستند که این شرکتها در مسیر توسعه بازار آنلاین با آنها روبهرو میشوند.»
هر چند این پایاننامه در سال 2005میلادی تهیه شده و در طول 17 سالی که از ارائه آن میگذرد موانع مذکور تسهیل شدهاند، اما با شدت کمتر همچنان برقرارند، در نتیجه شرکتهای بیمه ایرانی از جمله بیمه سرمد در مسیر توسعه بازار آنلاین ناچار به رویارویی با این چالشها هستند.
البته بررسی عمکلرد بیمه سرمد در فضای آنلاین حکایت از آن دارد که این شرکت با دست پر در این مسیر گام برداشته و زیرساختهای قابلتوجهی در اختیار دارد؛ درستی این سخن را میتوان با جستوجوی واژههای «بیمه سرمد» به اضافه «فروش آنلاین» در موتورهای جستوجو اینترنتی دریافت.
وبسایت بیمه سرمد، وباپلیکیشن بیمه سرمد، سایت فروش آنلاین و صفحه اینستاگرام بیمه سرمد با نزدیک به 63هزار دنبالکننده و انتشار بهروز محتوا، نخستین و جالبتوجهترین نتایجی هستند که در برابر دیدگان شما قرار میگیرند. علاوه بر اینها هم اپلیکیشن بیمه سرمد برای نصب در دسترس است و هم دادههای مربوط به بیمه سرمد در همه سایتهایی که به عنوان مراجع مشاوره، مقایسه و استعلام بیمههای ایرانی فعالیت دارند موجود است. اینها همگی از حضوری توانمندانه برای عرضه انواع خدمات به مشتریان بالفعل و بالقوه خبر میدهد.
کافی است سری به یکی از منابع اشاره شده بزنید تا کیفیت ارائه خدمات را در هر یک از آنها مشاهده کنید، این کیفیت از گوناگونی خدمات تا سهولت دسترسی به مراکز عرضه و بهرهمندی از آنها را دربرمیگیرد آن هم با پشتیبانی 24 ساعته با شماره چهارقمی 1516.
با این تفاسیر دور از انتظار نیست که بیمه سرمد بتواند در ادامه مسیر نیز برای نیل به هدف افزایش سهم فروش آنلاین در پرتفوی شرکت در سال 1401 به مانعی همچون رویارویی با دیدگاههای سنتی غلبه کند، آن هم با وجود اینکه گاه حتی شماری از نهادهای بیمه ای به این دیدگاه مبتلا هستند و عملکرد کلی آنها نشانگر استقبال از نوآوریها و فناوریهای روز نیست.
به همین ترتیب پیشبینی میشود بیمه سرمد نیروی انسانی موردنیاز خود را تامین کند و از پس مشکلات برآمده از ضعف قوانین برآید، آن هم در شرایطی که رشنوادی 1401 را از این نظر که نقطه اتصال بین دو برنامه راهبردی سهساله شرکت است، سال بسیار مهمی برای سرمد بیان کرده است. ناگفته نماند که بیمه سرمد در پیشروی در مسیر توسعه بازار آنلاین همانند دیگر عرصهها از پشتیبانی بانک صادرات ایران برخوردار است.
بیان این نکته نیز در این مجال خالی از لطف نیست که در دنیای امروز مزایای خرید آنلاین بیمه برای بیمه گزاران نیز به اندازهای جذاب است که آن را به خرید حضوری ترجیح دهند. آنها در فضای آنلاین آسانتر میتوانند انواع خدمات شرکتها و قیمتها را با هم مقایسه کنند و با زمان و انرژی کمتری بیمهنامه موردنظر خود را بخرند. این مزایا بیشک از توجه سیاستگذاران بیمه سرمد دور نمانده است.