جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
تیتر20 بررسی می کند؛
نیمی از بازار فروش آنلاین محصولات تند مصرف و مورد نیاز مردم در اختیار فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش است.
کد خبر: ۵۶۶۳۳
سهم 50 درصدی افق کوروش از فروش آنلاین محصولات تندمصرف/ بازار آنلاین FMCG ها در قبضه اُکالا
تیتر20 - با همه‌گیری ویروس کرونا به نوعی یک انقلاب در نحوه خرید مردم به وجود آمد، به طوریکه امروز بیشتر مردم در شهر ها حداقل بخش قابل توجهی از مایحتاج روزانه خود را از طریق آنلاین سفارش می‌دهند که این موضوع بازار بسیار بزرگی را برای فروشگاه‌هایی که از فروش آنلاین کالا برخوردار هستند به وجود آورده است.

 حال در این زمینه فروشگاه های زنجیره‌ای افق کوروش به عنوان بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور که به بخش خصوصی تعلق دارد از طریق اپلیکیشن فروش اینترنتی اُکلا و همچنین سایر پلتفرم‌های فروش اینترنتی فروش کالا، سهم قابل توجهی از این بازار را هم به خود اختصاص داده است.

ظریف نفوذ بالای افق کوروش در جامعه شهری 

به گزارش تیتر20، بر اساس آمارهای استخراج شده، نزدیک به 11 میلیون خانوار ایرانی مایحتاج خود را از طریق فروشگاه های زنجیره ای  افق کوروش تامین می کنند که جمعیت بسیار قابل توجه‌‌ای است و این موضوع نشان‌دهنده، قدرت نفوذ این فروشگاه ‌در بین جامعه‌ شهری ایران است.

سهم افق کوروش از فروش آنلاین کالاهای ضروری 
امروزه افق کوروش سهم بسیار بالایی را از فروش اینترنتی کالا در بخش کالاهای تند مصرف و مایحتاج روزمره مردم از طریق اپلیکشین اُکالا به خود اختصاص داده که در این رابطه بر اساس اعلام مدیرعامل افق کوروش، 50 درصد از فروش کالاهای تند مصرف از جمله محصولات غذایی و بهداشتی که به آن‌ها FMCG نیز گفته می‌شود، در اختیار افق کوروش قرار دارد. به بیات دیگر، بیش از نیمی از سهم بازار فروش کالاهای ضروری مردم در اختیار افق کوروش است.

در این رابطه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که افق کوروش برای حفظ سهم خود از بازار فروش آنلاین مایحتاج روزمره مردم انجام داده ، امضای تفاهم نامه همکاری با مجموعه اسنپ است، با توجه به اینکه اسنپ نیز با اپلیکیشن اسنپ مارکت در حال فروش محصولات تند مصرف و مورد نیاز مردم است، همکاری افق کوروش و اسنپ می‌تواند به نفع هر دو طرف باشد و در بلند مدت نیز موجبات آن را فراهم آورد تا این دو برند، بتوانند بیشترین سهم از بازار را همچنان در اختیار داشته باشند، از سوی دیگر چنین همکاری‌هایی می تواند راه را برای برنامه‌ریزی متنوع و چندجانبه در آینده آن هم به صورت بلند مدت فراهم کند.

رویکرد افق کوروش توسعه فروش اینترنتی است
فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش طی چند سال گذشته از لحاظ توسعه فیزیکی در سراسر کشور عملکرد قابل توجه‌ای از خود برجای گذاشته، به طور هم اکنون افق کوروش دارای بیش از 3.100 شعبه در سراسر کشور است، اما بر اساس هدف گذاری مدیریت افق کوروش اولویت اصلی این مجموعه در سال جاری تنها افتتاح 200 فروشگاه در اقصی نقاط کشور با الویت مناطق محروم است، که به نوعی توسعه فیزیکی فروشگاه‌های کنترل شده، در مقابل آن توسعه فروش اینترنتی اولویت اصلی افق کوروش در سال 1401 قلمداد می‌شود.

 در همین راستا رشد فروش اینترنتی فروشگاه افق کوروش در سال 1400 به نسبت سال 1399، بالغ بر 200 درصد بوده که این یک آمار خیره‌کننده به حساب می‌آید که به نظر می‌رسد در سال 1401 نیز این رشد فروش اینترنتی برای افق کوروش با توجه به سیاست‌‌گذاری‌های که این مجموعه انجام داده، ادامه یابد.

همچنین شاخص دسترس پذیری به کالاهای افق کوروش که در بحث فروش اینترنتی بسیار مهم است، 99 درصد بوده است. به بیان دیگر زمانی که یک مشتری برای خرید آنلاین یک محصول مراجعه می‌کند، شاخصی که یک کالا را ناموجود می‌ کند، برای افق کوروش در سال گذشته تقریبا صفر بوده  و در 99 درصد اوقات، افق کوروش کالاهای مورد نیاز مردم را موجود داشته که این موضوع در مسئله فروش اینترنتی کالا از اهمیت بسزایی برخوردار است.


ارسال نظرات
موضوعات روز