جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
گزارش آقای ماشین باز از چین/ واقعیتهای خودرو چینی درنمایشگاه شانگهای

تیتر20- آقای ماشین باز:چینی ها در نمایشگاه خودروی شانگهای غوغا کردند.این ها همان هایی هستند که مردم ایران و البته بسیاری از مسئولین دم از بی کیفیت بودن خودروهایشان می زنند.

خودروسازهایی که شاید مدت زیادی نباشد که وارد این عرصه شده اند اما روش بازی را به خوبی فرا گرفته اند.در نمایشگاه شانگهای داستان به گونه ای بود که چینی ها حتی از خودروسازان مطرح نیز بیشتر بازدید کننده داشتند.

چراکه هر کدام از این خودروسازان برای حضور در نمایشگاه برنامه ای جامع داشت.یکی خودروی مسابقه ای برای سرعت داشت و دیگری برای رالی و یکی از آنها نیز یک خودروی غول پیکر را به نمایش گذاشته بود.

خودروهای کانسپت هم که جزئی از این غرفه ها بود.اما نکته جالب تر این بود که برخی از این شرکت های چینی که در بازار ایران نیز حضور دارند.در غرفه خود خودروهایی را به نمایش گذاشته بودند که نمونه آنها در ایران نیست.بهتر بگویم خودروهایی که در ایران وجود دارد مدت هاست که از چرخه تولید آنها خارج شده است.

این نشان از این دارد که مدیران خودرویی کشور با خودروهایی با کیفیت پایین تر قانع نشده و برای بدست آوردن سود بیشتر به سراغ خودروهای از رده خارج چینی می روند.
در سوی دیگر تمامی خودروسازان دنیا در نمایشگاه شانگهایی حضوری پر قدرت داشتند.خودروسازانی که در نوآوری و خلاقیت نمره 20را دریافت می کنند.از اینرو چینی ها نیز مجبورند تا برای عقب نماندن از غافله سنگ تمام بگذارند و هر چه در توان دارند رو کنند.این اتفاقات را می توان با نمایشگاه های بین المللی خودرو در ایران مقایسه کرد.


نمایشگاه هایی که حتی شرکت های تولید کننده نیز زحمت حضور در آنها را نمی کشند چه رسد به وارداتی ها.کمتر دیده شده تا در یک نمایشگاه ایران خودرو و سایپا با هم حضور پیدا کنند.در نمایشگاه های مختلف تنها یکی از این دو شرکت حضور پیدا می کند و در برخی دیگر نیز هیچ کدام دیده نمی شوند.
شاید دلیل این موضوع سطح پایین نمایشگاه های خودرو در ایران باشد.شرکت های وارد کننده بدون هیچ گونه هزینه ای خودروهای خود را به فروش می رسانند پس نیازی به حضور در نمایشگاه ها نمی بینند.

شاید اگر روزی نمایشگاه ایران نیز همانند نمایشگاه چین شود که البته کمی دور از ذهن به نظر می رسد چرخ صنعت خودرو نیز به گونه ای دیگر بچرخد.

ارسال نظرات
موضوعات روز