تیتر۲۰- داود فکوري، رئيس اتحاديه سوپرمارکت داران و مواد پروتئيني تهران ادامه داد: با اينکه دنيا به سمت و سوي مدرنيته پيش مي رود برخي تصور دارند با ورود فروشگاه هاي زنجيره اي، خرده فروشان و فروشگاه هاي مويرگي کم کم از دور خارج مي شوند اما اين تصور غلطي است؛ چرا که فروشگاه هاي زنجيره اي تنها ۲۰ درصد از فروشگاه ها را تشکيل مي دهند و ۸۰ درصد ديگر در دست خرده فروشان است.
وي در مزاياي سوپرمارکت ها مقابل فروشگاه هاي بزرگ ادامه داد: سوپرمارکت ها ۷۰ تا ۱۰۰ متر متراژ دارند و از قديم آنچه را که مردم به صورت روزمره بدان نياز دارند تمام و کمال به فروش مي رسانند. در بسياري از فروشگاه هاي زنجيره اي تنها دو برند از يک محصول وجود دارد؛ اما در سوپرمارکت ها در هر کالايي حداقل پنج برند وجود داشته و دائم در حال شارژ شدن است.
فکوري تصريح کرد: از سوي ديگر تعامل و دوستي که بين مردم و سوپرمارکت داران وجود دارد اصلا بين فروشگاه هاي زنجيره اي نيست و همين موضوع منجر به مراجعات روزانه بسياري مي شود.
رئيس اتحاديه سوپرمارکت داران و مواد پروتئيني تهران در ادامه تصريح کرد: ما بايد در کنار فروشگاه هاي زنجيره اي با رقابت سالم ادامه دهيم. مي توانيم بطور هم پارچه، همدست و هم صدا، زنجيره اي را بسازيم و يکدست عمل کنيم. سخت است اما شدني است. اينجا فرماندهي به دست اتحاديه است؛ لذا چندي است که تلاش مي کنيم با شرکت هاي توليدي و پخش در خصوص حاشيه سود تعاملاتي داشته باشيم که در اين صورت موفقيت در فروش دو چندان مي شود.
فکوري با بيان اينکه مردم به دنبال يکپارچگي در قيمت ها، فراواني برندها و کالاهاي مورد نيازشان هستند افزود: به هيچ وجه معتقد به مقابله با فروشگاههاي زنجيره اي نيستيم. هر دو در کنار هم باعث مي شود تا خريدار انتخاب درست و شايسته را انجام دهد و هر گروهي خدمت و سرويس بهتري انجام دهد قطعاً موفق تر عمل مي کند.
وي با تاکيد بر اينکه به جاي مقابله بايد خودمان را قوي کنيم ادامه داد: از مدت ها پيش تمامي سوپرمارکت داران مجهز به دستگاه هاي پوز، صندوق هاي فروشگاهي، بارکد هاي حرفه اي و حسابداري هستند تا جايي هم که ممکن است شرايط راحتي را براي خريد افراد از جمله وجود سبد و چرخ خريد مهيا کرده اند. همچنين تنوع کالايي و تازگي اجناس نشان از توجه به سليقه و نياز مشتري دارد که مي توان در سوپر مارکت ها به وضوح ديد.