جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی در صورتی که مصرف کننده نهائی خرید خود را از فروشندگان مجهز به پایانه فروشگاهی و از طریق شبکه پرداخت بانکی انجام دهد،از هر ۱۰ صورت حساب الکترونیکی صادر شده،دو برابر ارزش افزوده یکی از صورت حساب‌ها به مودی مسترد می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۷۶

تیتر۲۰- قانون پایانه‌های فروشگاهی سال 1398 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مقرر شده بود تا ظرف مدت 18 ماه زمینه اجرای آن فراهم شود. به گفته کارشناسان، دولت دوازدهم اهتمام جدی برای اجرای این قانون نداشت و در نتیجه تا پایان دولت و پس از گذشت حدود دو سال تنها 10 درصد فرآیند ایجاد سامانه لازم تکمیل شده بود.

با تغییر مدیران این حوزه در دولت سیزدهم شاهد بودیم که ظرف مدت کوتاهی سامانه‌های مربوط به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به مرحله عملیاتی رسیده و امکان ثبت‌نام مودیان فراهم شده است. قانون‌گذار برای آنکه شرایط اجرای قانون که شامل تمامی فعالان اقتصادی می‌شود را تسهیل کند، مشمول‌هایی را برای مودیانی که این قانون را به طور کامل اجرا کنند در نظر گرفته است. همچنین یک مشموق مالیاتی نیز برای مصرف‌کنندگانی که از فعالان اقتصادی که از پایانه‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند در نظر گرفته است.

 های فروشگاهی یک صورتحساب را به صورت قرعه کشی برخط انتخاب کرده، دو برابر مبلغی را که خریدار براساس آن صورتحساب به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نموده است، به حساب بانکی وی مسترد کند. جوایز مزبور از محل وصولی جاری سازمان، طبق دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، پرداخت می شود.

تبصره 1 ـ سازمان مکلف است ترتیبی اتخاذ کند که مصرف کنندگان نهائی که از فروشندگان مجهز به پایانه فروشگاهی و از طریق شبکه پرداخت بانکی خرید می کنند، در صورت تمایل بتوانند صورتحساب­های خرید خود و جوایز تعلق گرفته را مشاهده کنند.

تبصره 2 ـ جوایز موضوع این ماده تا میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده (84) قانون مالیات های مستقیم برای هر شخص در سال از شمول مالیات و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوط به این جایزه، معاف می باشد.

تبصره 3ـ سازمان موظف است ترتیبی اتخاذ کند که مصرف کنندگان نهائی بتوانند از اصالت صورتحساب های صادرشده توسط فروشندگان اطمینان حاصل کنند./تسنیم

ارسال نظرات
موضوعات روز